یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ به گلایه چند امام جمعه کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت آبرسانی در برخی مناطق

یکی از برنامه های طراحی شده که به محض تزریق اعتبار شروع خواهیم کرد، جداسازی خطوط انتقال آب روستاهای این مناطق است که در نهایت مشکل آنها به صورت دائمی مرتفع شود.

پاسخ به گلایه چند امام جمعه کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت آبرسانی در برخی مناطق

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی آبفا؛ در نماز جمعه  عبادی و سیاسی ۱۶ تیر که برخی ائمه جمعه به وضعیت آبرسانی  تعدادی از مناطق گلایه هایی داشتند.

"سیدرحمت الله سیادت" امام جمعه محترم پاتاوه گفته بود: چهار روز است که روستا‌های دهستان سادات محمودی آب آشامیدنی ندارند.

جهت اطلاع امام جمعه محترم و مردم شریف این منطقه چند نکته را یادآور می شویم:

منطقه سادات محمودی حدود ۳۰ روستا دارد . در تعدادی از روستاهای این منطقه به واسطه نبود مخزن کافی مجبور به شیفتی کردن آبرسانی شدیم.

به بخشی از روستاها ۷ صبح تا ۷ عصر و برخی دیگر از ۷ عصر تا ۷ صبح روز بعد آبرسانی می شود.

اینکه روستایی ۴روز آب نداشته باشد، نداشته ایم، تنها برخی مواقع که پمپ دچار سوختگی شود تا تعویض آن که معمولاً ۲ شبانه روز به طول می انجامد شاهد قطعی هایی هستیم.

در برخی موارد نیز تخریب خطوط آبراسانی در این منطقه مزید بر علت شده که نهادهای امنیتی و مردمی نیز در جریان این موضوع قرار گرفته اند.

برای حل این مشکل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی ساخته و پمپ ۱۳۰ کیلووات نیز نصب شده است و در مجموع با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان بیش از ۸۰ درصد کارهای لازم انجام شده و به زودی با تقویت ولتاژ توسط همکارانمان در شرکت توزیع نیروی برق شاهد به مدار آمدن این ظرفیت خواهیم بود. با این اقدام سهمیه بندی آب در ساعات مختلف حذف می شود.

یکی از برنامه های طراحی شده که به محض تزریق اعتبار شروع خواهیم کرد، جداسازی خطوط انتقال آب روستاهای این مناطق است که در نهایت مشکل آنها به صورت دائمی مرتفع شود.

 

       پروژه ای حیاتی در دیشموک

 

به گزارش روابط عمومی آبفا ،حجت‌الاسلام راوند؛ امام جمعه دیشموک نیز نکاتی را در خصوص آب دیشموک مطرح که نکاتی پیرامون این منطقه برای اطلاع ایشان و مردم نجیب این منطقه نیز بیان میکنیم:

بالغ بر ۹۰ روستا در دیشموک وجود دارد که بخش عمده ای از زیرساخت آنها همانطور که امام جمعه محترم بیان کرده، دچار فرسودگی و اشکال است و می طلبد با تخصیص بودجه ای قابل توجه زمینه اصلاح و بهسازی آنها را رقم زد.

در سالهای اخیر با وجود منابع اندک داخلی تلاش ما این بود مردم آب پایدار داشته باشند و زیرساخت ها نیز به فراخور توان اصلاح شوند. اصلاح و بهسازی بیش از ۵۰ کیلومتر از شبکه آب دیشموک بخشی از تلاش ما در این راستا بوده است.

برای حل چالش های آب دیشموک باید پروژه گندمکار که امام جمعه به درستی اشاره کرده به سرانجام برسد، البته جهت اطلاع«این پروژه زیرمجوعه آب منطقه ای و عملیات آن در حال انجام توسط آن شرکت است.»

همگان واقف هستند پراکندگی بیش از حد روستاها و همچنین استفاده از آب در مصارف باغداری و استفاده دام که در وظیفه شرکت آبفا نیست کار آبرسانی در استان سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد را سخت و با هزینه های فراوانی همراه کرده است که اگر با درآمدها و اعتبارات در ترازو بگذاریم قطعاً کفه چالش ها و مشکلات سنگین تر میشود.

البته مجموعه آب و فاضلاب استان بنای شانه خالی کردن از تعهدات ندارد، ما نیک میدانیم خدمت در ایده آل ترین سطح آن حق تک تک مردم شریف استان است و از  همینجا نیز بابت قصوری که هست صمیمانه پوزش می طلبیم اما این نکته نباید فراموش شود که با وجود همه مصائب و چالش های مالی و هزینه های اجرای پروژه که همگان به درستی می دانند، همواره کارهای عمرانی برای مردم را مقدم بر حقوق پرسنل خود دانسته ایم و با همین روحیه همکاران ما دست خالی در حال تلاش هستند، باید پذیرفت که چالش ها تلنبار از سالیان مختلف است و البته خدمات نیز در طول سالها صورت گرفته است، اکنون نیز فرزندان مردم در  شرکت آب و فاضلاب همت و اراده خود را بر بهبود شرایط آبرسانی به مردم معطوف کرده اند و قطعاً بهبود اعتبارات اگر با این روند همراه شود تحولات قابل توجهی را به ارمغان می آورد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها