یادداشت
گفتگو و گزارش

بیش از ۱۰۰۰ سقط قانونی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۱۰۱ سقط جنین قانونی در این استان انجام گرفت.

بیش از ۱۰۰۰ سقط قانونی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| «محمد ملک‌ زاده» در چهارمین کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت استان طی سال جاری افزود: با کاهش فرزندآوری و رشد جمعیت کشور  با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از روش‌های موثر در افزایش فرزندآوری کاهش سقط جنین است که بر اساس اطلاعات سامانه سیب سال گذشته در استان یک هزار و ۱۰۱ سقط جنین قانونی انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه سقط ها به سه گروه خودبخودی، پزشکی و جنایی دسته بندی می شوند، خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال جاری در استان نیز ۲۶۹ مورد سقط جنین در سامانه سیب ثبت شده است.

ملک زاده تصریح کرد: از آمار دقیق سقط‌های عمدی و خودخواسته اطلاعات موثقی در دست نیست و انتظار می رود که آمار سقط جنین از این تعداد ثبت شده بیشتر باشد.

محمد ملک زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در توضیحی تکمیلی به ایسنا اعلام کرد:‌ آماری که در سامانه سیب ثبت شده است آماری هست که مراجعین به پایگاهها، خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت، سقط خود را اعلام کرده‌اند که شامل سقط های خودبخودی.پزشکی و ... هست؛ که از این تعداد کسانی هستند که از پزشکی قانونی بر اساس دستورالعمل مجوز گرفتند، بقیه یا خودبخودی بوده یا بدون مجوز از پزشکی قانونی سقط انجام داده‌اند.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، چهارمین کمیته دانشگاهی قرارگاه جوانی جمعیت در سال جاری با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت استان، سرپرست مدیریت جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس، اعضاء قرارگاه جوانی جمعیت، معاون دادستان و سایر کارگروه‌های مرتبط در مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها