یادداشت
گفتگو و گزارش

تعامل با فرمانداران یا خیز پنهانی برای مجلس دوازدهم؟

در روزهای اخیر نشست نماینده کهگیلویه بزرگ با سه تن از فرمانداران حوزه انتخابیه خود حاشیه‌ساز شده است.

تعامل با فرمانداران یا خیز پنهانی برای مجلس دوازدهم؟

اَفتونیوز| در روزهای اخیر نشست نماینده کهگیلویه بزرگ با سه تن از فرمانداران حوزه انتخابیه خود حاشیه‌ساز شده است.

 گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد سید محمد موحد نماینده ۷۱ ساله‌ی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با ۲۴ سال سابقه، گویا باز هم هوای نمایندگی و نشستن بر کرسی پاستور را در سر دارد.  

در طول سال‌های گذشته همواره حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر دخالت موحد در امور اجرایی دولت وجود داشته و در تازه‌ترین خبرها نیز حضور وی در سه فرمانداری کهگیلویه بزرگ بسیار خبرساز شده است.

وابستگی و نزدیکی فرمانداران شهرستان‌های چهارگانه چرام، بهمئی، دهدشت و لنده به موحد بارها از سوی رسانه‌ها نقد شده است. چندی پیش نیز یکی از معاونین این فرمانداری‌ها با خط بنفش، واژه عزت را که به موحد منتسب می‌دانند، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.  

کمتر از هشت ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده و ازاین‌رو بیم آن می‌رود این‌گونه نشست‌ها با اهداف انتخاباتی صورت گرفته باشند. هر چند در ظاهر، این نشست‌ها با عنوان تعامل با نماینده برگزار می‌شوند، اما برخی معتقدند در عمل نوعی فعالیت انتخاباتی هستند تا سید محمد موحد برای هفتمین بار کرسی نمایندگی را به دست بگیرد. چرا که بعضاً شنیده می‌شود در برخی از شهرها و بخش‌ها، جلسات دهیارها با نماینده، رنگ وبوی انتخاباتی دارد.

طبق قانون اساسی، نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی را ندارند، اما به دلیل وفور این دخالت‌ها، رهبر انقلاب بر لزوم تفکیک قوا تأکید کرده است. ریاست مجلس شورای اسلامی نیز تاکید دارند نمایندگان حق دخالت در مباحث اجرایی را ندارند.

رصد رفتارهای نماینده این گمانه را تقویت می‌کند که گویی موحد با این رفتارها الزام چندانی به اوامر و نواهی رهبر انقلاب ندارد.

مسعود آرام



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 س———د 1402/8/16 15:4:13

    جناب. ارام. به سمع جنابعالی. و هرانکسکه با. نحوهرفتار. شما. با. اقای.موحد موافق. هست رسانده می شود ما که در جلسات در معیت جناب. اقای موحد شرکت. داریم هرگز چنین. رفتاری. را از ایشان ندیده ا یم و با اطمینان. سوگند. یاد می کنیم. که ایشان تابع مطلق. اوامر ومقید. به فزمانبرداری. اوامرو تحقق اجراییات. مورد نظر. مقام معظم رهبری. ‌ است واین بیان تورا نوعی. افترا. وتهمت. می دانیم که. نسبت به اقای. موحد. روا. میدارید. ومعتقدیم. که که. شما یا ازمنظر. احساسات جنجالی. وغرض. بی ریشه. به این. گونه نوشتار مبتلا هستیدویا. فهم صحیح. از روزنامه نگاری. در وجودتان. مستترنیست. بدیهی. است که هر دو اینهابرای شما. نکوهیده. و. مذموم بوده. و. توصیه اکید. این. است.که این. نگاه. تخیریب. گریتانرا کنار. بگذارید

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/4/31 10:16:36

    اگر دین ندارین لااقل ازاده باشید از خدا بترسید اینقدر تعصبی حرف نزنید

    پاسخ
  • 3 اکبر نیکخو 1402/4/25 22:57:9

    درود.هزار بار هم شما مطلب بزنید،هستند افرادی که غلام حلقه به گوش این سناتور پوشالی هستن.شخصیت این آقا بر هیچ کس پوشیده نیست.دست بکشید از این همه تعصب بیجا.برای یه بار هم شده وجدانتان را حکم قرار دهید،یقینا اگر وجدانی باشد شرمتان می‌شود که اسم این شخص را به زبان بیارید.

    پاسخ
  • 4 سعیدی 1402/4/25 12:9:6

    احسنت ، شورای نگهبان برای حقظ اعتماد جامعه نظام ، باید رفتارهای نمایندگان را رصد و قانونی برخورد کند.

    پاسخ
  • 5 کریم دادوند 1402/4/25 11:40:40

    ان شا الله با اقتدار موحد بیشتر از دور قبل رای میاره و چشم بدخواهانش کور میشود .... این دور ۸۶ هزار رای میاره

    پاسخ
    • 5 - 1 ناشناس پاسخ به : کریم دادوند 1402/6/17 4:40:6

      حتما همین طور هست

  • 6 کریم دادوند 1402/4/25 11:40:36

    ان شا الله با اقتدار موحد بیشتر از دور قبل رای میاره و چشم بدخواهانش کور میشود .... این دور ۸۶ هزار رای میاره

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها