یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست فرماندار بویراحمد با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و کارشناسان مرتبط

فرماندار بویراحمد به همراه معاون برنامه ریزی فرماندار با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان دیدار و پیرامون برنامه ریزی در خصوص حوزه شهرستان بویراحمد و مشکلات خاص این شهرستان با هم گفتگو کردند .

نشست فرماندار بویراحمد با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و کارشناسان مرتبط

اَفتونیوز| فرماندار بویراحمد به همراه معاون برنامه ریزی  فرماندار با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان دیدار و پیرامون برنامه ریزی در خصوص حوزه شهرستان بویراحمد و مشکلات  خاص این شهرستان با هم گفتگو کردند.

فرماندار بویراحمد در این نشست ضمن گلایه از عدم توجه برخی دستگاه ها به تصمیمات و مصوبات شورای برنامه ریزی  شهرستان ها ؛گفت ما وقت زیادی را برای برنامه ریزی اعتبارات گذاشتیم اما برخی دستگاه ها بدون توجه  به  اولویت هایی که در فرمانداری مشخص می شود ،اعتبارات را به سلیقه خود هزینه می کنند .

فرماندار بویراحمد ور این دیدار از نحوه هزینه اعتبار سکونت های غیر رسمی در سنوات گذشته انتقاد کرد و گفت مدل هزینه کرد این اعتبارات بدون توجه به آسیب های اجتماعی و حمایت از مساجد و مدارس در این مناطق بوده است.

فرماندار بویراحمد  در خصوص ماهیت استانی بسیاری از پروژه هاو اعتبارات سهم شهرستان  گفت  :  شهر مرکز استان را باید مجزا از بودجه شهرستان ببینیم تا بتوانیم حق شهرستان به معنای واقعی کلمه  از اعتبارات استانی دریافت شود .

مهدوی مطلق همچنین از غیر شفاف بودن توزیع و  هزینه کرد اعتبارات ملی  دستگاه ها نیز خبر داد و گفت بهتر است برای پیشرفت متوازن  شهرستان ها و استان ،دستگاه های  اجرایی و مدیران کل  برای توزیع و هزینه کرد اعتبارات ملی با فرمانداران مشورت و یا یک سامانه شفاف در این خصوص تعریف نمایند .

فرماندار بویراحمد تاکید داشت که نحوه  توزیع اعتبارات و حمایت های ملی در ادارات کل  گاهی تابع سلایق و علایق قرار می گیرد و توازن توسعه در استان بدون توجه به شاخص های واقعی و ظرفیت های موجود دچار خلاء های جدی است .

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان بویراحمد گفت ،بخش کشاورزی ، راه های  روستایی و بنیاد مسکن  و ساخت فضاهای آموزشی  در شهرستان بویراحمد در سنوات قبل  اساسا  کم تر مورد توجه قرار گرفته و گاهی فراموش شده است که انتظار است این عقب ماندگی جبران شود.

دکتر شاهینی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این نشست با اشاره توجه جدی به شاخص های واقعی در سازمان و ساختار بودجه استان، گفت ما تلاش کردیم تا همه فرآیندهای برنانه ریزی و توسعه استان را بر اساس ظرفیت های واقعی به روز رسانی نماییم و در برنامه ریزی هر شهرستان را متناسب با ظرفیت و شاخص هایی که دارد دیده ایم و الحمدالله به یک توازن متناسبی نیز دست یافته ایم که شاید کم سابقه باشد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص شهرستان بویراحمد نیز گفتند ،شهرستان بویراحمد از وسعت و جمعیت قابل توجهی برخوردار هست و حاشیه نشینی و مرکزیت استان هم  بخشی از حجم مسائلی است که دیگر شهرستان ها ندارند و ما امسال این موارد را در نظر گرفته ایم و پروزه های ماهیت استانی را جدا از شهرستان در نظر می گیریم



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها