یادداشت
گفتگو و گزارش

۸ فقره آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد/ ۴.۵ هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از وقوع ۸ فقره آتش سوزی در مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: ۴.۵ هکتار از اراضی در آتش سوخت.

۸ فقره آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد/ ۴.۵ هکتار از مناطق حفاظت شده در آتش سوخت

اَفتونیوز| اسلام جاودان خرد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد 8 فقره آتش سوزی رخ داده که در مجموعه 4.5 هکتار از اراضی واقع شده در محدوده، در آتش سوختند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال قبل یک فقره آتش سوزی با 14 هکتار خسارت در مناطق حفاظت شده استان داشتیم، عنوان کرد: امسال نسبت به سال قبل نزدیک به 10 هکتار کمتر خسارت به عرصه‌های واقع شده در مناطق حفاظت شده به دلیل آتش سوزی داشته‌ایم.

جاودان خرد ابراز کرد: تعداد وقوع آتش سوزی در سال جاری بیشتر بوده اما باتوجه به اقدامات از پیش برنامه ریزی شده آتش در کمترین زمان ممکن خاموش شد و به همین دلیل میزان و‌ وسعت مناطق دچار حریق کمتر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توزیع تجهیزات اطفاءحریق بین دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای حاشیه و واقع شده در مناطق حفاظت شده، آموزش جوامع محلی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفاء حریق روستاهای حاشیه و داخل مناطق حفاظت شده و همچنین 6 فقره عقد قرارداد با تشکل‌های زیست محیطی با موضوع دیدبانی، مراقبت و پیشگری از جمله اقدامات انجام شده است.

جاودان خرد افزود: تیم‌های واکنش سریع اطفاءحریق و آماده در اداره کل به منظور حضور به موقع و در کمترین زمان ممکن برای اعزام به مناطق که آتش را در زمان طلایی خود یعنی زمانی ک شعله ور نشده و همه گیر نشده با حضور به موقع خاموش گردد، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساخت پد هلیکوپتری ویژه هلیبرن نیرو در مناطق گرمسیری از جمله کوه خامین که بدلیل صعب العبور بودن در اغلب قسمت‌های کوه امکان دسترسی زمینی برای اطفاء حریق وجود نداشت، نیز از دیگر کارهای انجام شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها