یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت محمد بهرامی در خصوص بداخلاقی های مجازی

متاسفانه عده ای از قوانین کمتربازدارنده این روزهای فضای مجازی سواستفاده میکنند و با دروغ، شایعه سازی ،تخریب و توهین با آبروی مردم و اشخاص بازی میکنند و بدون احساس مسئولیت و ترسی بین افراد و ایلات و طوایف مختلف ایجاد تفرقه میکنند و سعی در تقابل آنها دارند.

یادداشت محمد بهرامی در خصوص بداخلاقی های مجازی

اَفتونیوز| محمد بهرامی  در یادداشتی نوشت، فرهنگ اصیل استان و خاصه جغرافیای بویراحمد چون درخت تنومندی است، سبز و پر محصول که به داشتن آن می بالیم.

فرهنگی که برای تمام آیین ها و مراسمات و حتی خرده کنش ها و واکنش های زندگی معنا و فلسفه ای در پشتوانه دارد .

ما اکنون چون گذشتگان خود، باعبانان این درختان فرهنگ هستیم که هر کدام به سهم خود باید از آنان مراقبت کنیم.

متاسفانه این روزها شاهد زخم های جدی بر این فرهنگ کهن و اصیل هستیم . تبرهای تیز بداخلاقی در دشت مجازی ، درخت تنومند فرهنگ را نشانه گرفته است .

متاسفانه عده ای از قوانین کمتربازدارنده این روزهای فضای مجازی سواستفاده میکنند و با دروغ، شایعه سازی ،تخریب و توهین با آبروی مردم و اشخاص بازی میکنند و بدون احساس مسئولیت و ترسی بین افراد و ایلات و طوایف مختلف ایجاد تفرقه میکنند و سعی در تقابل آنها دارند.

موضوعی بسیار زشت و ناراحت کننده و خطرناک که اگر کنترلی صورت نگیرد باید منتظر زخمی عمیق بر فرهنگ منطقه و اثرات مخرب و جبران ناپذیر آن باشیم.

بنده بعنوان یک فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی که خرده آبرویی از این مردم بافرهنگ دارم موظف به انتقال دغدغه و صدای عزیزانی هستم که روزانه با آنها ارتباط دارم ،  یکی از این دغدغه های مشترک همه آنان همین بداخلاقی های فضای مجازی ست .

اکثر مردم فرهنگ دوستی که در این زمینه گفتگو داشته اند خواستار ورود جدی بازرسان و مسئولین محترم فضای مجازی هستند که کنترل بیشتری داشته باشند.

امنیت روانی مردم و جامعه و گنجینه‌ی ارزشمندی بنام فرهنگ موضوعات مهمی هستند که قابل اغماض نیستند ،در همین یک ماهه اخیر در فضای مجازی شاهد چند بداخلاقی زشت بودیم و مماشات با مسببین ( که تعدادشان هم زیاد نیست ) منجر به بی اخلاقی بزرگی در یک پیج اینستاگرامی فیک منتسب به یکی از ایلات محترم بویراحمد شد و هدف آن تقابل دو ایل بزرگ و شریف منطقه بود که با واکنش جدی بزرگان و فرهیختگان این دو ایل بزرگ و حتی دغدغه مندان فرهنگ منطقه مواجه شد.

شاید به شخصه در برخی موارد بنا به ملاحظات و تکریم ها و پیوندها از حق خود بگذرم اما درصورت تکرار و خاصه اینکه پای بخشی از مردم و ایلات و طوایف در میان باشد راهی به جز پیگیری از طریق قانون و پلیس فتا نمی ماند ،کما اینکه در همین مورد آخر ذکر شده به احترام قانون و مردم موضوع ( پیج فیک ) از مجاری قانونی و قضایی در حال پیگیریست و از عزیزان مرتبط به این موضوع خواهشمندم با آرامش و احترام به قانون به امنیت روانی و اخلاقی فضای مجازی کمک کنند و با مسئولین محترم همکاری لازم را داشته باشند .

به امید آنکه با نظارت بیشتر مسئولین فضای مجازی و همکاری مردم شریف مان ، درخت تنومند فرهنگمان همچنان با سربلندی و سرسبزی در این دشت مجازی رشد کند و سایه‌ی بگستراند .

 

محمد بهرامی

خرداد ماه ۱۴۰۲



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 حقوق خوانده 1402/4/2 12:44:6

    بخدا قسم این متن رو باید با طلای ۲۴ عیار نوشت کاملا درست میگن سایت های استان جز بد اخلاقی،توهین،تخریب و بازی با آبروی افراد هیچ کار دیگه ای ندارن باج خواهی میکنن و هرکی باج نده مورد حمله قرار میگیره و براش حاشیه سازی میشه چطوره که همه همین مدیران در استان های دیگر میشن نمونه ولی در استان خودمون که مسئولیت میگیرن هیچ کاری نمیکنن وگرنه استخدام فله ای و سفارشات نمایندگان و فامیل بازی در همه استانها هست حتی خیلی بیشتر از استان ما پس نمیشه دلیل عدم توسعه استان رو این چیزا بیان کرد تنها دلیل عدم توسعه سایت های خبری حاشیه سازه که مدیر رو درگیر حاشیه میکنه دادستان و دستگاه قضایی باید ورود کنند دیگه نابود کردن استان توسط سایت های خبری کافیه قطعا در صورت عدم برخورد باید گزارشات به مدیران ارشد قوه قضاییه در تهران داده بشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها