یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل منابع طبیعی استان:


100 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد خشک شده ا ست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، مساحت جنگل‌های این استان را بیش از ۱۸۰ هزار هکتار عنوان و از خشکیدگی ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۰ تاکنون خبرداد.

100 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد خشک شده ا ست

اَفتونیوز| سعید جاویدبخت" در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد دچار خشکیدگی شده‌اند که این آسیب در کوه‌های خاییز، لنده و بوستان بیش از بقیه نقاط استان وجود دارد.

وی از طرح توسعه جنگل‌های زاگرس به ریاست استانداران زاگرس نشین در راستای صیانت از منابع جنگلی زاگرس خبرداد و یادآورشد: منابع اعتباری لازم برای صیانت از جنگلهای زاگرس تامین شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس در این استان واقع شده است، گفت: فعالیت مرکز تحقیقات بلوط باتوجه به سرانه بالای جنگل‌های بلوط در این استان پیش‌بینی شده که کار اجرایی آن در حال انجام است.

جاوید بخت افزود: یکی از روش‌های مُثمرثمر مورد توافق کارشناسان و گیاه پزشکان برای صیانت از جنگل های بلوط در زاگرس، روش محلول پاشی BT است که کمترین خسارت را به درختان جنگل وارد می‌کند.

وی از محلول پاشی در ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآورشد: این اقدام در ۲ سال اخیر رخ داده است.

جاوید بخت گفت: شش میلیاردتومان برای مبارزه با آفت جنگلهای بلوط در دوسال گذشته هزینه شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها