یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


چرا نباید موحد بیاید؟

وقتی خود سید محمد موحد در همه سخنرانی‌هایش کهگیلویه و حوزه انتخابیه‌اش را محروم می‌خواند، او بیش از هر کسی در این محرومیت نقش دارد.

چرا نباید موحد بیاید؟

 اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان : یکی از مخاطبان  یادداشتی را در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است که آن را میخوانیم: 

 1_ عملکرد موحد و به عبارت بهتر عملکرد غیرقابل دفاع وی کافی است که او نه‌تنها این دوره نباید بیاید که در دوره‌های قبل نیز کاش نمی‌آمد و اجازه می‌داد نیروهای توانمندتر وارد کارزار انتخابات می‌شدند.

2_ سن بالا تا سقفی که قانون مشخص کرده است نه تنها قانونا ایرادی ندارد بلکه می‌تواند به اتکا تجربه موثر نیز باشد اما سن بالای موحد به دلیل تجربه ناموفق و نوعی انفعال و سردی که از وی بویژه در چهار سال گذشته شاهد بودیم برای نیامدن وی و خداحافظی آبرومندانه و اختیاری از صحنه انتخابات کفاف می‌کند.

3_ وقتی خود شخص سید محمد موحد در همه سخنرانی‌هایش کهگیلویه و حوزه انتخابیه‌اش را محروم می‌خواند، او بیش از هر کسی در این محرومیت نقش دارد. وی از ابتدای دهه هفتاد تاکنون نماینده بوده است و اگر قرار بر کمک به رفع محرومیت بوده است بیش از سه دهه زمان زیادی است و اگر هم محرومیت به نماینده ربطی ندارد پس موحد توضیح دهد در این سه دهه مشغول چه کاری بوده است.

4_ مدیران حوزه بزرگ انتخابیه موحد مدیران ضعیفی هستند. برخی از آنها با ملاک‌های منطقه‌ای و قومی منصوب شده‌اند و این یعنی تبعیض و ظلم در حق نیروهای شایسته.

5_ نمایندگی و انجام وظایف آن نیازمند جدیت و پیگیری است یکی از مولفه‌های این پیگیری دعوت و حضور مدیران و مسئولان کشوری در حوزه انتخابیه است. در سفر اخیر رئیس جمهور لابی و پیگیری نماینده و مدیران نماینده در شهرستان‌ها به حدی ضعیف بود که هیچ مسئول و مقامی به کهگیلویه و چرام نرفت.

6_ نمایندگی و تریبون نمایندگی فرصتی برای نطق‌های ملی و حتی بین‌المللی است. سید محمد موحد هیچگاه صدای رسا و موثری در تریبون و صحن مجلس نداشته است.

7_ حضور در کمیسیون‌های مجلس ارتباط مستقیمی با توانمندی و ظرفیت نمایندگان دارد جالب است موحد بعد از چندین دوره در مجلس و سابقه بالای نمایندگی به سختی و در نهایت در یک کمیسیون کم اثر عضو شد.

8_ تنها خبر پربازتاب از طرف موحد دیدارهای مردمی وی است. دیدار مردمی خوب است اما دیدارهای مردمی موحد تکراری و به دیدار برای دیدار تبدیل شده‌اند.

9_ حوزه انتخابیه در حوزه زیرساختی و عمرانی در بحران به سر می‌برد.

موحد شناخت و پیگیری‌ چندانی در حوزه عمرانی ندارد و نتیجه آن می‌شود که لنده، چرام، کهگیلویه و بهمئی امروز با سی سال پیش هیچ تفاوتی نداشته باشد.

10_ موحد شناخت و پیگیری‌ای نیز نسبت به مباحث بودجه‌ای ندارد. بی‌تعارف چهار سال نمایندگی  تاجگردون به اندازه چهار دهه حضور انتخاباتی موحد برای گچساران ثمرات و آورده‌های بودجه‌ای داشته است.

این لیست به مراتب بلندتر از این است و این ده مورد صرفا به عنوان نمونه اشاره شدند تا شاید تلنگری برای تامل و اندیشیدن هم از طرف موحد و طرفدارانش باشد و هم از سوی مردم تا از خود بپرسند که آیا زمان موحد و نماینده شدن صرفا برای نمایندگی و گذشت چهار سال از عمر بدون اتفاق برای همه ما کافی نیست؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 حقگو 1402/5/20 0:5:5

    با سلام افتو نیوز . تحلیل شما از عنوان چرا موحد نباید بیاید بسیار ضعیف می باشد چون : ۱- حق هر کسی است که کاندید شود .۲- دربین کل نمایندگان ادواری وفعلی استان به جز تاجگردون ثانی از همه شان چه به لحاظ پیگیر وچه به لحاظ ارتباطات قوی تر بوده وهست اگر منکری برای کار عمومی ویا شخصی به دفترش درتهران مراجعه کن .۳- درکل استان ما از لحاظ سرمایه گذاری ضعیف است یعنی هیچ سرمایه دار یا سرمایه گذاری به علت زیر ساخت ها ، ترابری ، تولید ، بازاریابی ، ومصرف حاضر به سرمایه گذاری دراین استان نیست وهر چیزی که هست همه دولتی است . می توانیدگشتی درشهرستان شهر رضا یا میبد ویا اردکان بزنید تا ببینید بخش خصوصی چقدر درآنجا کارخانه زدند .۴- فرهنگ مردم ما برای مردم دیگر استان‌ها غریبه است وجا نیافتاده است .۵- ازدست موحد و۲ نماینده دیگر هم بعلت اقلیت کاری ساخته نیست ودرهمین قضیه سد آبریز خوزستان با۲۲ نمایند دست بالاتر وقدرت بیشتری دارند ودائم مخالفت می کنن مجلس هم صحنه جر ...... نیست که باقلدری بتوانیم حق مان رابگیریم . پس برادر هر آدم قوی هم برود کاری از اوساخته نیست .مردم ما هم به علت فقر کار شخصی رابیشتر دوست دارند که درب خانه ی موحد همیشه به روی مردم بازه واین در ذات موحد. ۶- موحد در بدترین شرایط همیشه ۴۵ هزار رای درسطح شهرستان به لحاظ قوم قبیله ای ودوستی وحزبی وگروهی داره اضافه برآن هم با ابتکارات وتوان خودش به این آرا اضافه می شه هیچ کاری هم ازمن وجنابعالی ساخته نیست .

    پاسخ
  • 2 علی 1402/5/17 4:38:48

    سلام وضعیت استخدامی های بدون آزمون در کهگیلویه بزرگ بویژه شهرستان بهمئی را ببینید ، ضعیف ترین مدیران یک قرن اخیر نیز منصوب شدند . عاقبت به خیر نشد

    پاسخ
  • 3 جوان بیکار 1402/5/16 19:17:27

    واقعا یک نسل کامل با موحد سوختند واقعا تو قیامت باید جوابگو باشد چرا بعضی ها را بدون آزمون استخدام کرد و گناه بقیه چیست؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها