یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


تعطیلی جاده لنده_تشان: عدم اخذ مجوز ماده ۲۳ یا کم‌کاری مسئولین؟!

مسئولین شهرستان لنده و نماینده کهگیلویه بزرگ برای جبران کم کاری خود به گفتار درمانی رجوع کرده اند

تعطیلی جاده لنده_تشان: عدم اخذ مجوز ماده ۲۳ یا کم‌کاری مسئولین؟!

اَفتونیوز| شهرستان لنده در یک بن بست قرار دارد و اتصال محور ارتباطی این شهرستان به جاده ی اصلی پاتاوه _ دهدشت می تواند زمینه ساز رشد و خروج بن بست این شهرستان باشد و اگر محور لنده _ تشان را یکی از پروژه های مهم این شهرستان به جهت ساخت آینده ی این شهرستان بدانیم، اغراق نکرده ایم.

این پروژه در در دی ماه ۱۳۹۸ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد و عملیات مناقصه و شروع اجرایی آن نیز آغاز شد و این پروژه تحت عنوان احداث راه اصلی شهرضا  بهبهان، بابامیدان دشت روم، لردگان_ بیدله _ گنجگون _ سپیدان و لنده _ تشان با کد ۱۳۰۳۰۱۶۰۰۳ در جداول بودجه ی کشوری وجود دارد.

نماینده کهگیلویه در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۹۸ این پروژه را جزء پروژه های مهم برای خروج لنده از بن بست دانستند.

در زمان حضور نماینده کهگیلویه  در اولین جلسه ی شورای اداری این شهرستان اتصال و‌ پیوند این محور به جاده ی پاتاوه _ دهدشت را تایید کردند.

در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹ خدادوست موسوی فرماندار وقت لنده پیشرفت فاز اول این جاده را ۴۰ درصد اعلام کردند.

در تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۱ فرمانداری شهرستان لنده نسبت به تعطیلی این پروژه واکنش نشان داد و تعطیلی را شایعه سیاسی دانست و گفت دوران تعطیلی پروژه ها گذشته است!

در آخرین شورای اداری برگزار شده شهرستان لنده در چند روز اخیر فرماندار لنده طی ادعای عجیبی از قول معاون وزیر راه و شهرسازی گفتند این پروژه در اولویت راه و شهرسازی نیست و من پرسیدم اگر اولویت نیست چرا کلنگ زنی کردید و برای مردم توقع ایجاد کردید!

سوالی که مطرح است جناب فرماندار به چه دلیلی به جای پیگیری پروژه و تلاش برای کلنگ زنی این محور مهم برای یک شهرستان دلخور هستند؟ مگر وی مامور به رفع مشکلات مردم نیستند؟ اگر این پروژه اولویت نیست و در اولویت قرار ندارد از کم کاری شما به عنوان فرماندار است، چناچه  شاهد بودیم  که فاز اول این محور در دوران فرماندار قبل و مسولان سابق به پیشرفت نیز رسیده بود.

جناب نماینده در این جلسه گفتند هر پروژه ای که مجوز ماده ی ۲۳ داشته باشد به مرحله اجرا در می آید و محور لنده _ تشان مجوز ماده ۲۳ ندارد در همین اظهارات تناقض وجود دارد! 

 نماینده  در جمله ی اول، ادعای خویش را رد کرده اند، چرا که  این پروژه به مرحله اجرا درآمد و به مناقصه هم رفت و خاک برداری و مراحل دیگر نیز انجام شد اما به علت عدم پیگیری به تعطیلی کشیده شد.

مسئولین شهرستان لنده و نماینده کهگیلویه بزرگ برای جبران کم کاری خود به گفتار درمانی رجوع کرده اند و نمی دانند که اظهارات آن ها در بازه های زمانی متفاوت در رسانه ها ثبت و این تناقض گویی ها سبب سلب اعتماد عمومی مردم  می شود،  از طرف دیگر نماینده محترم مدت زمانی  است  هر پروژه ای را که به تعطیلی کشیده شد و پیگیری برای آن انجام  نشده، صحبت از «عدم اخذ مجوز ماده ۲۳» به میان می آورد و به نظر میرسد  این مجوز کلید واژه و دستاویز و بهانه ای  برای به نتیجه نرسیدن  پروژه هاست.

چند سالی است که در خصوص به نتیجه نرسیدن  سد آبریز نیز بحث عدم اخذ ماده ۲۳ به میان آورده می شود و این مجوز، به  فصل مشترک توجیهات مسولان تبدیل شده است!

نکته دیگر این است که عدم اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه های مهم شهرستان کهگیلویه خود نشانه ضعف مفرط نماینده و مسولان شهرستانی و استانی است و اینکه با گشاده رویی مدام از عدم اخذ ماده ۲۳ گفته می شود، گویا آقایان توقع دارند  این مجوز توسط مردم و دیگران باید اخذ می شد و خود مسولیتی در این زمینه ندارند. 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها