یادداشت
گفتگو و گزارش

جناب سناتور اولویت های فعلی و روش نمایندگی شما با منافع مردم کهگیلویه در تناقض است

سفرریاست جمهوری به استان کهگیلویه وبویراحمد را از جهات بسیاری میتوان مورد برسی قرار داد که مطلوب نگارنده تحلیل رفتار مسئولان استان وخصوصا نماینده محترم کهگیلویه بزرگ و صد البته آسیب هایی است که این رفتارها به منافع مردم وارد میکند و جبران آنها بسیار بعید به نظر میرسد!

جناب سناتور اولویت های فعلی و روش نمایندگی شما با منافع مردم کهگیلویه در تناقض است

اَفتونیوز|  میر آرش تقوی در یادداشتی نوشت: سفرریاست جمهوری به استان کهگیلویه وبویراحمد را از جهات بسیاری میتوان مورد برسی قرار داد که مطلوب نگارنده تحلیل رفتار مسئولان استان وخصوصا نماینده محترم کهگیلویه بزرگ و صد البته آسیب هایی است که این رفتارها به منافع مردم وارد میکند و جبران آنها بسیار بعید به نظر میرسد!

اگر از دور و بی طرف به موضوع بنگریم جماعتی را خواهیم دیدکه با تمام توان می کوشند بالاترین راندمان ممکن از امکانات موجود را به خدمت بگیرند تا روزمرَّگی چندساله را به گونه ای لاپوشانی کنند!

در همین راستا اولین اقدام این تیم سراسیمه حذف دهدشت و چرام از لیست سفررئیس جمهور بود، چرا که عمق فاجعه در این مناطق به اندازه ای است که قابل لاپوشانی و ماست مالی نبود و استاندار محترم از جاری شدن اشک های ریاست محترم جمهوری درصورت سفربه دیشموک هراس داشتند که البته بازتاب خوبی در فضای رسانه ای دنیا هم نداشت! اما در یاسوج و گچساران و بهمئی تمام امکانات بسیج شدند تا بلوارهای مسیر عبور کاروان سرسامان داده شود، بلوکهای آنها رنگ آمیزی شده و چمن ها کوتاه شود(ناطق نیوز درگزارشی طنز خواستارچرای دامها در بلوارهای یاسوج شد) دشت سقاوه وکلنگی روبان بسته شده برای سد! سد چم شیر و قیچی تزئین شده! پتروشیمی و قیچی زیباتر! بهمئی وساختمان نوسازوتجهیزنشده بیمارستان!  (تجهیز نبودن بیمارستان به حدی آشکار بود که رئیس جمهور دستور فوری تجهیز دادند).

اما کهگیلویه سیاست زده و قیبله ای که تا ازاین دو بیماری رخت عافیت نپوشد پسوند و پیشوند محروم و مظلوم و نادیده گرفته شده و توسعه نیافته و… از نام آن حذف نخواهندشد.

همه در آرامش و با کت و شلوارهای اُتوشده راهی یاسوج شدند بلکه بخت یاری کند و عکسی به یادگار با رئیس جمهور نصیب شان شود آسوده از اینکه کهگیلویه مرکزی از لیست سفر حذف شده است.

اگر وزیر و معاونی هم بیاید قابل مدیریت است.

الحمدلله مدیران این دولت اهل برخورد قاطع نیستند.

(چون شمشیر دموکلس استیضاح و اشتهای شاسی بلندسوارها بالای صندلی آنها اژدها گونه دهان گشوده است).

نماینده محترم اما ماجرایی جالب دارد؛

در جلسه برنامه ریزی استان آقای موحد سعی میکرد با نشان دادن ظاهری عصبی ومطالبه گرکه گاه به فریادزدن هم متوصل میشد !!

خوشحالی خود را از حذف کهگیلویه مرکزی از لیست سفر پنهان کند، آخر او سه سال گذشته را صرف اولویت هایی کرده بود که قابل کلنگ زنی و یا افتتاح نبودند.

چطور میتوان باور کرد موحد باتجربه ی شش دوره نمایندگی نمیداند دادزدن دریک جلسه ی رسمی با حضور دومین مقام مملکت نه تنها چاره ساز امور نیست بلکه باعث تحقیر موکلان اش می شود؟

هر فعال سیاسی ساده ای مثل من میداند به جای فریادزدن باید براساس قانون استدلال و استراتژی قوی ترو  وزین تری ارائه دهد.

جناب نماینده

رئیس جمهوربه کهگیلویه بیامدکه چه بکند؟

باچه رویی می آمد؟

می آمد تا کلنگ چه را ب  زمین بزند و یاروبان چه را ببرد؟

یک ساختمان خالی بیمارستان میراث دوازده سال غیبت شمابودکه بهمئی را واجب السفرکرد ان شاء الله از برکت قدوم ریاست محترم جمهوری تجهیز شود.

مگرمیشودفرماندارشدن فلان کس راکلنگ زد ؟

یا ریاست بهمان کس را افتتاح نمود؟

شما آنقد راز مسائل مربوط به شهرستان دورافتاده و غرق لاب یگری های خود شده ایدکه حتی ابتدایی ترین اطلاعات مربوط به پروژه های حیاتی شهرستان را در حافظه ندارید! آنهم آن حافظه ی معروف!

چطور ممکن است نماینده کهگیلویه که مهمترین مشکلش نبود محورهای مواصلاتی وبن بست است از اینکه یک محور مهم ردیف اعتباری دارد یا ندارد بی اطلاع باشد ودر دو فرمایش متناقض آنهم به فاصله ی چند روز، یکبار بگوید دارد و یکباربفرماید ندارد!

شما حتی زحمت مطالعه نتیجه زحمات نماینده قبلی را به خودنداده اید!

البته این وظیفه ی تیم مشاور است که این مطالعات را انجام داده و خلاصه و اهمّ موضوعات را به شما یادآوری کند (چون شما علامه ی دهرهستید و بی نیاز ازمشورت، در نتیجه به مشاوراحتیاج ندارید، پس این تناقض گویی ها اجتناب ناپذیراست)

یادآوری کنم درتمام کهگیلویه یک نفر نبود که لیاقت و تخصص لازم برای دریافت یک ابلاغ مشاور از شما را داشته باشد و شما تنها نماینده بدون مشاور تاریخ جهان هستید و در این زمینه هم رکورددارید.

ریاست دفتر دهدشت برعهده برادردبسیار توانمند و تحصیلکرده شماست وسایر شهرستان ها هم فاقد دفترنماینده هستند و به همین دلیل هر روز مراجعین از سروکول دفتر بالامیروند و رکورد پشت رکورد برای دیدار های مردمی دفترشما ثبت می شود.

سدآبریز که سه سال است حتی یک کلمه جزآن عصبانیت وشوآف معروفتان درمجلس ازآن سخن نگفته اید درچه مرحله ای است ؟

کدام کارگروه تخصصی را از بین این همه تحصیلکرده نخبه ومشتاق،  که حاضرند بدون هیچ چشمداشتی فعالیت کنند سازماندهی کردید تا با برسی علمی و ثابت کردن اشتباهات خوزستانی ها درانتخاب محصول ، روش آبیاری، نهرهای غیرقانونی و.....استدلالی قوی درجهت استیفای حقوق موکلان تان تهیه و به مجلس ارائه کنید ؟

آیا کارگروهی حقوقی ازمیان وکلای جوان برگزیده اید که کار دفاع از حق آبه و ایجاد یک مبنای حقوقی برای این حق معوق مانده موکلان تان تهیه کنند؟

آیا یکبار تشکل های مردم نهادی که خود جوش فعالیت میکنندتاسدآبریز زیر گردوغبار سالها فراموش نشود را به دفترتان دعوت کرده وگفتگوکرده اید؟

چرا اتاق های دفتر شما نباید محل استقرار کارگروه های مختلف از نخبگان ووصاحبان فکر و ایده های جدید باشدتا با تهیه مثلا سند آمایش سرزمینی به استعدادها و نقاط ضعف حوزه انتخابیه پرداخته و راهکار ارائه دهند؟

درسه سال گذشته چندجلسه مطبوعاتی داشتید؟

چندبار نخبگان علمی را برای گرفتن ایده های جدید و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات دعوت به گفتگو کرده اید؟

رئیس دفترتهران شما کیست؟

و صدها مورد دیگرکه قلم ناله میکند!

در پایان به صراحت اعلام میکنم اولویتهای شما با منافع مردم حوزه انتخابیه کاملا در تناقض است و شما به عمر انقلاب خدمات نظام را به نام خود مصادره کرده و توقعات مردم کهگیلویه را در حد ابتدائی ترین حقوق یک انسان تنزل داده اید.

صدماتی که شما به فرهنگ وشأن وجایگاه نمایندگی وفرهنگ حاکم بر رابطه وکیل و موکل در کهگیلویه مظلوم وارد کرده اید تا دهه ها و نسل ها قابل اصلاح نیست و عملا امکان ورود جوانان تحصیلکرده و صاحب فکر و ایده به رقابت های انتخاباتی را ازبین بردید.

نسلهای آینده به امثال من که روزی مبلغ این دیکتاتوری بودیم لعنت خواهند فرستاد

درپایان از خدا میخواهم که همه مارا هدایت کندتا قلم وقدم راجز برای رضای خدا برنداریم وسایه مقام معظم رهبری ونظام اسلامی رابراین مرز و بوم مستدام دارد ان شاء الله



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 ناشناس 1402/5/4 16:10:40

    سلام برمیرارش تقوی متن ارسالی حضرتعالی خیلی زیبا وبحق وحقیقته ولی این گرگ سالهاست که باگله اشناست مردم کهگیلویه مردمی احساسی هستند ازگذشته درس نمیگیرندتامظلومی نباشدظالمی پیدانمیشود حقم دم کهگیلویه همینه فرداروزانتخابات اگرجوانی شایسته تحصیل کرده کاردان واردعرصه انتخابات شود ایابه او رای خواهند داد؟ادم عاقل ازیسوراخ دوبارگزیده نمیشود ولی مردم کهگیلویه شش دوره که اصلح انتخاب نمیکنند هفته اخرجوی روانی بین مردم میندازد وازاب گل الودماهی میگیره ایافکرکرده ای درتمام دوران انتخابی سناتور بارای واقعی مردم به مجلس راه یافته خودم دم هم میدونن خرمشهرراخدا ازاد کرد ولی کهگیلویه را.....‌‌‌‌‌...

    پاسخ
  • 2 س——-د 1402/4/31 5:9:35

    جناب. گرداننده افتو نیوز این همه جنجال و تخریب ووارونه جللوه دادن موحد که درافکار عمومی بعنوان سرمایه اجتماعی جای دارد وهم اکنون درنظام جمهوری. اسلامی به همینمنزلت. اشتهاردارند چه توجیهی. دارد. این همه لگدهای بچه گانه وبی جهت ناشی از چیست ولنگاری و ولگویی مناسبتش چیست

    پاسخ
  • 3 جباری 1402/4/30 16:31:45

    درود بر شرف قلم شما.امسال سالی است که مردم از موحد عبور کنند.

    پاسخ
  • 4 دیشموک محروم 1402/4/30 14:59:55

    نملینده در کنار لیدرها و پیمانکاران بی سواد فقط برای خودشان و جیبشان امدن

    پاسخ
  • 5 صدای مردم دیشموک تا لیکک 1402/4/30 14:55:51

    نماینده مردم نیست این حاج اغا نماینده اطرافیان خودش لیدرها پیمانکاران و....... عامل این همه نابودی و فقر و بیکاری و خودکشی و طلاق همین نماینده هست!!!!!! عده ای بی سواد و بی منطق دور خودش جمع کرد بنام لیدر آیا کسی اطلاع دارد روزانه چند نفر در کهگیلویه (دیشموک ولیکک) خودکشی می کند ؟؟؟ بنڟرم با یک حلالیت و خداحافظی گناه خودش کمتر می کند اگر به اخرت اعتقاد دارد موحد تنها نماینده هست هیچ بوی از انقلابی نبرد تمام مسئولینی که روی کرسی مسئولیت نشاند با انتخاب لیدرها اصالاحاتی و ضد انقلاب هستند به همکاری استاندار اهل ریاح و ...... اخ قربون اشک های ریاح جنابعالی بروم استاندار با ریاح دیشموک و لیکک به دست موحد و لیدرها نابود شدن خدایا عاقبت همه ما بخیر کن و.......

    پاسخ
  • 6 محمد 1402/4/30 14:23:17

    در جواب این نکته شما که میفرمایید ( نسلهای آینده به امثال من که روزی مبلغ این دیکتاتوری بودیم لعنت خواهند فرستاد ) ، همین الان کسانی هستند که برای آنها نقد میکنی که این نماینده در این بیست سال چه خاکی بر سر ما ریخت که هنوز منتظر فرجی دیگر از آن باشیم ، ولی نمیدانم که چون آقای موحد عبای پیغمبری دارد در دید مردم معصوم میباشد ، و یا مردم نسبت به وظایف ایشان بی اطلاع هستند ، نماینده که وظیفه اش عزل و نصب مدیر و بخشدار و فرماندار نیست ، وظیفه اش آوردن پروژه کارخانه عمران آبادی سرمایه به حوزه انتخابیه میباشد ، خدا وکیلی بخاطر کینه ای که با هم بر سر انتخابات داریم آینده فرزندانمان را خراب نکنیم ، فردی را انتخاب کنیم که به فکر عمران و آبادی باشد ، شایسته باشد

    پاسخ
  • 7 دهدشت 1402/4/30 13:49:7

    جدیدترین مدل تبلیغاتی در اداره های کهگیلویه بروید از دفتر نماینده یعنی رئیس دفتر نامه بیاورید تا کارتان را انجام دهیم واقعا چرا ؟ حق این مردم محروم این نیست به خدا وظیفه ذاتی ادارات دولتی این نیست مگه رییس دفتر نماینده کیه ؟ که شهرستانی را قرق کرده

    پاسخ
  • 8 سیما وحدتیان 1402/4/30 10:8:21

    کهگیلویه در مظلوم‌ترین برهه از تاریخ خود به سر می‌برد...

    پاسخ
  • 9 امیر٦٥ 1402/4/30 2:0:0

    آخییییییییی میر آرش باسواد تحصیلکرده پروژهایی که با لابی گری از همین آقا میگرفتی ........را میگرفتی و هیچ کدام را حتی شروع .......... .......مکررت را از کجا نصفه نیمه تسویه کردی از چه کسانی ....گرفتی که از همی آقا برایشان حکم بگیری میر آرش مدتهایی طویلی که در تهرانی و خود را تصمیم گیرنده دفتر این آقا میدانستی مخارجت از کجا تامین میشد???? میر آراش رقمهایی که برا حکمهای بخشداری.فرمانداری و و و و....‌‌...... چرا تو هم گلو پاره نکردی حالا که دستت براشان رو شده و جیره ات قطع شده..........‌ کاش قلم دست هر نا اهلی نمی افتاد بنازم غیرت .مردمدای.منش.ادب.احترام .حرمت و هزاران یادگاری های مرحوم پدر بزرگوارت که الحق و انصاف مردددددددددد بزرگ و سیدی بتمام معنی بود اگه جناب مدیر مسئول محترم درج نمایند

    پاسخ
    • 9 - 1 آرش تقوی پاسخ به : امیر٦٥ 1402/4/30 13:54:18

      اگرحرفی برای گفتن داشتی بااسم ومشخصات خودت منتشرمیکردی من شرکتی داشتم که اسمش آرش عمران بودوالان دوساله ابطال شده جزجاده سه راهی تشان به لیکک ویکی دوموردآبخیزداری جزئی دراستان کهگیلویه وبویراحمدپروژه نداشتم که همه موارد رادرمناقصه برنده شدم ظرف پنج سال هیچوقت بیشتراز یک هفته درتهران نبودم وبه دفترموحدجزروزی که حمله قلبی داشتم وچهل وپنج روز سرراه خانه موحدبه مجلس دربیمارستان بستری بودم وحتی بک بار به ملاقاتم نیامدنرفتم شمابرای هیچکس احترامی قائل نیستیداگربودیداین سل تهمت وافترا راکه قاعدتاسایت نبایدمنتشرمیکرد اینطوریی حیابه سمت من روانه نمیکردید جیره خورداشتن اصلالت وظرفیتی میخواد که اربابت نداره

  • 10 دهدشت مظلوم 1402/4/29 22:34:21

    سلام ، نماینده ی که هیچ عملکردی برای کهگیلویه نداشته و ندارد بجز استخدام اقوام و طرفداران خاص خود در سازمان ها و‌ اداره ها و پتروشیمی ها... سال های سال او را مبرا کردنند. آیا می خواهید او پاسخگو عملکرد خود باشد ؟

    پاسخ
    • 10 - 1 ذاکر. سلامتی همه انسان‌ها. بهجزت پاسخ به : دهدشت مظلوم 1402/4/31 5:16:24

      این نظر نامبارک که از حلقوم سیندرومی. توبیرون می ایدفقط برای تو ارزشدارد

    • 10 - 2 دهدشت پاسخ به : دهدشت مظلوم 1402/4/30 14:11:49

      استخدام های بدون آزمون در اداره برق دهدشت سه نفر بدون آزمون استخدام شدند چون پدرشان از لیدرهای نماینده مجلس بودن گناه بقیه چیست؟ از برادر نماینده رئیس دفتر میپرسی حاشا می کند بابا نزدیک به شش ماه است مشغول به کار شدن

  • 11 دیوجام 1402/4/29 22:32:7

    سناتور فقط ب رسیدن ب کرسی مجلس فکر میکند میر آرش عزیز سناتور نشان داد اینکاره نیست

    پاسخ
    • 11 - 1 جوان بیکار پاسخ به : دیوجام 1402/4/30 14:12:55

      همین لفظ سناتور بیست سال است کهگیلویه را بدبخت کرده

سایر اخبار
برگزدیدها