یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش میدانی از وضعیت جایگاه های سوخت با حذف کارت های سوخت آزاد؛


صف طولانی در پمپ بنزین های یاسوج؛ سردرگمی رانندگانی که کارت سوخت ندارند/ جایگاه داران تخلف می کنند؟

نبود کارت سوخت آزاد در برخی جایگاه‌های سوخت شهر سنندج باعث معطلی و نارضایتی برخی رانندگان شده است اما مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان می‌گوید تمام جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد دارند.

 صف طولانی در پمپ بنزین های یاسوج؛ سردرگمی رانندگانی که کارت سوخت ندارند/ جایگاه داران تخلف می کنند؟

اَفتونیوز| جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های بنزین برای محدودتر شدن این کارت‌ها در جایگاه‌های سوخت  از هفته های اخير آغاز شده است اما اجرای آن مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است که بسیاری از آنها آن را نتیجه عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع و کافی در این باره می‌دانند.

با وجود صحبت مسئولان مبنی بر اینکه، به ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه‌دار خواهد بود بسیاری از متصدیان جایگاه‌های سوخت عنوان می‌کنند که کارت سوختی در اختیار ندارند و مراجعان حتما باید از کارت‌های سوخت شخصی استفاده کنند؛ این موضوع مراجعان را سردرگم کرده است.

مراجعه‌کننده ای گفت: ما مجبوریم از کارت آزاد جایگاه‌ها استفاده کنیم چون سهمیه‌ بنزین کم است و نهایتا یک هفته نشده تمام می‌شود برای همین خود من شخصا بیشتر از کارت آزاد جایگاه‌ها استفاده می‌کنم. از طرف دیگر اجرای این طرح باعث ایجاد صف می‌شود، همین الان من حدود ۲۰ دقیقه است که منتظر دریافت کارت آزاد جایگاه هستم.

در پمپ بنزین بعدی هیچ کارتی موجود نیست و کسانی که درخواست کارت آزاد می‌کنند با پاسخ قاطعِ «کارت آزاد نداریمِ» کارگران پمپ بنزین مواجه می‌شوند.

به یکی از آنها گفتم قرار شده است که به ازای هر سکو یک کارت آزاد در دست جایگاه‌دار باشد اما او گفت: بله، یک کارت داده‌اند اما به ما تاکید کرده‌اند که بگویید نداریم.

راننده دیگری که مشغول بنزین زدن با کارت شخصی خود بود، هم گفت: کاش قبل از اجرای این طرح، فکر صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها را می‌کردند. اینکه ما زمان زیادی از وقت‌مان را در ترافیک باشیم و اسیر صف بنزین هم بشویم و بعد مجبور شویم از این‌طرف و آن‌طرف کارت سوخت بگیریم درست نیست.

«سالار خشایی»، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه این مشکل به خبرنگار ایسنا گفت: کل جایگاه‌های سوخت بنزین استان کارت سوخت آزاد دارند اما این کارت در قالب اضطراری برای خودروهای نوشماره و یا متقاضیان کارت سوخت المثنی است.

وی افزود: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهش می کنم که هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی خودرو خود استفاده کنند و انتظار داریم مردم در این خصوص همکاری لازم را با ما داشته باشند.

خشایی اظهار کرد: کسانی که کارت سوخت شخصی ندارند می توانند با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ تقاضای کارت المثنی دهند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۳۷۰ کارت سوخت شخصی در باجه های پستی استان کهگیلویه و بویراحمد معطل مانده و صاحبان آنها برای دریافت مراجعه نکردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۰ جایگاه فعال "سی.ان.جی" در این استان وجود دارد که انتظار داریم مردم با توجه به پاک بودن و قیمت پایین آن از این نوع سوخت بیشتر استفاده کنند.

خشایی بیان کرد: هم اکنون ۳۶ جایگاه سوخت بنزین در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که روزانه یک میلیون لیتر بنزین در این جایگاه‌ها به فروش می رسد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها