یادداشت
گفتگو و گزارش

تونل دیل و سد آبریز درخواست امام جمعه گچساران از دولت انقلابی

از رئیس‌جمهور دو تقاضا دارم که یکی تکمیل تونل دیل است که انتظار می‌رود این تونل هر چه سریع‌تر تکمیل شود و نکته دوم نیز احداث سد آبریز در کهگیلویه است

تونل دیل و سد آبریز درخواست امام جمعه گچساران از دولت انقلابی

اَفتونیوز| حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ایام حزن‌انگیزم محرم را به همه نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم، توصیه‌ای که رهبر انقلاب در امور دینی فرمودند اینکه تبلیغ اولویت اول است و همه رسالت جهاد تبیین را بر عهده‌دارند اگرچه اهل‌قلم و اهل بیان وظیفه سنگین‌تری در این زمینه‌دارند.

 

وی افزود: عفاف و حجاب جایگاه ارزشمندی دارد که بایستی در این خصوص هم به‌درستی در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کرد. رهبر انقلاب فرمودند که کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است، پس بی‌حجابی توطئه دشمنان اسلام است و فرد بی‌حجاب آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

 

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: نکته دیگر کشور روسیه یک خطای محاسباتی مرتکب شد و اینکه برخی از این کشورهای عربی مدعی‌اند که جزایر سه‌گانه ایرانی حل‌وفصل شود. درست است با برخی کشورها ارتباطاتی داریم اما به این معنا نیست که خطاها را نادیده بگیریم و ایران اسلامی تحت هیچ عنوانی بر سر سرزمینش مذاکره نمی‌کند و در دوران دفاع مقدس این مهم را اثبات کرد بنابراین روسیه هم تذکری در این خصوص دریافت کرد و مجبور به عذرخواهی شد.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: عاشورا قدرت عجیبی دارد و عاشورائیان هوای نفس را درون خود لگدمال می‌کنند و نفس را لجام می‌زنند و بنده خدا می‌شوند؛ اما در باب جسارت اخیر به قرآن کریم در کشور سوئد باید توجه داشت که جسارت به قرآن به‌نوعی جسارت به همه ادیان الهی است و توهین به قرآن تنها توهین به مسلمانان بلکه توهین به‌تمامی ادیان الهی است.

 

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: البته کشوری که ضعیف و ناتوان است ونمی تواند جلوی فرد هتاک به قرآن کریم را بگیرد، پس باید برود بمیرد و اگر هم‌توان دارد پس دروغ‌گو است. امروز مردم مسلمانان ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی بعد از نماز جمعه از قرآن دفاع خواهند کرد.

 

وی افزود: پنجم مردادماه سالروز تأسیس نماز جمعه است و حضرت امام (ره) فرمودند که نماز جمعه در رأس همه امور است، بنابراین لازم است که همه نهاد نماز جمعه را تقویت کنند. سخن امام‌جمعه، سخن نظام است و امام‌جمعه به مسئولین توصیه می‌کند که هدف از انقلاب برقراری عدالت و حل مشکلات مردم بوده است.

 

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: هفته اخیر سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت را داشتیم که به‌نوبه خودم قدردانی می‌کنم. در این سفر اولاً برخی از کارخانه‌ها که چندین سال تعطیل بودند افتتاح شدند، افتتاح پتروشیمی و سد چم شیر در گچساران و افتتاح بیمارستان در شهر بهمئی را داشتیم و نکته‌ای که رئیس‌جمهور فرمودند که کارگران این طرح‌ها باید در طرح‌های دیگر به‌کارگیری شوند و تلاش این است سفره مردم خالی از نان نباشد.

 

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی بیان کردند که در آینده نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد تحول بزرگی به خود خواهد دید و بحث بیکاری تا حدود زیای برطرف خواهد شد. از رئیس‌جمهور دو تقاضا دارم که یکی تکمیل تونل دیل است که انتظار می‌رود این تونل هر چه سریع‌تر تکمیل شود و نکته دوم نیز احداث سد آبریز در کهگیلویه است بنابراین سهم استان از سدهای کوثر، چم شیر و…چقدر است و انتظار این است که رئیس‌جمهور این مردم را به‌صورت ویژه ببینند تا حقمان از آب ضایع نشود.

 

وی افزود: از وزیر نفت هم در خصوص احداث چند پروژه خواهش کردیم یکی احداث دانشکده علوم و حدیث است که در آینده گچساران هم قطب اقتصادی خواهد شد و هم قطب علمی مذهبی که بنابراین شد که وزارت نفت دانشکده علوم و حدیث را در گچساران احداث کند.

 

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: اما قول از وزیر نفت گرفتیم که سیستم سرمایشی مصلای به‌صورت کامل مرتفع خواهد شد اگرچه ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و وزیر نفت قول دادند که اجرایی شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها