یادداشت
گفتگو و گزارش

بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از بهره مندی بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از اینترنت پرسرعت خبر داد.

بهره مندی ۹۰ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت

اَفتونیوز| سید محمود رادمنش در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج‌ اظهار داشت: با نگاه دولت به بسط عدالت اجتماعی در مناطق مختلف به ویژه مناطق کمتر برخوردار، 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت پرسرعت بهره مند شده‌اند.

وی از در دست اجرا بودن 100 طرح ارتباطی با اعتباری افزون بر 8 هزار میلیارد ریال در استان خبر داد و افزود: طرح توسعه شبکه فیبر نوری برای تقویت زیرساختی ارتباطی در دستور کار بوده و در این راستا 148 کیلومتر در گذشته از محل اعتبارات ملی مصوب شده است.

رادمنش ابراز کرد: همچنین 170 کیلومتر در دو سال اخیر به فاز اول در ماه های اخیر اضافه شده و نزدیک به 300 کیلومتر در دستور کار داریم که 229 کیلومتر به بهره برداری رسیده که از این میزان 106 کیلومتر در دو سال اخیر اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 1400 کیلومتر فیبر نوری در دولت مصوب شده که 1100 روستای استان را پوشش خواهد داد و اعتبار مورد نیاز 500 میلیارد تومان بوده و به نوعی تمام شهرها و روستاها به شبکه پر سرعت فیبر نوری متصل خواهند شد.

رادمنش بیان کرد: 9 سایت جدید با 58 روستای تحت پوشش و اعتباری افزون بر 540 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در دولت سیزدهم در استان احداث شده و 22 پروژه با 62 روستای تحت پوشش با 550 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی نیز ارتقای سایت انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دولت 24 سایت جدید با 65 روستای تحت پوشش و یک هزار و 440 میلیارد ریال در حال اجرا داریم و 17 پروژه ارتقای سایت با 27 روستای تحت پوشش و اعتباری افزون بر 425 میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی نیز در دست اجرا است.

رادمنش بیان کرد: همچنین در دو سال اخیر 20 پروژه سایت جدید با یک هزار و 200 میلیارد ریال، ارتقای 25 پروژه با 625 میلیارد ریال و 17 پروژه اصلاح فیبر نوری شهری با 57 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: 92 روستا در استان در دولت سیزدهم در حال اتصال به شبکه ملی اطلاعات بوده و 89 روستا را نیز در برنامه برای بهبود ارتباط داریم و 120 روستا نیز شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

رادمنش افزود: رتبه استان از حیث میزان رشد دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم 5 بوده و از حیث درصد جذب اعتبارات فیبر نوری روستایی و مناطق محروم رتبه 4 است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها