یادداشت
گفتگو و گزارش

برنامه‌های الکی: بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به زیر صفر می‌رسد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشست شورای اشتغال استان، تعهد اشتغال سال جاری را ۱۰ هزار و ۱۸۰ شغل عنوان کرد. از سوی دیگر، وی مدعی شده بود سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان محقق شده است.

برنامه‌های الکی: بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به زیر صفر می‌رسد

اَفتونیوز|معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در نشست شورای اشتغال استان، تعهد اشتغال سال جاری را ۱۰ هزار و ۱۸۰ شغل عنوان کرد. از سوی دیگر، وی مدعی شده بود سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان محقق شده است.

سال گذشته تعداد بیکاران استان ۲۰ هزار نفر برآورد شده بود. با این نوع آمارهای که احسان عسکری ادعا کرده، تا دو سال آینده نه‌تنها بیکاری در استان به‌طور کامل رفع می‌شود، بلکه حتی می‌توانیم به سمت سیاست واردات بیکار از سایر استان‌ها به کهگیلویه و بویراحمد حرکت کنیم، تا هم نرخ بیکاری کشور را پایین بیاوریم و هم در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت عمل کرده باشیم!

عسکری در همان نشست ادعا کرده بود در چهار ماهه نخست سال جاری، هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد شده و در ادامه اظهار امیدواری کرده که تا هفته آینده، این عدد به سه هزار شغل افزایش یابد.

اما انگار یا تعریف ما از اشتغال اشتباه است، یا او خیلی در جریان امور نیست.

احسان عسکری که عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور است، گویا اشتغال و تحول اقتصادی را تنها در چند نمودار و عدد می‌بیند و ادراک چندانی از واقعیت‌های بیرونی جامعه ندارد.

البته این ادعاها را باید در کنار ادعای سایر مسئولین کشوری گذاشت تا آن را فهمید. چند روز پیش حجت عبدالملکی دبیر مناطق آزاد کشور مدعی شده بود در نمایشگاه مناطق آزاد، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کردیم.

جالب‌تر از همه این‌که در حالی در دولت‌های یازدهم و دوازهم سالانه ۱۹۰ هزار شغل ایجاد می‌شد، اما حالا صولت مرتضوی، وزیر کار مدعی شده در دولت سیزدهم از مرز ایجاد یک میلیون شغل عبور کرده‌ایم.

 

منبع : صفحه اینستاگرامی پرسه زن



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها