یادداشت
گفتگو و گزارش

مالیات خودرو های لوکس در کهگیلویه و بویراحمد چقدر است؟

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۴۰ خودرو شامل مالیات بر خودروهای لوکس می‌شدند که پرونده ۱۵۰ خودرو مختومه شد.

مالیات خودرو های لوکس در کهگیلویه و بویراحمد چقدر است؟

اَفتونیوز| میلاد فرخان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به ارائه گزارشی از وضعیت مالیات بر خانه‌های لوکس و خودروهای لوکس گفت: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۴۰ پرونده خودروهای لوکس تشکیل شد و مالیات این خودروها یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان بود که از این تعداد ۷۳۰ میلیون تومان پرداخت و ۱۵۰ پرونده مختومه شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد خودروهای لوکسی که در سال ۱۴۰۱ شامل مالیات می‌شوند به ۳۶۰ خودرو افزایش یافت، افزود: شهرداری‌ها باید آمار خانه‌های لوکس را در اختیار مالیاتی قرار دهد و تا پایان شهریور ماه مستغلات خانه‌های لوکس در استان تعیین شود‌.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات ارزش افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها پرداخت شد و اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری‌ها به حساب فرمانداری‌ها داده شد، همچنین ۱۴۱ میلیارد عوارض آلایندگی طی سال گذشته وصول شد که در مجموع ۴۴۸ میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به ۱۸۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰، رشد چند برابری داشته است.

این مسئول عنوان کرد: همه ارقامی که به شهرداری‌‌ها پرداخت می‌کنیم طبق قانون باید صرف مبلمان شهری و حوزه عمرانی شود که از شهرداران می‌خواهم ارقامی که به آنها پرداخت می‌شود را در این جهت هزینه کنند که تاکنون اینگونه نبوده است.

وی بیان کرد: امور مالیاتی در سال جاری نظارت جدی بر نحوه هزینه کرد اعتباراتی که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده می‌شود دارد که مبالغ پرداختی در جای درست هزینه شود.

فرخان با بیان اینکه اگر مالیات نبود در پرداخت حقوق و دستمزد دچار مشکل می‌شدیم، گفت: در سه ماهه امسال ۱۵۴ میلیارد عوارض ارزش افزوده و ۵۱ میلیارد عوارض آلایندگی پرداخت شد که در مجموع ۲۰۶ میلیارد تومان عوارضی بود که در سه ماهه امسال پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مالیات ۶۰ درصد کسبه و بازار صفر شد، گفت: مالیات ۱۵ درصد کسبه کمتر از یک میلیون، ۲۵ درصد بین یک تا پنج میلیون مالیات پرداخت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز دادرسی مالیاتی در مرکز استان و شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران افتتاح شد، بیان کرد: با تشکیل این مراکز در کمترین زمان ممکن به پرونده‌ها و شکایات مالیاتی مردم رسیدگی می‌شود

وی عنوان کرد: واحدهای جلوگیری از فرار مالیاتی و پولشویی راه اندازی شد، ضمن اینکه واحد مالیاتی چرام راه‌اندازی و واحد باشت به زودی راه‌اندازی می‌شود. واحد سی‌سخت که در زلزله سال ۹۹ دچار خسارت شده بود هم بازسازی شد.

فرخان با اشاره به افزایش اعتبارات اداره‌کل مالیاتی استان در سال گذشته گفت: مبلغی که در سال گذشته از مرکز گرفتیم بالاترین رقم در طول تاریخ تشکیل اداره کل مالیاتی بود.

وی در پایان رشد مالیات استان را نتیجه پشتیبانی استاندار دانست و خاطرنشان کرد: توجه به عدالت مالیاتی همواره مورد تاکید استاندار استان بود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها