یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


جاده لنده به تشان و تناقض گویی های نماینده کهگیلویه

حال سوالی که به ذهن مخاطب می‌رسد این است که اگر این جاده شرط اجرایی شدنش ردیف مستقل است، چرا موحد طی سه سال گذشته تلاشی نکرده‌ و آن را به سال آخر موکول کرده‌اند؟

جاده لنده به تشان و تناقض گویی های نماینده کهگیلویه

اَفتونیوز| در دومین سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد، جلال دانش همراه با وزیر کشور با حضور در جاده لنده-تشان و توضیح در مورد این جاده خطاب به وزیر کشور از تکمیل نشدن مطالعات تونل این جاده گفت و ادامه داد: فعلاً این ۵ کیلومتر مطالعاتش انجام و خاک‌برداری شده، ولی مشکل این است که این جاده ذیل پاتاوه -دهدشت تعریف شده است.  

وی ادامه داد: خواسته ما این است که ماده ۲۳ مستقل برایش تعریف شود و ردیف اعتباری مستقل به آن دهند.

سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور گفت: اولین راه اجرایی شدن این پروژه، منفک شدن این بودجه از جاده پاتاوه-دهدشت است.

این اظهارات در حالی بیان شد که در جلسه اخیر شورای اداری لنده، فرماندار و نماینده اظهارات دیگری داشتند.

حال سوالی که به ذهن مخاطب می‌رسد این است که اگر این جاده شرط اجرایی شدنش ردیف مستقل است، چرا موحد طی سه سال گذشته تلاشی نکرده‌ و آن را به سال آخر موکول کرده‌اند؟

از طرف دیگر چگونه است این پروژه در سال ۱۳۹۸ به پیمانکار سپرده و فاز اول آن انجام شد و برای ادامه آن به مشکل برخورد؟‌ آیا موحد و فرماندار با هدف تبلیغات انتخاباتی دست به چنین اقداماتی می‌زنند؟  

محمدرضا کدخدازاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده لنده به تشان در استان کهگیلویه و بویراحمد به تازگی به یکی از طرح‌های  ملی که پاتاوه به دهدشت می‌باشد الحاق و به نوعی تکلیفی شده برای وزارت راه و شهرسازی که عملیات اجرایی آن را آغاز کند و با توجه به موارد عنوان شده این پروژه در دستور کار این وزارت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کار پیمان‌سپاری این پروژه انجام شده است  ولی به دلیل محدودیت منابع مالی که در پروژه پاتاوه به دهدشت وجود داشت و ما بر اساس اولویت‌بندی برای بهره‌ برداری از این پروژه مجبور شدیم منابع مالی را به سمت این پروژه هدایت کنیم.

وی افزود: پروژه دهدشت در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و کار پیمان‌سپاری آن انجام شده و با توجه به اینکه پیمانکار مجری این پروژه درخواست خاتمه پیمان  خود را از این وزارت خواسته، این امور در حال انجام می‌باشد.

کدخدازاده عنوان کرد: این وزارت خانه جهت استفاده از بودجه سایر منابع که در قانون گنجانده شده و منابع صنعتی و معدنی که در آن منطقه وجود دارد مطالعات تکمیلی خود را به گونه ای در دستور کار این وزارتخانه قرار می‌دهیم که هم سرویس‌دهی  به این معادن قابل انجام باشد و هم از منابع مالی آنها جهت تزریق به این پروژه استفاده کنیم. با توجه به  شرایط عنوان شده، مطالعات‌ تکمیلی بیشتر در دستور کار قرار گرفته و بعد از این مطالعات، شرایط برای پیمان‌سپاری مهیا و انشالله وارد مرحله عملیات اجرایی بشود.  

معاون وزیر اظهار داشت: پروژه لنده به تشان همانند پروژه دهدشت به پاتاوه یک مسیر صعب‌العبور می باشد و قطعا این پروژه عملیات اجرایی و منابع مالی خیلی زیادی را نياز دارد که  پیگیری مسئولان استانی، استاندار محترم و نماینده را می‌طلبد تا در مسیر تامین منابع مالی حمايت شویم.

گفتنی است نماینده کهگیلویه در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور در شورای اداری لنده پیوست این پروژه به جاده دهدشت -پاتاوه را تایید کرده بود.

حال باید گفت اگر این پیوست عامل عدم پیشرفت است، باید پرسید چرا در بودجه‌ سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که در زمان نمایندگی موحد بسته شدند، تلاشی از سوی موحد دیده نشد؟

این در حالی است که چندی پیش عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه به این ادعای موحد واکنش نشان داده و عنوان کرده بود: اینکه ما بخواهیم قصور خود یا قصور مجموعه‌های اجرایی را گردن دیگران بیندازیم و از مسئولیت فرار کنیم از نظر بنده خلاف اخلاق است در صورتی که مستندات موجود است و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور نیز به شهرستان لنده آمدند، پیمانکار نیز پای کار آمد و کار را شروع کرد، این کار، کار صوری و کاری سیاسی نبود و تمام مستندات موجود است.

فارغ از آن‌که ادعاهای نماینده سابق کهگیلویه را بپذیریم یا خیر، عمق تناقض گویی‌های جناب نماینده آن‌جاست که در  جلسه شورای اداری لنده در هفته قبل گفته بودند: «هر پروژه ای که مجوز ماده ی ۲۳ داشته باشد به مرحله اجرا در می آید و محور لنده _ تشان مجوز ماده ۲۳ ندارد در همین اظهارات تناقض وجود دارد!» اما در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور و کل مسولان استانی و کشوری ادعا کرد این محور مجوز ماده ۲۳ را داراست.

حال باید گفت: موحد یا می‌دانسته مجوز ماده ۲۳ دارد و می‌خواسته به عنوان برگ برنده سال انتخابات از آن استفاده کند و یا نمی‌دانسته که این نشان دهنده عدم اطلاع نماینده از ریز جزئیات پروژ‌ه‌های منطقه است که صحبت‌های معاون وزیر این دومی را تقویت می‌کند.

شاید تناقض‌گویی‌های فرماندار لنده و نماینده کهگیلویه نشانه‌ای از شوی تبلیغاتی و مانوری جدید برای جذب آراء در اسفند ۱۴۰۲ باشد؛ کسی چه می‌داند؟!

مسعود آرام 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1402/4/29 22:56:13

    جاده لنده نشان تبلیغی است برای نمایندگان در کوتاه مدت اولویت اول جاده لنده تراب پاتاوه هست و همچنین اتصال لنده به چاروسا

    پاسخ
  • 2 دریپ مارادونایی 1402/4/28 17:2:0

    آخ که چه میسوزین از موحد و فرمانداره لنده این گروهک عَدلَک😊

    پاسخ
  • 3 طاها 1402/4/28 15:12:29

    خدایا یا ریش ایما ورن یا هم ...............

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها