یادداشت
گفتگو و گزارش

سکه هم دو نرخی شد!

روز گذشته یک خبرنگار اتریشی از دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه خبر داد و در روز چهارشنبه این دیدار تایید شد.

سکه هم دو نرخی شد!

بازار ارز تهران در آخرین روز خرداد ماه بار دیگر زیر بمباران اخبار و سیگنال‌های مثبت سیاسی قرار گرفت؛ روز گذشته یک خبرنگار اتریشی از دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه خبر داد و در روز چهارشنبه این دیدار تایید شد.

این خبر همزمان است با سفر امیر عبداللهیان به قطر و همین امر باعث شده تنور گمانه زنی های سیاسی در بازار ارز تهران داغ تر شود.

علی باقری کنی در تازه ترین پیام توئیتری خود این خبر را تایید کرده و نوشته: ‌جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم.

در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

انریکه مورا، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی نوشته یکی از موضوعات گفتگو در این دیدار درباره مذاکرات برجام، رفع تحریه ها ، توافق ایران و عربستان و …بوده است.

نکته مهم این است که هم باقری و هم مورا از این دیدار تقریبا اظهار رضایت کرده اند.

با این حال طبق ادعای برخی از سایت‌ها و کانال‌ها بازیگران ارزی از مرز حساس ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان حمایت کردند و اسکناس آمریکایی در محدوده ۴۸ هزار و ۴۰۰ تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. مرز یاد شده از نگاه فعالان بازار برای قیمت دلار خاکریز مهمی است که در صورتی که از دست برود احتمال فشار فروش در بازار می‌شود.

برخی‌ها می‌گفتند یکی از دلایل نوسان کمرنگ دلار در تهران ناشی از ثبات نسبی نرخ حواله درهم بود.

گفته می‌شود درهم در بازار در حول وحوش ۱۰۰ تومان نوسان نزولی را ثبت کرده بود. نرخ حواله درهم تقریبا در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار امروز در نیمه کانال ۴۹ هزار تومان قرار داشت که نسبت به قیمت نقدی نزدیک به ۸۰۰ تومان بالاتر بدست آمد.

البته نرخ دلار در هرات مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و در محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در حول و حوش ۳۰ هزار تومان پایین آمد و عدد ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان را در آخرین روز خرداد ۱۴۰۲ برای خود ثبت کرد.

قیمت سکه امامی در اواخر هفته گذشته متفاوت بود. در حالی که برخی از سایت‌ها از ریزش ۳۰۰ هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می‌دادند برخی از سکه فروشی‌ها می‌گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.

این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

زمانی که تورم در یک کشور زیاد باشد و ارزش پول ملی در حال کم شدن باشد، افراد به دنبال راهی برای حفظ سرمایه خود از کاهش ارزش هستند، در این زمان به دنبال خرید و سرمایه گذاری در ملک، طلا، بورس، بانک، زمین، ارز‌های دیجیتال و… هستند.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین سرمایه گذاری‌ها در ایران، سرمایه گذاری در طلا است.

طلا در سبد سرمایه گذاری بسیاری از سرمایه گذاران و خانواده‌ها جای دارد. این فلز گرانبها در مواقع بحران‌های اقتصادی و تورم‌های شدید، بسیار باثبات عمل میکند و با حفظ ارزش دارایی، لقب سرمایه گذاری امن یا سرمایه گذاری زمان بحران را گرفته است.

از همین رویی، سرمایه گذاری در طلا با ریسک کم و معمولا بازدهی بالا، همواره برای افراد و خانواده‌های ایرانی جذاب بوده است

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها