یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد


سد آبریز خواسته همه مردم استان است و آنرا پیگیری خواهیم کرد

سید ابراهیم رئیسی گفت؛ از صبح هر کجا رفتم مردم بحث احداث این سد را بما رساندند و این موضوع را در اولویت قرار خواهیم داد. سد آبریز خواسته همه مردم استان است و آنرا پیگیری خواهیم کرد.

سد آبریز خواسته همه مردم استان است و آنرا پیگیری خواهیم کرد

اَفتونیوز| رئیس جمهور امروز سه شنبه (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲) در نشست با خبرنگاران گفت: تکمیل سریع سد تنگ سرخ، احداث سد سقاوه، ابرسانی به شهرهای دهدشت، تکمیل بزرگراه شیراز-سپیدان-یاسوج، رفع تنش های آبی عشایر، تکمیل ایلگاه های عشایری، تأمین زیرساخت های برق از جمله برنامه هایی است که در این سفر دنبال شد.
آیت الله رئیسی گفت: در دوره ای که رئیس قوه قضاییه بودم، در اولین روزهای زلزله سی سخت به این منطقه سفر کردیم، دوستان دولت کار را دنبال کردند، و در دور اول سفر نیز، در اولین مقصد به سی سخت سفر کردیم.
وی گفت: در آن سفر قول دادیم که بهسازی و مقاوم سازی ۲ هزار مسکن را انجام دهیم که انجام گرفت.
وی با بیان اینکه گاز رسانی به ۷۹ روستا انجام شد افزود: مدرسه سازی انجام گرفت و مدارس کانکسی برداشته شد.
رئیس جمهور درخصوص پروژه بیمارستان شهرستان بهمئی گفت: در دور اول سفر وقتی به این پروژه درمانی بازدید کردیم، دیدیم که پروژه مربوط به ۱۲ سال پیش بوده، لذا دولت تمام همت خود را گذاشت و کارها انجام گرفت و انتظار مردم برای این مرکز درمانی پایان یافت.
وی افزود:  استاندار پیگیری کنند که مشوق هایی مثل ساخت مسکن برای پزشکان انجام گیرد تا پزشک های متخصص در منطقه بمانند و در مرکز درمانی حضور داشته باشند.

 


وی افزود: مصوبات این سفر نیز باید از سه طریق پیگیری شوند؛ اول از طریق استاندار، دوم معاون اجرایی رئیس جمهور، سوم مدیرانی که مسوولیت گرفته اند، چهارم رسانه ها پروژه ها را از مسوولان پیگیری کنند تا کارها در زمان خود به ثمر بنشینند.
رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که استان برای سرمایه گذاری نیاز به فرودگاه دارد، گفت: حتما باید روزی یک پرواز یا دو پرواز با مرکز وجود داشته باشد، و این موضوع به وزیر راه و شهرسازی ارجاع داده می شود.
رئیس جمهور در خصوص مسکن اصحاب رسانه اظهار کرد: اگر رسانه ها از طریق وزارت راه تعاونی تشکیل دهند، می توانند زمین بگیرند و منازلی برای آنها احداث شود.
آیت الله رئیسی در پاسخ به اینکه «مسوولان پیشین گفته اند که ۶۰ سال طول می کشد که ریل راه اهن در این استان انجام بگیرد»، گفت: این مطالبه به حقی است و حتما جزو برنامه های ما خواهد بود، ۶۰ سال خیلی زیاد و دور پنداشته شده و ما معتقدیم با پیگیری جهادی این کارها خیلی زودتر قابل انجام است و ان شالله بتوانیم خبر خوش اتصالات ریلی را به مردم کهگیلویه و بویراحمد بدهیم.
آیت الله رئیسی گفت، صبح هر کجا رفتم مردم  بحث احداث این سد را بما رساندند  و این موضوع را در اولویت قرار خواهیم داد.

سد آبریز خواسته همه مردم استان است که پیگیری خواهیم کرد

آبگیری سد چمشیر با پیگیری کارشناسان و وزارت نیرو و استاندار به نتیجه رسید. اگر کار شبانه روزی وجود نداشت این پروژه نتیجه نمی‌رسید.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه انتظار داشتیم برخی کارها زودتر به نتیجه برسد، گفت: باید مدیریت آب صورت بگیرد، استان کهگیلویه بویراحمد مشکلی از نظر کمبود آب ندارد، باید آب در حوزه شرب و کشاورزی مدیریت شود.
رئیس جمهور تاکید کرد که سدهای در دست اجرا باید پیگیری شوند، آبرسانی شود و مردم در استان مشکل آب نداشته باشند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیاردی در مجتمع پتروشیمی گفت: این مجتمع تولیدی و اشتغال زا است، که برای جلوگیری از هدر رفت فلرهای گازی احداث شد.
وی با اشاره به بهره برداری از جاده پاتاوه دهدشت گفت: این پروژه با کار و فعالیت شبانه روزی به نتیجه رسید.
آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه کارگران پروژه های قبل باید در اولویت جذب نیرو باشند، گفت: کارگران پروژه‌های تمام شده باید در پروژه های جدید به کار گرفته شوند تا احساس بیکاری نکنند و به بخش بعدی منتقل شوند.


رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص لزوم توجه دوچندان به استان برای خروج از محرومیت گفت: حضور مردم و صفا و صمیمیتی که از خود نشان دادند مسوولیت آور است و باید کاری کنیم که دغدغه مردم کم شود.
رئیسی بیان کرد: وزارت نفت تحت عنوان مسوولیت های اجتماعی وظیفه دارد که برای توسعه استان هزینه کند، که مبلغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای سفر دوم اعتبار مسوولیت های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه ما با عقب ماندگی تاریخی مواجه هستیم، افزود: کارهای زیادی انجام گرفته ولی برخی کارها در زمان خود تمام نشده و همین موجب عقب ماندگی شده است.
 


رئیس جمهور درخصوص سوال برخی از افکار عمومی که چرا سفر استانی برگزار می کنید و در مرکز مسائل را بررسی و رصد نمی کنید، گفت: ما ۶ روز هفته در مرکز کار انجام می دهیم، یک روز نیز در استان ها حضور پیدا می کنیم. ما تحت تأثیر این صحبت ها نیستیم، از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که سفرهای استانی را برگزار می کنیم، انشالله برای پیگیری دور بعدی سفر را نیز خواهیم داشت.
رئیسی بیان کرد: تلاش ما این است که با کار جهادی عقب ماندگی ها را در استان جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه چند استان داریم که کارها باید سریع در انها انجام شود، گفت: برای این استان و استان هایی که مشکلاتی از این دست دارند که اعتبارات ویژه تر دیده می شوند، باید سریع به آنها توجه کنیم، این استان ها در اولویت قرار دارند، ولی باید کار شود تا اعتبارات سریع جذب شوند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 تعاون 1402/4/27 18:32:28

    ......... یار غار ....... پدر خانم دامادهای به هر دلیل مطرح نیز تشریف دارند در جلسه! چه گل و بلبل شده این استان

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها