یادداشت
گفتگو و گزارش

فردی که در نشست شورای برنامه‌ریزی ریزی استان صحبت های رئیس جمهور را قطع کرد چه کسی بود و چه حرف حسابی داشت؟

حین صحبت‌های رئیس جمهور در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد فردی از میانه جمعیت برخواست و اجازه خواست صحبت کند. اما از ابتدای صحبت او، شبکه دنا با پخش نماهنگ و رئیس جمهور نیز پس از یک دقیقه صحبت‌های او را قطع کرد. این فرد (سردار غلامعلی حیدری) از فرماندهان جنگ هشت‌ساله، فعال اقتصادی و پدر زیتون استان است. در زیر گفت و گو با این فعال اقتصادی را می‌خوانید.

فردی که در نشست شورای برنامه‌ریزی ریزی استان صحبت های رئیس جمهور را قطع کرد چه کسی بود و چه حرف حسابی داشت؟

 اَفتونیوز| حین صحبت‌های رئیس جمهور در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد فردی از میانه جمعیت برخواست و اجازه خواست صحبت کند. اما از ابتدای صحبت او، شبکه دنا با پخش نماهنگ و رئیس جمهور نیز پس از یک دقیقه صحبت‌های او را قطع کرد. این فرد (سردار غلامعلی حیدری) از فرماندهان جنگ هشت‌ساله، فعال اقتصادی و پدر زیتون استان است. در زیر گفت و گو با این فعال اقتصادی را می‌خوانید.

سردار حیدری اظهار داشت، واقعیت اش دلیل این مصاحبه این است که آقای رئیس جمهور در جلسه گفتند مطالب را به آقای استاندار بدهید تا به من انتقال دهد این گفت و گو در واقع بخشی از مطالب و دغدغه هایی هست و چون آقای استاندار را امانت‌دار خوبی نمی بینم برای انتقال بنابراین این گفت و گو را جهت اطلاع و رساندن پیام به رییس جمهور و مردم انتخاب کردم.

 از سانسور صدای واقعی مردم در آن جلسه می‌توان فهمید که بنا نیست غیر گزارش انقلابی چیزی از آن جلسه به بیرون درج پیدا کند … اما در مجموع حال و هوای آن جلسه گفتنی نیست. بیشتر درک کردنی است.  زیرا جلسه عمیقا نیاز به تجزیه و تحلیل کارشناسان دارد.

 نمیدانم از کجا بگویم، از دکوراسیون زیبای جایگاه بگویم یا از تدابیر فوق العاده امنیتی در کنترل مدعوین به جلسه بگویم یا از گزارشات شاخدار پیشرفت عملکرد دولت انقلابی در استان یا از صندلی‌ های خالی فعالان اقتصادی دعوت شده یا از ترکیب فامیلیت سرزمینی و یا از عزل و نصب دو وزیر دولت انقلابی در جلسه که توسط استاندار آقای محرابیان بعنوان وزیر نفت و آقای اوجی هم وزیر نیرو معرفی شدند! و یا از ترکیب معنادار هیئت دولت در این جلسه و عدم حضور برخی وزار و معاونین (موثر در توسعه پایدار) دولت و خلاصه یا از دیر آمدن آقای وحیدی وزیر محترم کشور و زود رفتنش از آن جلسه ( البته آقای وحیدی در حال رفتن ۵۳ ثانیه با آقای موحد گفتگو کرد ) یا از شیوه انحصار طلبی مدیریت جلسه که حتی مجری برنامه استاندار بود تا مبادا کسی خارج از گود حرفی بزند و…

 به هرحال حوصله زیاد لازم دارد تا در مجموع نسبت سوال شما با حال و هوای جلسه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ بشود گفت و نوشت،  من ناچارم به همین بهانه برگی از تاریخ را ورق بزنم که  نقل شده به جناب ناپلئون بناپارت خبر دادند که ” ما در جنگ پیروز شدیم ”  ناپلئون پرسید چقدر تلفات دادیم؟  گفتند : قربان ۶۰ درصد از نیروهای ما کشته شدند.
ناپلئون گفت : با این حساب اگر یکبار دیگر پیروز بشویم تمام می‌شویم.
حالا من در این جلسه با نخبگان و فعالان اقتصادی نکته مهمی را فهمیدم که “استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیار نگران پیشرفت های ما فعالان اقتصادی در زمینه تولید است ! لذا میخواستم به عرض ریاست جمهوری برسانم. آسید ابراهیم عزیز اگر با روند گزارش استاندار اندکی دیگر در تولید پیشرفت کنیم کار تولید تمام می‌شود!

حیدری افزود: پاسخ شما نزد شبکه دنا بعنوان رسانه امانتدار و مسولین انقلابی است و این را از آنها که قطع صدا کردند باید بپرسید نه از من که بعد از  جلسه خیلی به من زنگ میزدند که تصویر شما رل داشتیم ولی مگه شما در سالن کنسرت موسیقی بودید که روی صدای شما موسیقی لری شنیده می‌شد؟

من چند نکته کلیدی را با آن دانه های گندم دنبال میکردم گرچه استاندار نگذاشت و رئیس جمهور انقلابی هم نخواست تا پژواک صدای واقعی مشکلات مردم و تولید بطور خردمندانه از آن سالن بگوش مردم و مقامات و حتی شاید رهبری کشور برسد. ابتدا خواستم به عرض همه برسد که “گندم از گندم بروید جو ز جو ” یعنی به نوعی بگویم این دانه های اگر هزار سال هم در آن پاکت باشند نه جوانه ای و نه دانه ای از آنها تولید نخواهد شد. میخواستم بگویم عدم تولید در استان ما و به تبع در کل کشور عاملیت انسانی دارد و کسی حق ندارد تا در این زمينه تقصیر عدم تولید و مشکلات سر راه تولید را بر گردن حوادث غیر مترقبه و عوامل محیطی بندازد.

وی ادامه داد: خواستم به عرض ریاست جمهوری برسانم که در دستگاه‌های اجرایی ( دولت ) وفاق ملی و هدف مشترکی برای تولید نیست و جای قانون برای تولید خالی است. لذا قطعا تولید کننده تسلیم حوادث تلخ میشود و واحدهای تولیدی فعال هم غیرفعال خواهند شد،  خواستم بگویم که دغدغه رهبری انقلاب در قالب مصطلح اقتصاد مقاومتی را که شاید از پایه وقوع تاریخی در قرآن ( قصه یوسف ع و انبار کردن گندم…) گرفته باشند ولی ای کاش در اجرا هم مثل” مشورت دادن یوسف نبی به حاکم غیر موحد در امر تعبیر خواب” عمل بشود، یعنی اینقدر کینه‌توزی علیه تولید نشود.

 اینجا هم اگر دنبال رونق اقتصادی هستیم روش حذف مخالف و رفتار امپریالیسم صفت را کنار گذاشته شود. چون به هرحال یک مخالفی شاید راه کاری برای حل مشکلات داشته باشد.

این فرمانده سابق جنگ عنوان کرد: بعد از آن فریادهایی که در میانه سالن زدم به اتفاق مامورین ویژه رفتم و رئیس جمهور را مستقیم دیدم و نکاتی را بطور جدی مطرح کردم.

اول خط قرمز عموم مردم در احداث سد آبریز که حق مسلم مردم فهیم حوزه کهگیلویه بزرگ است و تعبیر “بائک تجر و بائنا لاتجر” را بکار بردم.. دوم در حضور استاندار و آقای موحد از رئیس جمهور خواستم به صلاح شخصیت حقوقی ایشون نیست که جاده پاتاوه به دهدشت را افتتاح کند.

رئیس جمهور گفت چرا ؟ گفتم حالا اگر می‌شود از سمت پاتاوه افتتاح کنید. پرسید مگر فرق دارد؟ گفتم این‌طرف تکمیل نیست و بن بست است … آقای رئیسی خندید و گفت حتما درست می‌شود .. در نهایت گفتم آقای رئیس جمهور لاقل آن طرف دهدشت را افتتاح کنید و این‌ طرف پاتاوه را کلنگ احداث بزنید. سوم مطلب گفتم چرا آقای استاندار در این سفر بصورت گزینش برای رسانه ها کارت همراهی و حضور در این سالن کارت صادر کرده است ؟

او گفت، تنها مطلب واقعی و مهم که در سفر دیدم جمله خانم خزعلی معاون رئیس جمهور بود که آمار مشکلات اجتماعی و بخصوص به آمار خودکشی در میان زنان اشاره داشت … چون این قبیل مشکلات زائیده فقر هست و از نظر کارشناسی خودکشی ها نتیجه فشارهای مختلف اقتصادی و اجتماعی است و این وضعیت بسیار خطر آفرین است.

از نظر کیفی استقبال واقعی نبود و از حیث کمی هم باید عرض کنم استاندار و آقای رئیسی این حضور را مدیون موسسه های خیریه هستند که در دو هفته مانده به سفر پای کار آمدند تا این جو را حقیقی و مردمی جلوه دهند، البته خود همین بازی با فرمت تظاهرات انسانی کار هزینه دار و زمان بر است. 

وی خاطر نشان کرد: اولا این یک شو تبلیغاتی بود و بیشتر دستورالعمل اجرایی آن روی تخلیه شور و احساسات پاک و تصرف قلعه رویاهای صادقانه مردم موج میزد برای انتخابات آینده یعنی در واقع برای مردم نبود. ثانیا اگر برای مردم بود پس مگه چرام و دهدشت و لنده و سوق اوکراینی بودند یا اجنبی بودند.

 حتما کاسه ای زیر نیم کاسه بود که هیچ گونه توجه ای به حوزه کهگیلویه بزرگ نکردند.

ثالثا در حوزه کهگیلویه بزرگ دست دولت خالی بود و بنا نداشت بیاید و از طرفی بحث آبریز است که این دولت تابع فرامین کیهان است. لذا چون صلاح شریعتمداری رفع فقر از استان ما نیست دولت هم برنامه‌ای ندارد.

گفت و گو: علی یاری زاده



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 اریل 1402/5/2 20:50:59

    درود بر سردار جبهه و جنگ و مدیر توانای تولید و اشتغال و مدافع و حامی شفاف سازی و ..... درود بر آقای یا ی زاده و رسانه افتو خبر خداوند حافظ و پشتیبانان

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/4/30 20:41:1

    فقط با مهندسی سفر و برای آشکار نشدن گند عمیق و بی پایان استاندار ضعیف و ناتوان و ماله کش و فامیلگرا،به چند وجیزه گوی امثال نوروز کمایی و بهنام بهنیا که همشهری استاندار .... دگم بودند،گزینشی اجازه ی تملّق گویی دادند تا همه چیز را گل و بلبل نشان دهند وگرنه اگر رئیس جمهور در کف خیابان و با مردم مظلوم همکلام می شد به عمق فجایعی که مدیریت فامیلی احمدزاده و نمایندگان زروار در رفته ی بی سواد بر سر مردم آورده است،پی می برد.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/4/30 18:1:33

    سلام و درود واقعا صحبتهای بجا و فوالعاده زیبا و دل نشین و حرف دل تمامی مردم استان محروم و فقرنشین کهگیلویه هستش. کاش بودند امثال شما که در حضور مقامات کشوری چنین صحبتهایی با دل و جرات انجام میدادند و صدای مردم محروم استان میشدند. با تشکر سردار عزیز

    پاسخ
  • 4 محمد 1402/4/30 14:7:17

    ما کاری به خوب و بد آقای حیدری نداریم ، ولی اینو میدونیم که هر وقت نماینده دولتی یا وزیری به استان ما میاد ، بیست نفر را وادار میکنن که مردم و یا کسی که بخواد بهاشون حرف بزنه را نزارن ، فقط کسانی را برای صحبت میفرستن که از قبل به آنها حرفها را دیکته کرده باشند و یا از خودیها باشد

    پاسخ
  • 5 پاتاوه 1402/4/30 11:48:26

    واقعا استاندار و تیم مدیریتی ما ضعیف هستند و به همین دلیل اورد ه ی رئیس جمهور برای استان صفر بود . طرح نداشتند ، برنامه نداشتند ، فقط با ساز و نقاره و وعده ی نامه های قشر ضعیف مردم را کشوندن به خیابان و اکثر این مردم هم غیربومی و از استان های همجوار بودند

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/4/30 0:22:31

    این ها همه اش بر میگردد به ضعف رسانه ها ..جائی که دیدند نوروز کمائی تنها سایت خبری مدافع تمام قد استاندار وپوشاننده ضعف های او به عنوان نماینده سایت ها درنشست خبری صحبت کند وبقیه ساکت شدند ودم نزدند...

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/4/29 23:16:31

    بسیار عالی فرمودند. درود سردار

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/4/29 21:43:59

    برو بابا،استاندار امانت دارترین انسان هست،تو خودت و نشناختی که نتونستی استاندار و بشناسی

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/4/29 21:23:39

    سلام غلامعلی حیدری که سردار نیست

    پاسخ
    • 9 - 1 سناتور پاسخ به : 1402/4/31 1:24:44

      انسان که هستند. حداقل جر بزه اینو داشتن چنین صحبتهایی بکنند در حضور مسولین و مثل خیلی از دوستان حاضر در اون جلسه ساکت ن نشستند و از حق من و شما دفاع کردند.

  • 10 محمد سروش پور 1402/4/29 21:8:27

    رییس جمهور به کهگیلویه نیامد چون دست خالی بود رئس جمهور به کهگیلویه نیامد چون شرمنده شهدای کهگیلویه می شد وقتی فقر و محرومیت این خطه رو به رو میشد رییس جمهور به کهگیلویه نیامد چون نمیدانست در سخنرانی از چه دست آوردی در دوران دولت در منطقه بگویید ریئس‌جمهور شاید خود را مسئول مشکلات منطقه نمیدانست که شاید همین طور است

    پاسخ
  • 11 بهلول 1402/4/29 21:4:28

    درود بر سردار حیدری

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها