یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس پلیس فتا استان خبرداد؛


یک کلاهبردار کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی خبرداد که با درج آگهی فروش سئوالات کنکور در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیونی کرده بود.

یک کلاهبردار کنکور سراسری در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد

اَفتونیوز|"سرهنگ سیدمهدی عمران فر" در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت در برنامه اینستاگرام با پَیجی روبرو شدم که ادعای دسترسی به سئوالات کنکور، تضمین قبولی در این آزمون و معرفی به دانشگاه‌های معتبر را داشت که پس از ارتباط‌ گیری با‌ او، مبلغی به حساب اعلامی از سوی گرداننده صفحه مربوطه پرداخت و بعد از دریافت آن دیگر جوابگو نبود.

وی گفت: موضوع به صورت تخصصی در دستورکار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت و مشخص شد شاکی پس از اعتماد بیجا به تبلیغات انجام گرفته از سوی فرد کلاهبردار در اینستاگرام، جهت خرید سؤالات کنکور مبلغ 100 میلیون ریال بحساب وی واریز و به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرد کلاهبردار پس از دریافت وجه، جهت اعتماد‌سازی بیشتر، شاکی را در یک گروه تلگرامی عضو و بیان نموده بود که چند ساعت قبل از برگزاری آزمون، سؤالات را از طریق همین کانال برای وی و تعداد دیگری از افراد عضو ارسال خواهد نمود که متأسفانه پس از برگزاری آزمون مشخص شد این اقدامات واهی بوده و صرفاً بقصد کلاهبرداری انجام شده است.

عمران فر گفت: با توجه به دستگیری این فرد و مُحرز شدن کلاهبرداری بیش از سه میلیارد ریالی با این شگرد و اینکه افرادی بیشتری در سطح کشور به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها