یادداشت
گفتگو و گزارش

استیصال اداره کل حفاظت محیط زیست استان از نگهداری حیات وحش و مرگ چهارمین پلنگ‌

اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با انتشار عکسی از شکار یا تلف شدن یک قلاده پلنگ از مردم خواست چنانچه اطلاعی از جزئیات این تصویر دارند به این اداره متولی گزارش کنند.

استیصال اداره کل حفاظت محیط زیست استان از نگهداری حیات وحش و مرگ چهارمین پلنگ‌

اَفتونیوز| عصر روز سه شنبه تصویری از شکار یا تلف شدن یک قلاده پلنگ در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است.

آنطور که در شرح این تصویر بیان شده، مکان شکار یا تلف شدن یک قلاده پلنگ در ارتفاعات مناطق آزاد حدفاصل روستاهای ده شیخ و دلی بهرام بیگی شهرستان دنا بوده است.

اداره روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار این تصویر اعلان کرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان تا حصول نتیجه پیگیر ویژه موضوع است و از مردم می‌خواهد چنانچه اطلاعی در خصوص جزئیات این موضوع دارند 

 در ادامه این اطلاعیه آمده، این اداره کل خود را مُلزم می‌داند، موضوع را بطور ویژه پیگیری و پس از اطمینان از جزئیات، مردم استان را در جریان موضوع قرار دهد.

 

این در حالی است که در ماه‌های اخیر سه قلاد پلنگ دیگر به ترتیب در مناطق گناوه لری گچساران، کوه خائیز و تنگ مهریان تلف شده بود و مسولان سازمان حفاظت محیط زیست استان صرفا به اطلاع رسانی ‌در این خصوص  اکتفا کرده است و پاسخگویی در رابطه مرگ مکرر حیات وحش استان ندارد.

حيات وحش سرمايه ملي و امانت آيندگان است و بايد همگان در جهت حفظ و صيانت از آن احساس مسؤوليت و تكليف كنند اما در یک سکوت خبری تاسف بار و سوءمدیریت حیات وحش استان کهگیلویه و بویراحمد در حال مرگ است و مسولان زیربط هیچ گونه پاسخگویی در این زمینه ندارند، مشخص نیست باید چند پلنگ دیگر تلف شود تا سر و صدای مدیران ارشد استان بلند شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها