یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت‌های حامیان آبریز در حضور رئیس دفتر رئیس جمهور


دهدشت فرزند معلول استان است/مطالبه گران آبریز مهمان های ناخوانده رئیس جمهور/ چرا رئیسی به کهگیلویه و چرام نیامد؟

در سفر دوم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد، پیش از برگشت به تهران، جمعی از مطالبه‌گران سد آبریز در فرودگاه یاسوج تجمع کردند. رئیس دفتر رئیسی، مدیرعامل آب منطقه‌ای، و مدیرکل پدافند غیرعامل در جمع مطالبه‌گران حضور یافته و با آنها گفت‌وگو کردند.

دهدشت فرزند معلول استان است/مطالبه گران آبریز مهمان های ناخوانده رئیس جمهور/ چرا رئیسی به کهگیلویه و چرام نیامد؟

اَفتونیوز| در سفر دوم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد، پیش از برگشت به تهران، جمعی از مطالبه‌گران سد آبریز در فرودگاه یاسوج تجمع کردند. رئیس دفتر رئیسی، مدیرعامل آب منطقه‌ای، و مدیرکل پدافند غیرعامل در جمع مطالبه‌گران حضور یافته و با آنها گفت‌وگو کردند.

 در سفر دوم رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد، پیش از برگشت به تهران، جمعی از مطالبه‌گران سد آبریز در فرودگاه یاسوج تجمع کردند. رئیس دفتر رئیسی، مدیرعامل آب منطقه‌ای، و مدیرکل پدافند غیرعامل در جمع مطالبه‌گران حضور یافته و با آنها گفت‌وگو کردند.

بخشی از گفت‌وگوهای مطالبه‌گران سد آبریز را با مسئولین حاضر در ادامه می‌خوانید:

دبیر مطالبه‌گری سد آبریز خطاب به رئیس دفتر رئیسی گفت: کلا دو بار آقای رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد، اما به کهگیلویه و چرام نیامد. ءقای صالحی مطالبه ی مردم ما سد آبریز است این افراد از هم از کهگیلویه ( دهدشت ) آمدند اینجا، ولی اجازه ورود نمی دهند حداقل به نیابت از خانواده شهید ۲ نفر داخل بروند.

اقای رئیسی هنوز نیومدن و به بهمئی رفتند و با هلیکوپتر برمی گردند من داخل میرم و می‌گم خانواده شهید از دهدشت آمدند و می‌خواهند شما را ببینند.

وی می گوید :حداقل چند نفر از خانواده های شهدا که این همه راه اومدند و می بینید عکس شهیدشان را نیز همراه دارند و می خواهند صحبتشان را مستقیم با رییس جمهور بگویند اگر شهدا برای این خاک رفتند الان شما نشان بدهید که این ها ارزش دارند.

فردی از خانواده شهدا گفت: به من می‌گویند کارت بیار ! گفتم این شهید کارت من است این شهید برادر من است و خواهرزاده دو شهید هستم و برادرم نیز شهید شده برای این هایی که روی صندلی نشسته اند بعد بیاید بگوید کارت داشته باش!! کارت من این (اشاره به عکس شهید) است ! کارت من این است.

مطالبه گر دیگری می‌گوید: نگاه به این عکس کنید این فرد شهید است با پنج فرزند که یکی از آن ها هنوز نمی‌توانست راه برود اما من الان آمدم اینجا می‌گویند آقا نمی‌شناسیمش ! من فقط این را می گویم در حالی که باید رئیس جمهور ما را دعوت کند و دعوت نشده آمدیم ولی نمی گذارند ببینیمش ! آیا واقعا حق ماست؟ برگشتید فقط ۳نفر ما داخل بردند مطالبه ما را بیان کنند ما چیزی نمیخواهیم.

وحدتیان دبیر مطالبه گری سد آبریز خطاب به صالحی گفت: مطالبه ی این مردم سد مارون ۲ آبریز است دشت ها تشنه هستند اینها مشکل دارند، چاه های آب آنها خشک شده و نیاز دارند. مارون از اینجا سرچشمه می گیرد و به خوزستان می رود اینها هیچ اجازه ی برداشتی ندارند، سد آبریز ( مارون ۲) فقط ۱۳۵ میلیون متر مکعب است یعنی ۱/۱۰ مارون که همه آن برای خوزستان رفته و ۲۵ سال است که کهگیلویه هیچ حقی نداشته است. این حق‌کشی ۲۵ ساله است و یک جایی باید بشکند اگر می‌گویید ابراهیم بت شکن و این‌جور شعار می‌دهند این حق‌کشی است و باید یک جایی برای این مردم بشکند.

دکتر مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای نیر در میان مطالبه گران حاضر شد و سخنان آنان را شنید:

یکی از مطالبه گران گفت: انتظار از شما داریم فرزند منطقه هستید درد ما را می فهمی!

مصلح خطاب به مطالبه گران گفت: سد آبریز ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد من ۲۶ سال است که در حال کارم و با دولت‌های مختلفی کار کردم و رئیس جمهور اقای رئیسی می گوید من اگر کلنگ زدم باید پولش را هم پشت سرش پرداخت کنم سد سقاوه را کلنگ زد ۵۰ میلیارد در حساب ما ریخت سد آبریز ۱۸۰۰ میلیارد تومان پول می خواهد الان باید ۴۰۰ میلیارد داخل حساب باشد که بتواند کلنگ بزند. می گویند آقا ما تامین مالی آن را داریم انجام می دهیم مقدمات آن را داریم انجام می دهیم.  حتی من گفتم جاده دسترسی ،پل را کلنگ بزنیم تا به ساختار برسیم. باید جاده اش را بزنیم سریع دارند کار می کنند که به زودی این کار انجام شود. آقای وزیر گفت من تمام اقای رئیس جمهور باید قول بدهد. دیشب به اقای موحد گفت اگر خواستی تا من هفته بعد بیایم یک ماه بعد بیایم اقای مهرابیان راست گو ترین وزیر است. وقتی گفت ۶۰ تا را مصلح انجام بدهد و این یکی را من یعنی اوج توجه به آبریز را می رساند.

مطالبه گر دیگری خطاب به مصلح گفت: الان بحث آبریز فراگیر شده از ائمه جمعه ،نماینده ولی فقیه و همه مسئولین استانی و شهرستانی دارند تلاش می‌کنند اما اینکه به نتیجه نمی رسد چه دلیلی دارد؟

مصلح گفت: آخرین فردی که من با او روبوسی کردم آقای ممبینی مقام برنامه بودجه کشور است ،لر و افتخار زاگرس است پارسال فیلم گوجه چینی ها را به دفترش بردم یک بار نشانش دادم و گفت مصلح یک بار دیگر نشان بده بار دوم گریه کرد که تمام کاغذهای روی میزش خیس شدند گفتم اقای دکتر اگر برای گریه بود در استان ما خیلی ها هستند که گریه کنند من آمدم مجوز از پل می خواهیم تماسی گرفت گفتم کی بود؟ چیزی که شما می خواستی از ایشان و الان هم با من روبوسی کرد گفتم اقای ممبینی من فقط اومدم فرودگاه و در این گرما کاری نداشتم که به فرودگاه بروم و الله من و اقای غلامی به فرودگاه رفتیم به خاطر آبریز!

مطالبه گر دیگری خطاب به مصلح گفت: من روی یک سری مسائل ناراحتی هایی نسبت به شما دارم و جواب پیام هایم را ندادید و سوالاتی پرسیدم هیچ وقت جواب سوالاتم را ندادید اما شما یک صحبتی داشتید و اقای دکتر دانشی حراست با من تماس گرفت و گفت: خانم وحدتیان یک بار به خاطر اینکه جواب سوالاتت را بگیری که آبریز در چه مرحله‌ای قرار دارد من به اتفاق اقای مصلح شما را دعوت می کنم و می بریم وزارت نیرو تا دقیقا ببینید آبریز دارد کار می شود؟ چطور این اتفاق نیفتاد ؟

مصلح گفت: حالا من یک چیزی می خواهم خدمت شما عرض کنم اجازه هست ؟

الان چند ماه گذشته که دکتر دانشی چنین حرفی زده چطور چنین چیزی اتفاق نیفتاده است ؟

مصلح مواردی را به خانم دبیر مطالبه‌گری سد آبریز نشان می دهد و می‌پرسد ‌شما این مورد را خوانده اید؟ این مورد را نیز بخوانید. خیلی از جاها که ما نمی توانیم یک سری موارد را ارائه دهیم مثلا این نامه تازه به دست ما رسیده و گفته که آبریز نباید ساخته شود و هزاران مانند نامه مثل این نامه هست که ما قبول دارم که آبریز رشمن خارجی و داخلی زیادی دارد من می گویم چطور شما قبلا قرار بود برویم و ببینیم که آبریز در چه مرحله ای است. آقای دکتر دانشی حراست به من زنگ زد حتما یک جلسه شما را به تهران می بریم که ببینی حتما کار انجام می دهیم و ببینی آبریز در چه مرحله ای است! چطور هنوز به من زنگ نزدید که من را ببرید حداقل بفهمم که اقای مصلح این همه پروژه آبی دستش اسو واقعا آبریز هم برایش حیاتی است و نیرو در حال تلاش است.

رئیس دفتر اقای رئیسی در جمع مطالبه گران حاضر شد.

دبیر مطالبه‌گری آبریز خطاب به او گفت : سلام آقا من دبیر مطالبه ی سد آبریز هستم و از کهگیلویه آمدیم این ها خانواده ی شهدا هستند که از کهگیلویه آمدند الان چند ساعته که اینجا هستیم و تقاضای دیدار داشتند. خانواده های شهدا را می بینید و مطالبه شان مشخص است "سد آبریز"

سوالی من از شما داشتم دوست دارم این را جواب بدهید چرا اقای رئیسی  طی این چند سال دو بار اومدن استان ما اما به کهگیلویه و چرام نیامدند؟

رئیس دفتر رئیسی گفت: دلیلش را من عرض می کنم ایشان در این سفر فقط به یک شهرستان به غیر از یاسوج رفتند. مطالبه گران به گچساران و بهمئی هر دو رفتند نه به گچساران برای پتروشیمی رفتند شرمنده ی شهر گچساران و مردمش شدیم برای سد چمشیر و جاده پاتاوه نیز رفتند.

مطالبه گر دیگری فریاد می زند اقا دهدشت فرزند معلول این استان است!

اقا شما می خواهید صحبت کنید یا من جواب این خانم را بدهم؟

صرفا من از رئیس دفتر اقای رئیس جمهور بشنوید که برنامه را من تنظیم می کنم و نه استاندار و نه نماینده تنظیم نمی کنند نه اونجایی که رفتند ربطی به نماینده ربط دارد و نه آنجایی که نرفتیم ربطی به نماینده دارد مثلا سفر گذشته ی ما به آذربایجان بود اونجا هم به همه ی شهرستان ها رفتیم؟ محدودیت زمانی و به اقتضا جایی را انتخاب می کنیم که حضور پیدا کنیم و سفرهای بعدی انشاالله نقاط بعدی! سفر به استان ها را تمام شده نمی دانیم.

دبیر مطالبه‌گری می‌گوید: من توجیه شدم که شما برنامه را ریختید و نماینده و استاندار مقصر نیامدن نیستند.

بله درست است اگر مقصری باشد ما هستیم .

مهمترین مطالبه ی کهگیلویه سد آبریز است قبل از اینکه اقای رئیسی بیاید چند بار افراد مختلفی از جمله اقای وحیدی و دیگران به استان و شهرستان آمدند و رفتند یعنی نتیجه ی این تحلیلی که آنها انجام دادند نفهمیدند مهم ترین مطالبه کهگیلویه سد آبریز است؟ چرا هیچ جوابی ندادند وقتی که آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در مورد آبریز حرف می زند و دو جمله هم اقای موحد دیروز در مورد آبریز صحبت کرد درسته یا نه؟ چرا هیچ جوابی اقای رئیسی در مورد آبریز ندادند؟

 

خبرهای مرتبط


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها