یادداشت
گفتگو و گزارش

سرپرست علوم پزشکی یاسوج:


آمار دقیقی از بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

سرپرست علوم پزشکی یاسوج گفت: به دلیل نبود امکاناتی چون مرکز هسته ای، رادیوتراپی و ... آمار دقیقی از تعداد بیماران سرطانی موجود دراستان نداریم.

 آمار دقیقی از بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

اَفتونیوز| به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج "سعید جاودان سیرت" روز سه شنبه در نشست هیئت مدیره موسسه امدادگران عاشورا اظهار کرد: بیماران سرطانی نیاز مبرمی به رادیو تراپی دارند و عدم وجود رادیوتراپی در استان منجر به مراجعه آن ها به سایر استان ها و نیز تحمیل مبالغ گزافی جهت ایاب و ذهاب و نیز اسکان به آنها می شود.

جاودان سیرت تاکید کرد: وجود رادیوتراپی در استان امری بسیار مهم و کمک کننده به بیماران سرطانی خواهد بود که در این راستا پیگیری های لازم را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت پزشک خانواده و توجه خاص وزارت بهداشت به آن، تصریح کرد: یکی از رسالت ها و اهداف پزشک خانواده شناسایی سرطان و بیماری های صعب العلاج است.

سرپرست علوم پزشکی ادامه داد: برخی از بیماری های سرطانی به صورت ژنتیکی و از سنین خاصی آغاز می شود که لازم است در برنامه پزشک خانواده تمام اطلاعات اولیه افراد و سوابق بیماری های آنها ثبت شود.

جاودان سیرت با اشاره به آغاز فعالیت پزشک خانواده در گچساران افزود: افرادی که در خانواده با سابقه بیماری داشته باشند و یا سایر افراد پس از طی سنین خاصی باید مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند که این اقدام گامی موثر در تشخیص و درمان به موقع بیماری ها است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها