یادداشت
گفتگو و گزارش

بازگشت ۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد

برای احیای این تعداد واحدتولیدی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بازگشت ۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت ۲ سال اخیر، ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان با اشتغال ۳۸۶ نفر به چرخه تولید برگشته اند.

سید احسان عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد تولیدی راکد در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده اند.

وی افزود: برای احیای این تعداد واحدتولیدی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این ۲ سال ۱۳ واحد با اشتغال ۶۰نفر در بخش کشاورزی، ۲۵ واحد با اشتغال ۲۹۷ نفر در بخش صنعت و ۲ واحد با اشتغال ۲۹ نفر در بخش گردشگری به چرخه تولید بازگشته اند.

عسکری بیان کرد: نرخ بیکاری استان که در سال ۱۴۰۰ حدود ۹.۲ درصد بود در سال ۱۴۰۱ به ۸.۴ درصد کاهش یافت .

۱۱۲ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که ۵۳ مورد از آن ها شرایط برگشت به تولید را دارند.یکی از اولویت ها و سیاست های اصلی دولت سیزدهم فعال سازی واحد های راکد است که اهتمام جدی در این رابطه در استان وجود دارد.

بازگشت واحد های تولیدی غیر فعال و راکد به چرخه تولید جزو نخستین دغدغه های دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی شروع به کار بود و در حال حاضر به عنوان سیاست اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد دنبال می شود.

در سال های اخیر تلاش های زیادی برای احیای واحدهای راکد صورت گرفته است اما همچنان واحدهای صنعتی بسیاری در استان تعطیل هستند.

در سال های اخیر، عوامل بسیاری همچون کمبود نقدینگی، تحریم های ظالمانه، سوء مدیریت در کارخانه ها، کمبود مواد اولیه، نوسان ارز، فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های بانکی و مشکلات بیمه ای سبب رکود و غیرفعال شدن واحد های تولیدی بسیاری در استان شده بود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها