یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خزیده در نبش گلستان ۱۵ / «شریف‌پور» کجاست؟

اداره کل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اهمیتی که در اقتصاد استان دارد، در یک سال گذشته از نگاه رسانه‌ها دور مانده است.

اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خزیده در نبش گلستان ۱۵ / «شریف‌پور» کجاست؟

اَفتونیوز| اداره کل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اهمیتی که در اقتصاد استان دارد، در یک سال گذشته از نگاه رسانه‌ها دور مانده است.

طاهر شریف پور مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد سکان این اداره کل را پس از غضنفر آرام به عهده گرفت.

حالا تمام فعالیت‌ها و عملکرد اقتصاد و دارایی استان به همان نبش گلستان ۱۵ یاسوج محدود شده و خبری از آن در فضای رسانه‌ای استان نیست.

حاشیه امنی که اقتصاد و دارایی به درونش خزیده، نه‌تنها در نهایت به ضرر همان اداره کل می‌انجامد، بلکه در بلندمدت بر روند توسعه اقتصادی استان نیز اثر سوء می‌گذارد.

در طول یک‌سالی که شریف پور مدیرکلی اقتصاد و دارایی را بر عهده گرفته کمتر تصویری از این اداره در جامعه منتشر شده، تا جایی که بسیاری از مردم حتی اقتصاد و دارایی را با اداره کل مالیات یکی می‌گیرند.

متأسفانه در دوره اخیر، از آن اقتداری که اداره کل اقتصاد و دارایی باید برخوردار باشد خبری نیست. از یک طرف گمرک به عنوان یکی از مجموعه‌های تابعه اقتصاد و داریی عملا خوابیده و هیچ حرف و صدایی از آن شنیده نمی‌شود. از طرف دیگر، هر روز بانگ نارضایتی مردم از بانک‌ها بلند می‌شود، حتی برخی ادارات مثل راه و شهرسازی نیز رضایت چندانی از عملکرد بانک‌ها ندارند و از سنگ‌‌اندازی بانک‌ ها گلایه می کنند.

بازدید های شریف پور از بانک ها بدون هیچ گونه جدیتی برگزار می شود و بیشتر شبیه یک خوش و بش دوستانه است نه نظارت و بازرسی جدی سازمانی!،  می‌توان گفت نبود اقتدار مدیرکل اقتصاد و دارایی سبب شُل گرفتن بانک  ها در بسیاری از امور شده است که حتی بارها سروصدای استاندار و سایر مسولان را بلند کرده است.

اما در این بین کل افتخار شریف‌ پور یک کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با ۵۰ فرصت است که در طول یک سال گذشته بر آن تاکید کرده است. اما همانطور که برخی چهره‌های سیاسی استان می‌ گویند شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری به چند سال قبل از مدیرکلی شریف پور برمی‌گردد و شریف پور یکی از نویسندگان این کتاب است.

جناب مدیرکل که خود را متخصصان حوزه سرمایه گذاری می‌داند باید صراحتا عنوان کند که در میدانِ  عمل تاکنون تا چه اندازه  موفق عمل کند!

طی این مدت نیز حواشی زیادی از اقتصاد و دارایی استان شنیده می شد. از آنجا که وظایف مهمی بر دوش این اداره کل است، لازم است آن را از حاشیه امنش بیرون کشید تا عملکردش به صورت شفاف در معرض نگاه رسانه ها قرار گیرد.

شریف پور بارها در جلسات اداری و در گفت و گو با رسانه صحبت گفته ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در استان وجود دارد اما وی بگوید تاکنون کدام یک از این فرصت ها محقق شده است! اما در این یکساله «تغییر دسته جمعی و گروهی ذیحسابان» تنها خبری بود که  از این اداره کل مهم و اثرگذار مخابره شد.

البته همه مدیران  نزدیک به نماینده گان، تقریبا همین ویژگی های  شبیه به شریف پور را دارند دچار روزمرگی و بدون چشم انداز مشخصی روزگار را سپری می کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها