یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید نماینده کهگیلویه از «سدسرپری»

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار از پروژه سد سرپری بازدید و آخرین وضعیت این پروژه را بررسی نمودند.

بازدید نماینده کهگیلویه از «سدسرپری»

اَفتونیوز| سید محمد موحد در حاشيه بازدید از پروژه سد سرپری اظهار داشت و گفت:این پروژه در سال‌های زیادی به دلیل کمبود اعتبارات راکد و نیمه فعال بود.

وی افزود:با توجه به‌ مهم بودن این پروژه تلاش های زيادي انجام دادم و خوشبختانه الان در حال فعالیت و احیا است که جا دارد از پیگیری های استاندار محترم و مجموعه شرکت آب منطقه ای استان و شهرستان تشکر و قدردانی می نمایم.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت:پیشرفت کار قابل تحسین است و در همین راستا از پیمانکار دلسوز و توانمند تشکر و خسته نباشید می گوئیم.

حجت الاسلام موحد تصریح کرد:این پروژه دارای اهميت بسیار بالایی در حوزه های کشاورزی و گردشگری می باشد و می تواند تحول بزرگی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:این سد برای پوشش ۳۵۰ هکتار از اراضی این مناطق احداث می شود که طبق گفته مشاورین طرح قرار است به 500 هکتار افزایش یابد.

وی در پایان افزود:تمام تلاش خود را جهت به بهره برداری رسیدن این پروژه بکار میگیرم تا مردم از نعمت این پروژه بهره مند شوند.

تخصیص ۱۲٠ میلیارد تومان به پروژه

فرماندار شهرستان کهگیلویه در این راستا گفت: ۱۲٠ میلیارد تومان برای تکمیل سد «سرپری» تخصیص یافت.

سید عبدالعزیز موسوی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: پس از گنجانده شدن طرح در متمم اعتباری سفر رئیس جمهور، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن مصوب و اختصاص داده شد.

موسوی ابراز داشت: از این مبلغ، ۴۰ میلیارد تومان از بخش مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، ۳۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو، ۴۰ میلیارد تومان از طریق برنامه بودجه و ۱۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: تا کنون ۹ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شد.

روند پروژه کند و ضعیف بود

وی ابراز داشت: پروژه سد «سرپری» در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و به دلیل کمبود اعتبارات سالیان زیادی روند کند و ضعیفی به خود گرفته بود و بیش از ۲۵ ماه تعطیل شده بود.

وی افزود: با رایزنی‌ها و تلاش‌های فراوان این پروژه در متمم سفر ریاست جمهوری در سال گذشته گنجانده شد و اعتبارات بسیار خوبی به این پروژه اختصاص داده شد.

موسوی با اشاره به اهمیت این پروژه در حوزه کشاورزی و گردشگری گفت: تکمیل این سد ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی پایین دست را زیر پوشش آبیاری قرار خواهد داد و می‌تواند تحول و رونق بسیار خوبی در حوزه گردشگری شهر دهدشت ایجاد کند.

کنترل سیلاب‌های منطقه

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: این پروژه همچنین نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های فصلی و رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه دارد

وی افزود: خوشبختانه در چند ماه گذشته پروژه سرعت بسیار خوبی داشته و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن ۳۴ درصد است.

آبگیری در شهریور ۱۴٠۳

موسوی تصریح کرد: با توجه به مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای اطراف این سد، جاده جایگزین استاندارد در مراحل پایانی است و در روزهای آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: این سد خوشبختانه تمامی استانداردهای لازم را دارد و به گفته کارشناسان و کارفرما تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از پیمانکار این پروژه برای سرعت بخشی به روند ساخت قدردانی کرد.

ظرفیت طرح سد «سرپری» سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر بوده و تأمین آب ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی از مهمترین برکات بهره برداری از طرح است.

«سد سرپری»  یکی از پروژه های فعال عمرانی استان است که به صورت شیفت روز و شب فعالیت در آن انجام می‌پذیرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها