یادداشت
گفتگو و گزارش

بر بام آرزوها

محمود منطقیان فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: در زندگی چند آرزو دارم و همه وجودم در همین آرزوها خلاصه می شود

بر بام آرزوها

اَفتونیوز| محمود منطقیان فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: در زندگی چند آرزو دارم و همه وجودم در همین  آرزوها خلاصه می شود :

یک:  آرزو دارم، خودم جوری زندگی کنم که از زندگی خویش خرسند باشم و از درون احساس راحتی وجدان و آرامش کنم و راحت و آسوده خاطر بخوابم.

دو:  آرزو دارم که به دیگران کمک کنم و بیاموزم  که از حقوق خود برای بهتر زیستن آگاه شوند و آن حقوق را مطالبه نمایند، حقوقی مانند رفاه اقتصادی، آزادی قلم، بیان،اندیشه، عقیده، نقد، انتخاب و حق دادخواهی و.... و همچنین به همگان کمک کنم و بیاموزم که با استفاده از دست آوردها و دانش  دانشمندان، راههای یک زندگی خوب و شرافتمندانه را بیاموزند و در پیش گیرند و برای خود و جامعه، انسانی مفید و سازنده و شادی بخش باشند.

البته درست وخردمندانه این است که در این راه از تجربه ها و دانش دانایان به خوبی کمک گرفته شود.

سه:  آرزو دارم  سبب خوشحالی و شادی دیگران شوم و بتوانم لبخند را بر لبان و حس خوب را در دلهای همه انسانها ایجاد نمایم. یعنی افکارم، گفتارم، رفتارم و پیوندم با طبیعت و مردم، به گونه ای باشد که برای آنها شادی و خوشحالی به ارمغان آورد.

 

چهار:  آرزو دارم بتوانم به حیوانات و پرندگان کمک کنم و به آنها ایمنی و راحتی برسانم و در پاکداشت و نگهداشت طبیعت و محیط زیست موثر و مفید باشم.

باید دانست که نوع زندگی ما، زمانی نیکو و پسندیده است که در  خودِ ما آرامش وجدان بوجود بیاورد و برای دیگران، سبب شادی و رضایت خاطر شود و به آبادانی و بهتر زیستن خود و دیگر انسانها کمک کند و بینجامد، بدون در نظر گرفتن عقیده، نژاد، ملیت، رنگ پوست و جنسیت آنها.

 

پنج:  آرزو دارم که در سایه بالا رفتن رشد و شکوفایی فرهنگ و اخلاق انسانی و بر قراری حکومت های مردم سالار و مبتنی بر دموکراسی واقعی و انتخاب های سالم و آزاد در همه جوامع وکشورها، صلح و دوستی و همکاری و همیاری و احترام به حقوق همه انسانها بوجود آید و با رشد و آگاهی و نیک اندیشی و خیر خواهی مردم جهان، به دیکتاتوری ها و جنگ ها و تجاوزها و خشونت ها و آزارها و تبعیض ها و جهل و جمود و خرافه ها و تعصبات کور قومی و عقیدتی، پایان داده شود و با حاکمیت قانون و داد و اخلاق انسانی، هیچ کس نخواهد و نتواند به حقوق دیگران تجاوز نماید و همه مردم جهان با هر عقیده و نژاد و جغرافیا و ملیت و جنسیتی و فارغ از هرگونه آزار و تبعیض، در صلح و آرامش و رفاه و شادی زندگی نمایند و زندگی خوب و امنیت و آرامش و شادی را برای همگان بخواهند و در این راه تلاش نمایند و خود را پاسخگو بدانند و با هیچ بهانه ای، به هیچ کس و گروهی اجازه ندهند که حق زندگی و حقوق انسانی دیگران را زیر پا گذارند و نقض نمایند و به طبیعت و حیوانات و جانداران آسیب و آزار برسانند...

 

محمود منطقیان

یکشنبه، ۱۴۰۲/۴/۲۷

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها