یادداشت
گفتگو و گزارش

بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اَفتونیوز|«محسن عزیزی» روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش این بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم یعنی همان عدالت در سلامت، اظهار کرد: در این دولت برنامه هایی تدارک دیده شده تا توجه بیشتری به بیماران خاص و صعب العلاج شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار ۲۰۰ نفر از این بیماران در استان شناسایی و نشاندار شدند و زیر پوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

عزیزی تصریح کرد: چنانچه این بیماران نشاندار شوند در مراکز دولتی ما بیش از ۹۰ درصد هزینه های دارویی مرتبط با بیماری توسط سازمان بیمه گر پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماریشان است همچون شیمی درمانی رادیوتراپی و اسکن های خاص و آزمایشات خاص شامل این موضوع می شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  به خصوص افرادی که انسولین مصرف می کنند و دچار بیماری های وابسته به  دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر نشاندار می شوند.

عزیزی تاکید کرد: در سوم آبان ماه ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب العلاج در کشور رونمایی شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون قریب به ۵.۳ میلیارد تومان از قبیل خارج از ضوابط از محل ۵ طرح به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده که در خرداد ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۰ پرونده بیماران خاص و صعب العلاج که از سال ۱۴۰۱ پذیرش شده بود به مبلغ ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال صدور حواله شده و به امورمالی جهت پرداخت ارسال شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها