یادداشت
گفتگو و گزارش

آقای استاندار؛ پنجشنبه‌ها را تعطیل کنید!

با توجه به اینکه روزهای پنجشنبه عملا در استان نیمه تعطیل هست و کار خاصی انجام نمی شود لازم هست که استاندار با استفاده از اختیارات خود پنجشنبه ها را از مردادماه تا پایان شهریور در استان تعطیل کند.

آقای استاندار؛ پنجشنبه‌ها را تعطیل کنید!

طبق گزارش‌هایی که از سوی دستگاههای مختلف از جمله سازمان هواشناسی یا توانیر منتشر می شود مشخص هست که امسال یکی از گرمترین سالها بوده که این گرما در صدسال اخیر بی سابقه بوده است. همین موضوع نیز باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و خنک کننده شده است.

وزارت نیرو در گزارشی که روز اول مرداد منتشر کرد گفته است با توجه به تداوم روند افزایش تدریجی دمای هوا در سراسر کشور، پیک مصرف برق در روز گذشته باز هم رکورد زد و همچنان در اوج باقی‌مانده است. بنا براین گزارش، شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ میزان نیاز به مصرف برق در کشور در ساعت ۱۴: ۲۰ به ۷۲ هزار و ۲۶۴ مگاوات رسید.

این در حالی است که هواشناسی برای دوهفته اول مردادماه نیز تداوم گرما و نیز افزایش دمای هوا در کل کشور را پیشبینی کرده است.

هیئت دولت در سالهای گذشته به استانداران این اختیار را داده است که بر اساس وضعیت هر استان و طبق تشخیص استاندار، روزهای پنجشنبه را برای کاهش مصرف برق در ادارات استانی تعطیل اعلام کنند.

نگاهی به وضعیت استانهای همجوار نشان می دهد که استانهای فارس، بوشهر، هرمزگان و خوزستان روزهای پنجشنبه را تعطیل کرده اند و این موضوع باعث کاهش معنادار مصرف برق در این استانها شده است.

استانهای بوشهر و خوزستان در کل سال پنجشنبه ها را تعطیل کرده اند و دیگر استانها نیز با شروع فصل گرما این کار را انجام می دهند.

با توجه به اینکه روزهای پنجشنبه عملا در استان نیمه تعطیل هست و کار خاصی انجام نمی شود لازم هست که استاندار با استفاده از اختیارات خود پنجشنبه ها را از مردادماه تا پایان شهریور در استان تعطیل کند.

تعطیلی پنجشنبه ها علاوه بر اینکه برای حضور در کنار خانواده می تواند بسیار مفید و مثمرثمر باشد از سوی دیگر می تواند باعث رونق گردشگری در استان نیز شود. معمولا در پایان هفته سیل گردشگران استانهای خوزستان و بوشهر به استان می آیند و این موضوع می تواند اقتصاد استان را با برنامه ریزی درست متحول کند.

در دولت سابق و سالیان گذشته نیز با شروع فصل گرما در استان، روزهای پنجشنبه تعطیل می شد و استاندار نیز می تواند با دستاویز قرار دادن این موضوع، اقدام به تعطیلی پنجشنبه ها کند.

قطعا با گرفتن گزارش از شرکت برق و دیگر دستگاهها نیز می توان به تاثیر این تعطیلی بر کاهش مصرف انرژی پی برد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1402/5/3 10:52:54

    تعطیل کنید هم صرفه جویی برق هست هم کارایی کارمندان در بقیه ایام هفته

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/5/3 10:12:55

    خواستار تعطیلی پنج شنبه ها هستیم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها