یادداشت
گفتگو و گزارش

آغاز نشاء کاری برنج و برداشت هندوانه در کهگیلویه و

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز نشاءکاری برنج در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان مشغول کاشت این محصول شده‌اند.

آغاز نشاء کاری برنج و برداشت هندوانه در کهگیلویه و

اَفتونیوز| داریوش حصار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 5 هزار و 500 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های مختلف زیر کشت برنج از ارقام چمپا، تارم، فجر، شمیم و شفق می‌رود که هم اکنون نشاء کاری آغاز شده و تا 20 تیرماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین کود مورد نیاز کشاورزان مشکلی نداریم و ذخیرگاه‌های ما از کود پر است، عنوان کرد: کشاورزان برنج کار می‌توانند با مراجعه به ادارات و مراکز کشاورزی برای خرید کود یارانه‌ای اقدام کنند.

کاهش کشت هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از آغاز برداشت هندوانه در سطح 180 هکتار از اراضی شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: برداشت هندوانه در این شهرستان تا اواسط تیرماه ادامه  دارد.

به گفته حصار پیش بینی می‌شود امسال 9 هزار تن هندوانه در شهرستان کهگیلویه برداشت شود و محصول تولید شده نیز روانه بازارهای  استان‌های کردستان، کرمانشاه، مرکزی و ..می‌شود که البته طبق بررسی‌های انجام شده مدتی بوده که بازار وضعیت خوبی ندارد.

وی میزان برداشت هندوانه از هر هکتار در کهگیلویه را 50 تن عنوان کرد و افزود:  سطح زیر کشن هنداونه در این شهرستان 450 هکتار بود که امسال به 180 هکتار رسید که یکی از برنامه‌های در دستور کار با هدف اقتصادی کردن کشاورزی و افزایش کارایی مصرف آب کاهش کشت هندوانه است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها