یادداشت
گفتگو و گزارش

انقلابی کیست؟

احزاب سیاسی، حاکمیت، صدا وسیما و کسانی که دست اندرکار امر انتخابات هستند باید تلاش گسترده و صادقانه‌ای را انجام دهند که ضمن پذیرش ایرادات و اشکالات اطلاعات صریح، دقیق و روشنی به کف جامعه منتقل شود و این می‌تواند به امر مشارکت کمک کند. وقتی با خیلی‌ها صحبت می‌کنیم می‌گوییم آیا با عدم مشارکت شما مجلس شکل نخواهد گرفت؟ می‌گویند خیر شکل می‌گیرد.

انقلابی کیست؟

اَفتونیوز| محسن کوهکن در یادداشتی نوشت؛ 

محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس نوشت: اگر بدون پشتوانه رای بالا هم باشد شکل می‌گیرد و اختیارات این مجلس برای تعیین بایدها و نبایدها که آثار آن در  زندگی مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را نشان می‌دهد می‌تواند از این چارچوب خارج شود؟ پس چه بهتر که مشارکت صورت گیرد و بعد به دنبال مشارکت، مطالبه انجام شود.

اگر مشارکتی نباشد قطعا آن حس  مطالبه‌گری نیز فروکش می‌کند و این احساس نمی‌شود که باید مطالبه‌گر هم بود. فلذا به حکم عقل و منطق و تجربه باید کار و تلاش کرد که افراد و جریان‌های سیاسی هم برای مشارکت بالا و هم برای مطالباتی که هست مطرح کنند و مسئولان نیز قطعا و یقینا باید پاسخگو باشند و با اطلاعات صحیح و درست آنجا که ایراد است بپذیرند و آنجا که بر اساس اطلاعات غلط یا بعضا در مواردی دشمن کار کرده  و اطلاعات نادرستی را در ذهن افراد به خصوص جوانان وارد کرده ذهن آنها را از این مسائل به طور مستدل پاک کنند.

از طرفی  اینکه در خصوص دولت و مجلس انقلابی گفته می‌شود باید اذعان داشت؛ انقلابی بودن را از تعریف اشخاص نمی‌گیریم بلکه انقلابی بودن را از دل تعاریفی که دارد می‌گیریم.  انقلابی بودن  باید تعریف خاص و درست خود را داشته باشد نه تعریفی که که هر کسی از نوع نگاه خود ارائه می‌دهد. اولین ویژگی فرد انقلابی این است که پر تلاش و کم توقع است. انقلابی بودن یک فرد در فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری هم به نوعی این ویژگی‌ها گفته شده است که فرد انقلابی گوشی برای شنیدن و انصافی برای  پذیرفتن  دارد . فرد انقلابی منتی سر مردم ندارد.

یک فرد انقلابی از موقعیت و مسئولیت خود قطعا هیچ سوء استفاده‌ای نمی‌کند و وظایف  و نظارت خود را درست انجام می‌دهد. یک فرد انقلابی برای اعمال نظارت هیچ واهمه‌ای ندارد و فقط دنبال این است که تکلیف خود را انجام دهد .دنبال انجام تکلیف یعنی در مسیر  خدمت به مردم دنبال کسب رضایت خداست، نه اینکه این حزب یا آن حزب یا این فرد و آن فرد خوشش بیاید. یک فرد انقلابی حتما مقید است که در جمیع اطلاعات تا حد ممکن به روز باشد.

فرد انقلابی حتما باید ذهن دواری داشته باشد و مسائل را خوب بفهمد و خوب تحلیل کند. باید بهتر از بقیه از نظرات کارشناسانه استفاده کند. حال با این تعاریف مجلسی را فرض کنید که هم انقلابی باشد و هم تجربه و فهم نمایندگانش روی مسائل در سطح خیلی بالایی است. قدر مسلم این اتفاق می‌تواند خیلی به نفع جامعه و کشور باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها