یادداشت
گفتگو و گزارش

سید ناصر حسینی: برای توسعه گچساران و باشت برنامه 10 ساله نوشته‌ام

نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی از نوشتن برنامه توسعه‌ای خود برای این شهرستان‌ها در یک بازه زمانی 10 ساله خبرداد.

سید ناصر حسینی: برای توسعه گچساران و باشت برنامه 10 ساله نوشته‌ام

اَفتونیوز| " سیدناصر حسینی پور" در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان گفت: در یک سال گذشته برای توسعه شهرستان‌های گچساران و باشت، یک برنامه مدون 10 ساله نوشته‌ام و چنانچه نماینده نباشم این برنامه توسعه‌ای را به نماینده دیگر ارائه می‌دهم.

وی بدون اشاره به جزئیات برنامه توسعه‌ای 10 ساله خود که در یک سال گذشته آن را نوشته است، اظهار داشت: کاش قبول می‌کردیم که عملکرد دولت، عملکرد نماینده در مجلس نیست.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طی این سال‌ها چه در گذشته و چه اکنون، اقدامات زیادی در شهرستان های گچساران و باشت صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بنای مُچ‌گیری ندارم اما بپذیریم بنای پروژه آب‌رسانی به "پا کوه"، کج گذاشته شد و اگر بنده نیز در مسیر کار خودم و تقسیم ناعادلانه بودجه، کج رفتم، اجازه دارید مرا هم نقد کنید و این انتقادات ایرادی هم ندارد.

اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت در شهر دوگنبدان هزینه نشد

حسینی پور از اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود در حوزه انتخابیه گچساران و باشت با برنامه ریزی‌های مدون کوتاه مدت، میانه مدت و بلند مدت خبرداد و اظهار داشت: همه ما در کارهای‌مان ضعف داریم و وظیفه رسانه، صداقت در گفتار و انتشار اخبار صحیح و دقیق است و البته برخی مواقع نقد رسانه ها سازنده هم است.

وی گفت: از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت، هیچ مبلغی برای شهر دوگنبدان هزینه نشده و برای حوزه بهداشت و درمان، سنگ فرش معابر، زیر سازی، آسفالت و نوسازی مدارس در روستاها انجام گرفته است.

بگفته این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی از 283 کاری که در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت نفت میدانی شد همه در حوزه روستاها بوده است و البته این موضوع هم به معنای نادیده گرفتن شهر دوگنبدان نبوده است.

حسینی پور از شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان خواست در زمینه عوارض پروانه توسعه پتروشیمی و صدور عوارض خطوط لوله اتیلن به غرب تصمیم بگیرند و نتیجه این تصمیم گیری را به او اطلاع دهند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه اجازه ندهید کارهای بزرگ اعضای شورای شهر و شهرداری کوچک شمرده شود، یادآور شد: در بازدید روز گذشته از جاده سلامت معتقدم می‌توان اعتباری برای این پروژه از محل مسئولیت‌های اجتماعی تخصیص داد و انتظار ما از شهردار و شورای اسلامی شهر دوگنبدان این است که این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد. 

در جذب نیروهای پتروشمی گچساران بی عدالتی شده است

وی در بخش دیگری از سخنانش، دعوای خود با شرکت پتروشیمی را جذب و بکارگیری نیروهای غیربومی در پتروشیمی گچساران دانست و تصریح کرد: بحث ما با شرکت پتروشیمی در قالب ماده ۴۷ و ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه مسیرش را طی می‌کند و دعوای ما در رابطه با بحث حق‌ و حقوق مردم گچساران و حضور افراد غیربومی در این پتروشیمی است.

حسینی پور با تاکید براینکه معتقدم در بکارگیری و جذب نیروهای پتروشیمی گچساران بی‌عدالتی شده و اکنون شاهد زیر پا گذاشتن نص صریح قانون مواد 47 و 48 برنامه ششم توسعه هستیم، اظهار امیدواری در دفاع از جذب و بگارگیری نیروهای بومی در این شرکت براساس قانون به نتیجه برسد.

مدیرعامل پتروشیمی گچساران بدنبال جذب نیروهای بومی است

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی نیرو که غیربومی‌اند در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند و در این زمینه با شهرهایی که دارای پتروشیمی هستند و مثل ما دارای چنین مشکلاتی اند نشستی برگزار کرده‌ایم و تصمیماتی نیز گرفته شد‌ه است.

حسینی پور با بیان اینکه متاسفانه پیمانکار، اعضای هیات مدیره، مدیران عامل و بسیاری از مدیران ارشد شرکت پتروشیمی گچساران غیر بومی هستند، خاطرنشان کرد: البته مدیرعامل پتروشیمی گچساران بشدت بدنبال جذب نیروهای بومی در این شرکت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تخصیص ۱۸ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت برای تعمیر و به مدار بازگشتن 12 پمپ الکترو ایستگاه‌های پمپاژ پاکوه خبرداد و تاکید کرد که این اعتبار بایستی برای جاهای دیگری هزینه می شد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کارهایی در گذشته صورت گرفته که این اعتبارات برای حوزه کشاورزی تخصیص داده شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها