یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس دادگستری استان در نشست با رسانه ها


به استخدام های شرکت گاز استان ورود می کنیم/ روایت «نگین تاجی» از بازداشت یک عضو شورا و انفصال یک مدیر امور شهری

وی در خصوص استخدام های فله ای در برخی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این موضوع مورد توجه دستگاه قضایی استان است

به استخدام های شرکت گاز استان ورود می کنیم/ روایت «نگین تاجی» از بازداشت یک عضو شورا و انفصال یک مدیر امور شهری

اَفتونیوز| حسن نگین تاجی» روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به حاکمیت اخلاق در مجموعه های دادگستری نسبت به ارباب رجوع نهادهای بیرون افزود: شورای راهبردی بین پلیس و دستگاه قضایی تشکیل شده که کاهش نزاع های دسته جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله آثار این شوراست.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کارخانه قند یاسوج خاطرنشان کرد: یک واگذاری «به ثمن بخس» (معامله ای که ضرر و زبانش بیش از نفعش باشد) که اصول معاملات در آن رعایت نشده بود با مبلغ باور نکردنی و معامله غروی واگذار شد که دستگاه قضایی را بر ابطال این معامله صادر کرد و هم اکنون ۱۲۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

نگین تاجی با بیان اینکه در یک سال گذشته قتل و درگیری امنیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم، تصریح کرد: بیشتر قتل ها و درگیریها به دلیل مسایل خانوادگی و اختلافات مالکیتی بوده اند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد کاداستر اراضی ملی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است و اراضی کشاورزی نیز از یک درصد که بدلیل کار نشدن از سوی کمیسیون تداخلات، هم اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج عنوان کرد: دستگاه قضایی استان در این خصوص حساسیت دارد که این کارخانه به کسی واگذار شود که بتواند کارهای آن را انجام دهد و اهلیت لازم را داشته باشد.

نگین تاجی در خصوص مبارزه با فساد مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان تاکید کرد: در این زمینه جزو استان های اول تا سوم بوده ایم که شاهد تایید و قطعی شدن ۸۳ درصد احکام بوده ایم که نسبت به سایر استانها وضعیت بهتری داریم. هر جای گزارشی داشته ایم ورود کرده ایم به عنوان مثال در خصوص دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز رای محکومیت صادر شد.

وی در خصوص استخدام های فله ای در برخی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این موضوع مورد توجه دستگاه قضایی استان است و از بازرسی کل استان می خواهم که به این مسئله ورود کند و از استخدام های شرکت گاز در صورت تخلف طبق قانون جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ورودی پرونده که در هر شعبه در سال گذشته ۲۲۰ پرونده بوده با اجرای طرح مدیریت پرونده های قضایی قریب به ۴۰ درصد چارت تشکیلاتی دادگستری استان را افزایش دادیم.

نگین تاجی در رابطه با ورود به مشکلات و تخلفات مدیریت شهری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گچساران ورود کرده ایم و احکامی نیز صادر شده است، در شهر یاسوج نیز برای یکی از مدیران امور شهری حکم انفصال از خدمت صادر و ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: هر جا از سوی نهادهای نظارتی به ما بعنوان دستگاه قضایی گزارش داده اند، ورود کردیم و طبق قانون با مدیران و کارکنان متخلف برخورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً نیز یکی از اعضای شورای شهر دهدشت بازداشت موقت شده است.

نگین تاجی تصریح کرد: وامدار هیچ جریان سیاسی نیستیم و اگر گزارشی از تخلفات و جرم مدیران به دست ما برسد طبق قانون بررسی و با مجرمان برخورد می کنیم.

وی در زمینه سرقت در سطح استان ادامه داد: طی یک سال اخیر سرقت به عنف و سرقت مسلحانه طلافروشی در سطح استان نداشتیم البته سرقت های خرد وجود دارد که این سرقت‌ها زاییده فقر و بیکاری است. چقدر واحد صنعتی در استان داریم؟ امکانات پلیس چقدر است؟ جلوی حذف پارکینگ ها از سوی شهرداری ها را گرفتیم و باید مردم در محلات جهت جلوگیری از سرقت، پلیس محله ای به کار بگیرند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 دوستدار عدالت 1402/4/4 10:19:53

    سلام . اگر حرف از عدل و عدالت زده میشه فقط برای سازمان ها و نهادهای خاصی نباشه . صداوسیمای استان هم که در دست غیربومی های شیراز هست و هر کار یکه دوست دارند بر سر بومی های وارد کردند . برای تعمیرات، ساخت و سازها و.... از پیمانکاران شیرازی و اردکانی استفاده می کنند و تمام اجناس خود را نیز از شیراز وارد می کنند . چرا از نیروهای توانمند و بومی این استان استفاده نشود.

    پاسخ
  • 2 مطلع 1402/4/1 20:26:44

    ای کاش رییس دادگستری استان از وضعیت پرونده دادگاهی مسولین اسبق شرکت گاز استان نیز صحبت می کرد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها