یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون بهزیستی استان:


آماری از کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد نداریم/ 10 کودک کار شبانه در پارک‌های یاسوج می‌خوابند

کودکان کار خیابانی احتمال اینکه در خیابان مورد آسیب بزهکاران و تصادفات خیابانی قرار گیرند زیاد است.

آماری از کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد نداریم/ 10 کودک کار شبانه در پارک‌های یاسوج می‌خوابند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از روند افزایشی بیکاری و مشکلات اقتصادی در این استان، گفت: متاسفانه ۱۰ کودک کار خیابانی شبانه در پارک‌های یاسوج می‌خوابند که خطراتی فراوانی بویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی در انتظار آنها است.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایلنا، «هدایت عظیمی فر» با تشریح تفاوت‌های بین کودک خیابانی و کودک کار خیابانی، گفت: بین کودک خیابانی و کودک کار خیابانی، تفاوت‌های فراوانی است چرا که اغلب کودکان خیابانی، سرپناه و خانواده‌ای ندارند و محل خواب آنان خیابان است اما اغلب کودکان کار خیابانی هم خانواده و سرپناه داشته و  هم دانش آموز هستند.

وی با ابراز نگرانی خود از اینکه حدود ۱۰ نفر از کودکان کار خیابانی در فصل‌های تعطیلی مدارس از مناطق محروم دور افتاده استان کهگیلویه و بویراحمد مانند زیلایی و دیشموک به یاسوج می‌آیند، یادآور شد: این کودکان روزانه در خیابان بکار مشغول هستند و شب‌ها در پارک می‌خوابند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از خطرات و آسیب‌های اجتماعی که برای این کودکان کار خیابانی ممکن است رخ دهد، یادآور شد: کودکان کار خیابانی احتمال اینکه در خیابان مورد آسیب بزهکاران و تصادفات خیابانی قرار گیرند زیاد است.

۱۰ کودک کار شبانه در پارک‌های یاسوج می‌خوابند/ آماری از کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

 

عظیمی فر با اظهار تاسف از اینکه این کودکان هم در معرض خطرات فراوانی در اجتماع قرار دارند و هم اینکه فرصت‌های مطلوب زندگی خود نظیر تحصیلات را از دست می‌دهند، تصریح کرد: در شکل گیری کودکان کار خیابان عوامل متعدد خانوادگی تا تصمیمات کلان اجتماعی نقش دارد.

وی گفت: آماری از کودک کار در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم چرا که ساز و کار قانونی و ساختاری برای مداخله در این آسیب تاکنون برای سازمان بهزیستی تعریف نشده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها