یادداشت
گفتگو و گزارش

توجیه عجیب رئیس دانشگاه فرهنگیان استان: آموزش و پرورش می‌تواند هم مُجری باشد و هم ناظر بر کار مُجری!/ فضا و وقت لازم نداشتیم که آزمون را برگزار کنیم

دانشگاه فرهنگیان زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش هست و اینکه رئیس این دانشگاه در صدد توجیه کار عجیب آموزش و پرورش در برگزاری آزمون هم به عنوان مجری و هم به عنوان ناظر البته با توجه به جایگاهی که دارد چندان عجیب نیست!

توجیه عجیب رئیس دانشگاه فرهنگیان استان: آموزش و پرورش می‌تواند هم مُجری باشد و هم ناظر بر کار مُجری!/ فضا و وقت لازم نداشتیم که آزمون را برگزار کنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد که خود از زیرمجموعه های وزارت آموزش و پرورش هست در توجیه اقدام عجیب آموزش و پرورش استان گفت که اداره کل آموزش و پرورش این استان براساس دستورالعمل‌های ابلاغی می‌تواند هم مُجری برگزاری آزمون و هم ناظر بر کار مُجری باشد!

«سید سلیمان حسینی نیک» در گفت و گو با ایلنا از یاسوج، مُجری برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را اداره کل آموزش و پرورش این استان عنوان و یادآورشد: این دانشگاه نقش همکار با اداره کل آموزش و پرورش استان را در این مصاحبه دارد و اداره کل آموزش و پرورش استان هم نقش مُجری و هم نقش ناظر را در این آزمون شفاهی برعهده دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که مگر می‌شود هم مُجری آزمون بود هم ناظر بر مُجری؟ یادآورشد: اداره کل آموزش و پرورش واحدهای نظارتی دارد که بر عملکرد مصاحبه کنندگان بعنوان مجریان این آزمون نظارت می‌کند.

حسینی نیک در پاسخ به این سئوال که با این شرایط، اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم مُجری آزمون است هم ناظر؟ گفت: بله و البته ایرادی ندارد چون نظارت بنحو شایسته‌ای انجام می‌گیرد و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ایرادی ندارد.

وی گفت: ناظران اداره کل آموزش و پرورش هم دستورالعمل‌های خاص خود را دارند و واحدهای بازرسی، حراست و گزینش بعنوان ناظران بر نحوه برگزاری مصاحبه‌ها نظارت مستقیم دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد، مصاحبه پذیرفته شدگان این دانشگاه توسط اداره کل آموزش و پرورش این استان را خلاف قانون ندانست و تاکیدکرد که مصاحبه پذیرفته شدگان امسال دانشگاه فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد براساس دستورالعمل و تفاهم بین این دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، به اداره کل آموزش و پرورش محول شود.

حسینی‌نیک، در پاسخ به این سئوال که آیا واگذاری انجام مصاحبه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد به اداره کل آموزش و پرورش این استان خلاف دستورالعمل و دفترچه ثبت نام این دانشگاه بوده است یا خیر؟ اظهارداشت: خیر، خلاف دستورالعمل و دفترچه ثبت نامی نبوده و بنابدلایلی دانشگاه فرهنگیان، امسال نتوانست مثل سال‌های گذشته، مصاحبه پذیرفته شدگان این دانشگاه را انجام دهد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان استان متاسفانه فضای مناسبی برای برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان نداشت و از سویی این دانشگاه اقدام به برگزاری کلاس‌های ترم تابستانه برای دانشجویان خود کرده که برگزاری این کلاس‌ها فرصت لازم را برای انجام مصاحبه به پرسنل دانشگاه نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که مگر دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانست فضایی مناسب برای انجام مصاحبه‌ها اجاره کند یا از سایر ادارات و نهادهای دولتی به صورت تعاملی، فضایی به صورت موقت تحویل می‌رفت؟ هم یادآورشد: خیر، این امکان برای ما وجود نداشت و متاسفانه این فضا در اختیار ما قرار داده نشد.

حسینی نیک در پاسخ به این سئوال که در برخی محافل شائبه‌هایی مبنی بر وجود برخی تبعیض‌ها و پارتی بازی‌ها در زمان انجام مصاحبه پذیرفته شدگان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده می‌شود، آیا این شائبه‌ها صحت دارد یا خیر؟ هم خاطرنشان کرد: خیر، شائبه‌ای در این زمینه وجود ندارد و ما بنا به همان دلایلی که گفتم نتوانستیم آزمون مصاحبه‌ای را برگزار کنیم و دستورالعمل‌ها هم چنین اجازه‌ای را به ما داده‌اند که یا دانشگاه فرهنگیان یا اداره کل آموزش و پرورش به صورت اختیاری، می‌توانند این مصاحبه را برگزار کنند.
منبع: ایلنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/5/10 14:38:54

    آن گونه که شنیده می شود نماینده ی بویراحمد و طرفداران قومگرایش در آموزش و پرورش بالا دادن نمره ی مصاحبه به داوطلبان را مشروط به همراهی و گرفتن قول در دفاع از نماینده کرده اند و این مساله ای که باید از سوی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی پیگیری شود زیرا با این همه تخلف آشکار در ادارات امیدی به سازمان بازرسی استان نیست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها