یادداشت
گفتگو و گزارش

نه به اجرای سد خرسان ۳؛ پروژه‌ای که ۱۷ روستا با اجرای آن زیر آب می‌رود

مهمترین مطالبه زیست محیطی مردم کهگیلویه وبویراحمد از رئیس جمهور در سفر به استان ممانعت از اجرای پروژه سد خرسان سه است.

نه به اجرای سد خرسان ۳؛ پروژه‌ای که ۱۷ روستا با اجرای آن زیر آب می‌رود

اَفتونیوز| هادی سینایی فعال زیست محیطی در یادداشتی در خصوص سد خرسان ۳ گفت: پس از شنیدن خبرهایی از فعالیت پشت پرده ما فیایی آب و سد برای عملیاتی نمودن " سد خرسان ۳ " کارشناسان و فعالان حوزه های محیط زیستی و اجتماعی قبلا" هشدارهای خود را در قالب یادداشت هایی بیان کردند، اما برآیندی از وضعیت میدانی ، حکایت از آن دارد که گویا گوشی برای شنیدن این هشدارها وجود ندارد و زمزمه هایی از اجرا ، بیش از پیش شنیده می شود .

پرداختن به اهداف اجرای این سد ، خسارت های جبران ناپذیر اجتماعی و زیست محیطی آن و دستاوردهای عملا صفر برای کهگیلویه وبویراحمد قبلا" در یادداشتی با عنوان " خدا حافظی بویراحمد و دنا با برف و باران پس از اجرای سد خرسان ۳ "مفصلا" بیان شد .

با توجه به اینکه همگان به نحوی از انحاء کم و بیش آشنایی با موضوع دارند ، بیان دوباره آنها تکرار مکررات بوده و آنچه فی الحال ضرورت دارد ، استفاده از فرصت سفر قریب الوقوع دور دوم رئیس جمهور " سید ابراهیم رئیسی " مسئولی از جنس مردم به کهگیلویه وبویراحمد و به تبع از آن برنامه ریزی زیرکانه مسئولان استان برای بازدید میدانی (هوایی ) وی از ۱۷ روستایی است که قرار است با اجرای این سد زیر آب بروند. 

فرصت مغتنمی است تا مسئولان استان رئیس جمهور را از نزدیک با چالش های "اجتماعی "، " زیست محیطی" و " معیشتی " که قرار است با اجرای این سد ، گریبانگیر جمعت بیش از ۱۰ هزار نفری ۱۷ روستایی که زیر آب خواهند رفت و اجبارا" برای همیشه سرزمین اجدادی خود را از دست خواهند داد و حاشیه نشین خواهند شد آشنا نمایند . 

یقیتا" رئیس جمهوری که خود بیش از مسئولان علاقمند به کار میدانی و حضور دربین مردم و شنیدن بی واسطه حرف آنان است ؛ اگر " ببیند" تاثیرگذارتر خواهد بود و این مار را یاد مثلی خواهد انداخت که می گوید : شنیدن کی بود مانند دیدن 

فرصت مغتنمی است تا رئیس جمهور از نزدیک ببیند؛ قرار است در وضعیت تنش آبی و خشکسالی های پی درپی کشور ، برف و باران بخش اعظمی از زیست کره دنا که ۱۰ درصد از روان آب های کشور را تامین می.کند بخشکانیم . 

فرصت بی بدلیلی است تا رئیس جمهور از نزدیک ببنید، قرار است مافیای آب ۶ میلیون بلوط را غرق کند . 

مسئولان برنامه ریز عزیز : رئیس جمهور تشریف بیاورد یا نیاورند ، سد چشم شیر آبگیری شده و خواهد شد ، کارخانه قند کام هم استانی های مهربان را شیرین خواهد نمود اما ؛ آنچه در برهه کنونی بیش از هر چیز دیگری ضرورت دارد که در راس برنامه های سفر رئیس جمهور محترم قرار گیرد، قانع نمودن وی به "نه " به اجرای سد خرسان ۳ است که اگر چنین شود اقدامی ماندگار برای فردایی بهتر خواند بود . 

با اجرای این سد۱۲۰ کیلومتر مربع از خاک استان خواهد مرد جان ۶ میلیون بلوط گرفته خواهد شد و بیش از ۱۰ هزار نفر را در ۱۷ روستا آوره خواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 امیر 1402/4/22 17:17:19

    اگر امروز مانع این طرح نشوند فردایی نچندان دور خون جوانان زیادی پای این سد ریخته خواهد شد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها