یادداشت
گفتگو و گزارش

نماینده کهگیلویه :به دنبال حل مشکلات پروژه آبرسانی اراضی دَمدره و حومه غربی چرام هستیم

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم بدون اشاره کامل به مشکلات ایجاد شده برای اجرای پروژه آبرسانی به اراضی روستاهای دَمدره و روستاهای اَقماری، اظهار امیدواری کرد با همکاران دولتمردان، این مشکلات هرچه زودتر حل شود.

نماینده کهگیلویه :به دنبال حل مشکلات پروژه آبرسانی اراضی دَمدره و حومه غربی چرام هستیم

اَفتونیوز| سید محمد موحد" در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان چرام در پاسخ به سئوال خبرنگاران که سرانجام طرح آبیاری اراضی کشاورزی و باغداری حومه غربی چرام در محدوده روستاهای دَمدره، بی بی رشیده (س)، سَردره، القچین سفلی و شیرازی از رودخانه طُغار به کجا انجامید؟ اظهار داشت: این پروژه به عنوان یک پروژه اساسی و راهگشا برای شهرستان چرام بوده که به دنبال حل برخی از مشکلات  آن در حوزه اداری هستیم.

 وی بدون اشاره به مشکلات و چگونگی رفع آنان در هفته‌های آینده، خاطرنشان کرد: امیدوارم این مشکلات هرچه سریع‌تر حل شود چرا که پروژه آبیاری اراضی روستای دَمدره و حومه که معروف به حومه غربی شهرستان چُرام است می‌تواند در رفع مشکلات این شهرستان بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم با بیان اینکه فرماندار شهرستان چُرام تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بایستی مشکلات و موانع پروژه آبرسانی به روستای دَمدره و برخی از روستاهای اقماری را مکتوب و به بنده تحویل دهند تا پیگیری‌های لازم را انجام دهم، تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان مرتبط با این پروژه مهم اشتغالزا باید پای کار آمده‌ تا با هماهنگی، همدلی و همگرایی آن را به سرانجام برسانیم.  

موحد گفت: نقشه و طرح بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی موردنظر آماده شده که در صورت آبرسانی به این اراضی، کشاورزی شهرستان چُرام مُتحول و نقش مهمی در تولید و اشتغال شهرستان دارد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این پروژه مهم یک مطالبه عمومی و مردمی است، ادامه داد: اراضی تحت این پروژه در حاشیه رودخانه طُغار واقع شده و در حوزه کشاورزی و باغداری بسیار مستعد و مرغوب است.

"امیری" مدیر جهادکشاورزی شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید کرد که انتظار داریم نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس با مُدیر آب منطقه‌ای استان در خصوص افزایش تخصیص سهمیه آب این پروژه، رایزنی، تا این پروژه بتواند وسعت بیشتری از اراضی را تحت پوشش خود قرار دهد.

جمعی از بهره برداران پروژه آبرسانی روستای دَمدره و روستاهای اقماری هم به ایلنا گفتند که اجرای پروژه آبرسانی به این اراضی سالهاست وعده انتخاباتی شده و متاسفانه با وجود تغییر چندین فرماندار در دولت‌های سابق و کنونی، هیچ اقدام مثبتی برای اجرایی شدن این پروژه مهم و حیاتی صورت نگرفته است.

آنان تاکید کردند که اُمیدی به مسئولان استانی و شهرستانی در قوای مجریه و مقننه ندارند و فقط رئیس جمهور و وزیر نیرو در دولت سیزدهم بایستی تمهیدات ویژه‌ای برای اجرایی شدن این پروژه بیندیشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 منتقد 1402/4/23 20:30:42

    زود بیدار شدیم بزار اسفند ماه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها