یادداشت
گفتگو و گزارش

مشکل آب روستاهای شهرستان دنا برطرف شد/بعنوان تولید کننده ۱۰ درصد منابع آبی خودمان هم باید بهره مند شویم(+فیلم)

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: مشکل آب روستاهای برخی مناطق دنا از جمله سادات محمودی حل شد.

مشکل آب روستاهای شهرستان دنا برطرف شد/بعنوان تولید کننده ۱۰ درصد منابع آبی خودمان هم باید بهره مند شویم(+فیلم)

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی آبفا، امید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: آب برخی روستاهای شهرستان دنا از جمله منطقه سادات محمودی با مشکلاتی از جمله قطعی و اُفت فشار همراه بود.

صالحی ضمن قددرانی از شرکت برق استان، گفت: برای حل این مشکل ضمن نصب اکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات جدید در ایستگاه پمپاژ به همراه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی موجود منطقه به مدار آمد و اکنون بحمداله مناطق مختلف این حوزه از شهرستان دنا بهره مند از آب شرب پایدار هستند.

وی ادامه داد: البته به علت گرمای بیش از حد هوا و استفاده حداکثری از ظرفیت برق برخی اوقات با قطعی برق شاهد نوسانات در تأمین آب هستیم که اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل آبفا ادامه داد: پمپ بخش پاتاوه را نیز به ۱۱۰ کیلووات ارتقاء دادیم تا مردم این مناطق نیز در زمینه تأمین آب مشکلی نداشته باشند.

وی از برخی چالش های آب و فاضلاب در مناطق مختلف از جمله روستاها گفت و افزود: هدر روی آب در بخش شرب به علت استفاده های غیر مجاز برای باغات و مصارف دام بالا است، خواهش ما این است آبی که با زحمت و هزینه فراوان به دست می آید ، به جرأت می گویم بسیار فراتر از نیاز مردم تامین آب داریم اما همین استفاده های غیر شرب باعث مشکلاتی شده و گاهی نیز تخریب تأسیسات آب مزید بر علت به ویژه در روستاها است.

امید صالحی خاطر نشان کرد: ما هم معتقدیم نباید استانی که ۱۰ درصد آب کشور در آن جاری و ساری است و استان های جنوبی بهره مند از آن هستند، خودش با چالش کم آبی دست و پنجه نرم کند، انتظار ما همواره این است که دولت با تخصیص منابع کافی یا در نظر گرفتن هزینه های سرسام آور آب رسانی در استان سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به ویژه برای افزایش ظرفیت ذخیره آب و اصلاح  و توسعه خطوط و شبکه های آبرسانی، دسترسی آسان به آب پایدار را فراهم آورد (که البته مثلا در یاسوج دیدیم همین مطالبه گری ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و توسعه یاسوج را در پی داشت) و البته یادآور شوم که مردم نیز نهایت همکاری را با مصرف آب شرب در جای خود به ما داشته باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها