یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند:


ابهام در حکم رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان/ آیا تداوم ریاست «دانش‌پایه» قانونی است؟!

ماده ۱۰ همین آیین نامه صراحتأ بیان می دارد: «کارمند مشمول قانون که مأموریت وی خاتمه یافته و تمدید نشده، مکلف است بلافاصله خود را برای انجام وظیفه یا تعیین تکلیف استخدامی به دستگاه متبوع خود معرفی نماید» در حالی که آقای دانش‌پایه ۶ ماه بعد از اتمام ماموریت خود و عدم تمدید آن، همچنان به کار خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه می دهد!

ابهام در حکم رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان/ آیا تداوم ریاست «دانش‌پایه» قانونی است؟!

اَفتونیوز| استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های  فرودست و نابرخودار  کشور است که تاکنون هیچ گونه ریل گذاری جهت فعالیت های صنعتی صورت نگرفته است.
دستگاه های متولی  همچون شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن و ... باید در این زمینه پاسخگو باشند، اما مبرهن  است یکی از مهمترین بسترها برای رشد صنعتی، تربیت نیروی انسانی است که این امر بر عهده دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد است. اما  این دانشگاه نه تنها در این حوزه توانایی ایفای نقش ندارد بلکه از جهات مختلف دچار مسائل و مشکلاتی است.

این پایگاه خبری در این نوشتار قصد دارد به ابهامات پیرامون تمدید حکم ریاست رئیس این دانشگاه بپردازد.

روح الله دانش پایه، دکترای ریاضی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۹ و در دولت روحانی به ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، منصوب شد.

 انتصاب یک مدیر  با رشته و تخصص علوم پایه ای در دانشگاه مهارت محور  فنی و حرفه ای از ابتدا کار قابل توجیه نبود اما با هر کم و کیفی این انتصاب صورت گرفت.  

اکنون، با توجه به اینکه «دانش پایه » در استخدام دانشگاه پیام نور است، مأموریت وی مطابق ماده ۸ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص نحوه انتقال و مأموریت کارمندان صورت گرفته است.

در ماده ۶ همین آیین نامه آمده است: « این قبیل مأموریتها در مقاطع زمانی حداکثر یک ساله با توافق دستگاههای متبوع و محل مأموریت قابل تمدید است»

بر همین اساس حکم مأموریت آقای دانش‌پایه در آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک سال دیگر تمدید شد اما با پایان مهلت یک ساله ( آذر ۱۴۰۱)  دانشگاه مقصد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای) اقدامی در جهت تمدید مأموریت وی به عمل نیاورده است.

ماده ۱۰ همین آیین نامه صراحتأ بیان می دارد: «کارمند مشمول قانون که مأموریت وی خاتمه یافته و تمدید نشده، مکلف است بلافاصله خود را برای انجام وظیفه یا تعیین تکلیف استخدامی به دستگاه متبوع خود معرفی نماید»  در حالی که آقای دانش‌پایه ۶ ماه بعد از اتمام ماموریت خود و عدم تمدید آن، همچنان به کار خود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه می دهد!

با توجه به صراحت قانون در این مورد جای سؤال است که: آیا حضور ۶ ماه اخیر دانش‌پایه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بلاموضوع و فاقد وجاهت قانونی نیست؟!

ماده ۹ آیین نامه مذکور می گوید: « حقوق و فوق العاده های کارمند مأمور تنها از یک دستگاه قابل پرداخت است»

با لحاظ ماده فوق این سؤال نیز  مطرح است که: با توجه به عدم حضور آقای دانش‌پایه در دانشگاه مبدأ (پیام نور) و عدم تمدید مأموریتش در دانشگاه مقصد (دانشگاه فنی و حرفه‌ای)، پرداخت حقوق و فوق العاده‌های وی از کدام دانشگاه و با چه مجوزی صورت می گیرد؟!

با توجه به ابهاماتی که در خصوص حکم ریاست دانش پایه وجود دارد، مسولان زیربط به صورت ویژه تر به دانشگاه فنی و حرفه ای نگاه کنند.

 

این پایگاه خبری در مطالب قبلی،  عملکرد این دانشگاه را در حوزه‌های مختلف با تفصیل و جزئیات مورد نقد و بررسی قرار  داد.
اَفتونیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ع 1402/4/6 7:34:19

    هیچ کس بهتر از خودش برای ریاست نیست

    پاسخ
  • 2 1 1402/4/6 7:33:49

    انصافا آقای دانش پایه آدم بی حاشیه و کاری هستند

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/4/5 21:58:24

    اگر بیونیت مه ماموریت فرموندار مارگون تمدید وابیه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها