یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش؛


خطاب به مسولان پر مدعای استانی: نرخ مشارکت اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان نزولی است!

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال به ۲ر۴۱ درصد رسید که این نرخ در ۱۷ استان روند افزایشی داشت و در یک استان ثابت مانده است.

خطاب به مسولان پر مدعای استانی: نرخ مشارکت اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان نزولی است!

اَفتونیوز| در حالی که مسولان استانی بارها از تریبون های مختلف بر تبدیل کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه عمرانی بزرگ یاد کرده اند و بر کاهش نرخ بیکاری تاکید کرده اند اما در تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی در این استان روندی نزولی داشته است.

ایرنا نوشت: طبق جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران درباره جمعیت نیروی کار و اشتغال در بهار امسال، به میزان ۲ر۴۱ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ر۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

۲۶میلیون و ۴۶۹هزار و ۷۳۴نفر در مشارکت اقتصادی سهیم هستند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۹۲هزار و ۵۴۲نفری را نشان می دهد.استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، کردستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان دارای روند افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته هستند.

در این زمینه استان کرمان با ۲ر۳۹ درصد بدون تغییر نسبت به بهار سال گذشته از نظر مشارکت اقتصادی ثابت ماند.همچنین استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به ترتیب با ۳ر۴ و ۶ر۳ درصدبیشترین افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را ثبت کرده اند.استان زنجان با ۹ر۵۰ درصد بالاترین مشارکت اقتصادی را نسبت به استان های دیگر را رقم زده است. این استان صدر نشین اشتغال با ۴ر۴۸ درصد و کمترین نرخ بیکاری در کشور با ۹ر۴ درصد است.

این نرخ در ۱۷ استان روند افزایشی داشت و در یک استان ثابت مانده است و در بقیه استان ها مانند کهگیلویه و بویراحمد شرایط نزولی را تجربه کرده است.

 

منبع : ایرنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/4/23 21:36:4

    دروغگو،دیگه حیات رنگ نداره

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها