یادداشت
گفتگو و گزارش

رفع نقاط حادثه خیز گل زردی و تنگ کناره

محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد: 70 میلیارد تومان اجرای پروژه ای تنها در 6 کیلومتر محور یاسوج - بابامیدان نشان از عمق سختی کار و هزینه بر بودن ساخت راه های مواصلاتی در استان است که علی رغم عمر کمتر از 12 سال ساخت، بخشی از این معابر با افزایش عبور و مرور انواع وسائط نقلیه شاهد ایجاد نقاط کور و ناشناخته حادثه خیز در این محورهستیم.

رفع نقاط حادثه خیز گل زردی و تنگ کناره

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه معاون راهداری از دو پروژه رفع نقاط حادثه خیز گل زردی و پروژه در دست اقدام سراشیبی تنگ کناره در محور یاسوج - بابامیدان بازدید کردند.


عابد محمدی گفت: 70 میلیارد تومان اجرای پروژه ای تنها در 6 کیلومترمحور یاسوج - بابامیدان نشان از عمق سختی کار و هزینه بر بودن ساخت راه های مواصلاتی در استان است که علی رغم عمر کمتر از 12 سال ساخت، بخشی از این معابر با افزایش عبور و مرور انواع وسائط نقلیه شاهد ایجاد نقاط کور و ناشناخته حادثه خیز در این محورهستیم.


محمدی افزود: نقاطی به عنوان نفاط حادثه خیز با پارامترهای خاص و درگاه های آماری، ما را به سمت اصلاح این نقاط سوق می دهد؛ اصلاحات صورت می گیرد و درجایی دیگر این معابر شاهد حادثه خیز بودن نقطه ای دیگردر محور می شویم که تمامی این آزمون خطاها به ساخت هندسی جاده ها قبل از احداث برمی گردد. به عنوان مثال در گردنه و تونل گل زری جهت اصلاح این نقطه ی حادثه خیز با مشخصات فنی، بستر سازی ۴۱۵۰۰متر مربع، خاکبرداری ۷۹۳۵۰ مترمکعب، پی کنی و کانال کنی ۲۳۵۰مترمکعب، خاکریزی ۲۵۸۰۰ مترمکعب، راکفیل ۳۷۲۰۰ مترمکعب، قالب بندی ۹۸۵۰ متر مربع، مقدار آرماتور ۲۵۸۰۰ کیلوگرم، بتن درجا ۲۸۵۰ مترمکعب، زیر اساس ۲۱۵۰مترمکعب، اساس ۱۸۰۰ مترمکعب برای ما هزینه ایجاد نموده است که می توانست در زمان ساخت اولیه این روزنه های بدخیم با این هزینه های گذاف را شاهد نباشیم.


وی، پیشرفت فیزیکی پروژه را 50 درصد اعلام کرد و اظهارداشت: با قول و مساعدت پیمانکار پروژه، در طی 3 ماه آینده شاهد بهره برداری از این معبرخواهیم بود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید میدانی از محدوده ی تنگ کناره در 5 کیلومتری شهر یاسوج گفت: مشخصات هندسی ساخته شده توسط دستگاه متولی ساخت ، هیچگاه مورد تایید مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نبوده و همواره این اداره کل جهت جان و مال هم وطنان در این راستا از هیچ کوششی جهت کاهش تلافات جاده ای دریغ نکردند .


عابد محمدی در ادامه گفت: ایمنی معابر برون شهری قاعده و دستورالعمل دارد و هرآنچه لازم بوده است در این سراشیبی 5 کیلومتری تند و خطر ساز با انواع تابلو، شیار لرزاننده، خط کشی، تابلو محدودیت سرعت حداکثر 60 کیلومتر، تابلوهای فسفری، ریزشی، روشنایی، خط کشی و جداکننده حتی خارج از اصول معمول انجام شده است.


محمدی افزود: تا بازگشایی پاکت های مناقصه که فرآیند زمانی زیادی طی خواهد شد، منتظر نمی مانیم و با استقرار دستگاه های راهداری، بلدوزور، کامیون، گریدر و تیم راهداری، نسبت به اصلاحاتی از طریق بخش امانی و ماشین آلات اداری به صورت امانی اقدام خواهیم کرد.


محمدی در پایان گفت: محدوده ی پلیس راه با طراحی و مطالعه ای که انجام دادیم به محض اخذ پیمانکار، ایمن سازی و با استاندار های لازم اصلاح و استخر شن ایجاد خواهد شد و رمپ خروجی به سمت جاده ی شیراز ضمن بهسازی و اصلاح، بازگشایی خواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها