یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


دست خالی موحد در معادلات دانشگاه علوم پزشکی استان

در تمام معادلات‌ سه سال اخیر دانشگاه، نماینده کهگیلویه بزرگ به جز انتصاب پورصمد به عنوان رئیس دفتر دانشگاه هیچ نقشی نداشته است. حتی در اتفاقاتی که بین جاودان سیرت و سید ناصر پیش آمده بود، جاودان سیرت ترجیح داد نيروی روشنفکر را منصوب نکند. اما وی به جای آنکه طاعتی گزینه موحد را منصوب کند، فردی را به عنوان معاون توسعه انتخاب کرد که در معادلات نمايندگان قرار نداشت.

دست خالی موحد در معادلات دانشگاه علوم پزشکی استان

اَفتونیوز| دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار اداره کل جهاد کشاورزی و اداره آموزش و پرورش استان جز دستگاه های اداری عریض و طویل هستند که  به جهت کمیت و کیفیت کنشگران  همواره نقش بسیار مهمی در مناسبات سیاسی ایفا می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی طی سالهای اخیر میان رفت و آمد ها اسیر حاشیه های متعدد شد به گونه ای که نمایندگان استان همواره  یکی از حلقه های حواشی و عزل و نصب ها بودند.

مصادف شدن شروع به کار مهدی روشنفکر با دوران مدیریتی پرویز یزدانپناه موجب شد نماینده بویراحمد بازیگر اصلی در دانشگاه باشد.

اما همه داستان به بر وفق مراد تیم روشنفکر _ یزدانپناه پیش نرفت و با آمدن سید ناصر حسینی در میانه دوره اولین تحرکات را علیه یزدانپناه آغاز کرد و مسیر به برکناری وی بود و در نهایت با حاشیه هایی مانند نامه نگاری و ... این امر محقق شد.

با رفتن یزدانپناه فضا برای روی کار آمدن تیم منتسب به سید ناصر باز شد و محمد غلام نژاد و سامر مرادیان در کمتر یک سال حلقه مدیریتی دانشگاه را با هم طراحی کردند اما دیری نپایید مخالفت های نمایندگان با رئیس دانشگاه و معاون اش علنی شد و روز به روز بر شدت آن افزوده شد تا جایی که غلام نژاد شرط ماندگاری اش یعنی برکناری مرادیان از سید ناصر را نپذیرفت و بعد از گذشت کمتر از یکسال از عمر مدیریتی اش با فشار نمایندگان او نیز از کار برکنار شد.

فشارهای نمایندگان برای دخالت در امور دانشگاه در دوره غلام نژاد و عدم پذیرش وی حتی موجب شد بحث استیضاح وزیر بهداشت نیز پیش بیاید  برخی نامه به دست از وزارت برای به کارگیری در دانشگاه آمده بودند که با مخالفت غلام نژاد روبرو شد. گفته می‌شد غلام نژاد روی نفوذ حلقه پر نفوذ اصولگرایان بویراحمد(هدایت خواه ) حساب باز کرده بود و گرنه با نمایندگان به تعامل می‌کرد و  عذر مرادیان را میخواست!

 این حواشی و برخی مسائل دیگر باعث شد به یک سال نرسیده عمر مدیریتی اش به پایان برسد و کسی سرپرست دانشگاه شود که در فایل صوتی منتسب به غلام نژاد گفته شده بود حتی یک گونی آرد هم نباید دست او داد. اما ورق برگشت و سعید جاودان سیرت به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شد.

جاودان سیرت برآمده از توافق مهدی روشنفکر و سید ناصر حسینی پور بود. به نظر می‌رسد تفاهم شده بود معاون توسعه دانشگاه به دست سید ناصر برسد. هر چند این اتفاق افتاد اما بعد از جنجال بر سر برکناری امور قراردادهای دانشگاه جمعی از مدیران و معاون توسعه نامه استعفای خود را آماده کردند که هواداران روشنفکر از آن به عنوان شورش اداری یاد شد. چند روز بعد نیز با استعفایش موافقت شد. سید ناصر نیز که از اقدام جاودان سیرت برآشفته بود نامه‌ای کوتاه اما به شدت تند و نیش دار  علیه سرپرست دانشگاه منتشر کرد.

در تمام معادلات‌ سه سال اخیر دانشگاه، نماینده کهگیلویه بزرگ به جز انتصاب پورصمد به عنوان رئیس دفتر دانشگاه هیچ نقشی نداشته است. حتی در اتفاقاتی که بین جاودان سیرت و سید ناصر پیش آمده بود، جاودان سیرت ترجیح داد نيروی روشنفکر را منصوب نکند. اما وی به جای آنکه طاعتی گزینه موحد را منصوب کند، فردی را به عنوان معاون توسعه انتخاب کرد که در معادلات نمايندگان قرار نداشت.

گویی تنها ره آورد موحد هت‌تریک (انتصاب سه‌باره) منصور تقوی در شبکه بهداشت کهگیلویه بوده است.

عدم توانایی موحد در ایفای نقش در معادلات دانشگاه از این حیث دارای اهمیت است که به عقیده هواداران اش او همواره  دست برتر را در عزل و نصب مدیران استانی داشته است و با همین استدلال ضعف های موحد در حوزه های عمومی و عمرانی می پوشاندند، به نظر میرسد در سال منتهی به انتخابات نماینده کهگیلویه در نقطه ای که روزگاری متخصص آن نامیده می‌شد دچار ضعف مفرط  است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 امید 1402/4/8 13:30:44

    اگر چه جاودان سیرت زیر بار انتصاب یک نیروی ناتوان غیر همراه با موحد نرفت اما مهمترین جایگاه های علوم پزشکی (توسعه ، درمان ، ودفتر)را به کهگیلویه داد تا همراهی جدی موحد را داشته باشه ضمنا جناب آرام شما ثابت شده ای اصلاح طلب ها را بیشتر میزنی و با پول برای دیگران مطلب میزنی شما رسانه نیستی قلم به مزدی

    پاسخ
  • 2 هدابت 1402/4/7 0:29:26

    سلام جناب اقای ارام موحد به سفارسهای جنابعالی گوش داد و در انتثابات دخالت نمی کند. چرا ابنقدر تناقض؟؟؟؟انجا مقالخ می زنز که دخالت نمابندگان در انتثابات و هی وایویلا سر می دهی و از سورای نگهبان استمداد نیرو می کنی و بعد دد بازه دیگری می گویی دست نماینده خالی این چه رسانه ای است که حافظه خویش را نیز فراموش می کند ؟ به ابن زودی حرفهای دیروز خودت را پس گرفتی یا بازی معامله را باختی و باخت دوسر اوردی که این جوری افتادی به رجز خوانی ؟

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/4/6 21:27:51

    با سلام و احترام چرا واقعا ادمی مثل منصور تقوی باید چند بار رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بشه؟؟ ایا کسی نیست از این دکتر عاشق ریاست بپرسه عملکردت تو این چند دوره چی بوده؟ اگه چند کلامی با کارکنان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان هم کلام بشوید اکثر اونا از رفتارها و عملکرد این اقا بشدت ناراضی هستند و لحظه شماری می کنند برا رفتنش، از دلایل نارضایتی هم انتصاب افراد نالایق به پست های مختلف در شبکه و اینکه اگه یکی از کارکنان کوچترین کار اداری داشته باشد باید اول برا این اقا مشخص شود از طرفداران موحد است یا نه که اگه نه کارش انجام نمی شود و....

    پاسخ
  • 4 سهراب 1402/4/6 19:19:21

    تمام نمایندگان به گرد پای پیوند نمیرسن

    پاسخ
  • 5 تامرادی ایلم 1402/4/6 18:27:0

    یه نیرویی که واقعا لیاقت و شایستگی ش رو داره حاج غفار فصیح مفرد هست کاش ایشان رو می گذاشت

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/4/6 18:22:13

    ناصر حسینی بازنده بزرگ میدان اگر میتونه رییس و برداره! ناصر اسفند تمامه وازصحنه روزگارسیاسی محو است

    پاسخ
  • 7 آگاه 1402/4/6 18:12:32

    آیا جاودان سیرت به زودی مهندس علیزاده و دکتر ملک زاده رو حذف خواهد کرد؟ بعد از این اقدام ، آیا برخورد سخت استاندار فهیم با دکتر دهراب پور با جاودان سیرت نیز تکرار و سرپرست موقت گذاشته میشه؟ باید منتظر ماند و دید که جاودان سیرت با همین ترکیب تا زمان عزل ش جلو می‌ره یا تقابل طایفه گودسرابی با باوی را تکمیل خواهد کرد

    پاسخ
  • 8 کر کلو 1402/4/6 18:7:31

    کیسه برنج بود تو کلیپ،خخخخ ن آرد شنیده ها حاکی از حذف زود هنگام جاودان سیرت از دانشگاه هست، به زودی شهر گچساران و باشت سرشار از شادی و جشن خواهد بود، جاودان سیرت جمع کن بساطت را

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/4/6 18:4:14

    غلام نژاد بااقتدار یکسال مدیریت کرد ونه شومن بازی کرد ونه اپراتور بود او رفت وآنان که این مکر بساختند نیز برفتند احمق مردا که دل دراین جهان بندد که نعمتی دهد وزشت ازبابویی ستاند

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1402/4/6 17:44:20

    دوره دکتر غلام نژاد از سالمترین دوره های دانشگاه بود حتی یک روز باشد نمیدونم نویسنده کجاش میسوزه که تاکید بر کمتراز یکسال دارد

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1402/4/6 17:43:16

    اپراتور دانشگاه کیش و مات نمایندگان وسیاسیون واستاندار شده خودش هیات علمی ضریب کاست شرایط احراز را ندارد

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1402/4/6 17:42:14

    دکتر غلام نژاد وتیمش بی نظیر بودند دوران جاودان برگشت به دوره یزدانپناست غلام نژاد درمدیریت بی نظیر بود

    پاسخ
  • 13 ناشناس 1402/4/6 17:41:8

    چطوری ناصر؟ غلام نژاد به ناحق شهیدش کردند وامروز تاوانش را ناصر می دهد خدا جای حق نشیسته

    پاسخ
  • 14 ناشناس 1402/4/6 17:39:50

    این نوشته فقط درد یک پیمانکار باخته هست والا غلام نژاد چندروز کمتراز یکسال بود؟! دوم اینکه جاودان هم به شش ما نمیرسه غلام نژاد مردانه وبا اقتدار رفت وروزی درمناصب ملی هست

    پاسخ
    • 14 - 1 اشنا... پاسخ به : 1402/4/7 1:8:50

      همون مناسب ملی روهم مدیون سیدناصرهست ...اب رو بریز همونجات ک میسوزه پسرخوب...خیانتی ک دریکسال به باوی کردی هیچوقت فراموش نمیشه..همه مشکلاتی که الان برای باوی درست شده حماقت دفاع از ادمی بود که خیرش فقط به خانواده خودش رسیدوگرنه ..... هیچ کاری نداشت...ادمی که تنها افتخارش ..... فلانی بودن هست🤣🤣🤣

سایر اخبار
برگزدیدها