یادداشت
گفتگو و گزارش

با تغییر وزرا مشکلی حل نخواهد شد

بحران‌هایی که در دولت اقای رئیسی وجود دارد به دلایل مختلف باعث شده که دیگر کسی نتواند مشکل را حل کند و با تغییر وزرا نیز حل این بحران‌ها امکان‌پذیر نیست. چرا که ما فکر می‌کنیم زمانی که افراد را تغییر می‌دهیم بحران‌ها حل شوند در حالی که بحران‌ها خیلی متوجه افراد نیستند بلکه متوجه ساختاری است که بوجود آمده و آن مشکلاتی که به صورت ریشه‌ای در کشور به وجود آمده است.

با تغییر وزرا مشکلی حل نخواهد شد

اَفتونیوز| مهدی آیتی در یادداشتی نوشت؛ وقتی یک دولتی روی کارآمده که نسبت به سیاست خارجی کاملا رادیکال و بسته است و شعارهای مخالف با کشورهای غربی می‌دهد باید منتظر باشد که فشارها و تحریم‌ها بیشتر شود و آزار و اذیت غربی‌ها ، آمریکا، و اروپا بیشتر شود. البته این دولت افتخار می‌کند به اینکه دولتی انقلابی، رآرمانی و ارزشی است. لذا وقتی به این چیزها افتخار می‌کند باید منتظر این هم باشد که به طور طبیعی مرتب از طرف قدرت های بزرگ غربی و اسرائیل و حتی کشورهای عربی خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس با مشکل مواجه شود.

حال وقتی این مشکلات زیاد می شود مردم انتظار دارند  که دولت مشکلات را حل کند. چرا ما هر روز صبح از خواب بیدار می‌شویم می بینیم که قیمت تمام کالاها تغییر کرده است؟ چرا در ایران نمی‌شود ارز را کنترل کرد، روابط پولی-بانکی را حل کرد. چرا نمی‌شود فروش بین‌المللی نفت را حل کرد، تحریم‌ها را حل کرد و برجام را امضا کنیم.

دولتی که ادعا می‌کرد و می‌گفت من اگر بیایم در مدت زمان کوتاهی برجام را حل می‌کنم  چرا الان نمی‌تواند حل کند. همینطور در بحث ازادی‌های سیاسی و حقوق مدنی  و امنیت نیز سوالاتی از این دست مطرح است. هر روز در مرزهای کشور چند نفر از نیروهای مرزبانی شهید می‌شوند و این نا امنی‌هایی که بوجود آمده توسط اشرار در مرزهای غربی  و شرقی باید با امنیتی درست تحت پوشش قرار گیرد.

از طرفی بحث آزادی‌ها ، مطبوعات، اینترت که این همه کنترل امنیتی روی آن وجود دارد نیز از مسائلی است که باید با مواجهه‌ای درستن بدان پرداخت. جالب اینکه نه تنها اینترنت سیاسی بلکه اینرنت ادارات نیز به تناوب قطع است و به هر اداره‌ای که وارد می‌شوی و کار اداری داری می‌گویند که سیستم قطع است.  این نشان می‌دهد که اینترنت فشل است و زیر ساخت های مخابراتی همه کهنه و قدیمی است و نتوانستیم مشکلات آن را حل کنیم. دولت در بحث محیط زیست، صادرات و واردات ، مخابرات و بهد اشت و درمان و... مشکل دارد.

لذا در هر کدام مشکل پیدا می‌شود و نماینده‌ها با دولت برای مشکلات آن بخش با دولت  درگیر می شوند دولت بخاطر اینکه آن بخش را حل کند مدیر آن بخش  را که بالاترینش وزیر است را عوض می‌کند یا وزیر خودش استعفا می‌دهد یا اینکه وزیر به لبه استیضاح می‌رود . ولی  هم مجلس و هم دولت می‌دانند که با تغییر وزرا مشکل حل نخواهد شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها