یادداشت
گفتگو و گزارش

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

قدیم ها دروازه آگاهی، آزادی بود و البته امروز هم دروازه آگاهی، آزادی است.

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

پدربزرگ چه ذوقی داشت. از اینکه همراه با یکی از نوه هایش در نوروز ١۴٠٢ به دیدارش رفته بودیم.

همانند پدربزرگ های قدیمی، بسیار مهربان و بسیار خوش سخن بود.

برای دقایقی از چشمه زلال محبت ها، تجربه ها و پندهایش نوشیدیم.

بعد از هر چند کلامی که می گفت، خدا را شکر می کرد و خطاب به ما می گفت:

رویَل (بچه ها) عزیزم! خداوند شماها را خیلی دوست دارد. چون شماها را غرق در نعمت های بی کرانش کرده است.

و ادامه می داد ...

حدود سی سال پیش در گرمای نیمه اول مردادماه با ماشین پیکان به شهر شیراز رفتم. برای پیدا کردن مقصد موردنظر با وجودیکه چندین مرتبه از ماشین پیاده شده و از دیگران (عابران پیاده) آدرس را جویا شدم، سه مرتبه آدرس را اشتباه رفتم. در نهایت پس از یک ساعت سردرگمی آن را پیدا کردم و با بدنی خیس عرق و پیراهنی چین و چروک شده از گرمای هوا و فشار صندلی ماشین، وارد میز قرار شدم. اما امروز امکانات و تجهیزات ماشین ها، از هتل ۵ ستاره هم بهتر است. امروز شما بکمک موبایلی که همگی در دست دارید نه تنها آدرس را سریع پیدا می کنید که بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد موردنظرتان را انتخاب و تا رسیدن به مقصد شما را راهنمایی و هدایت می کند.

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

قدیم ها وقت زیادی از ما در صف باجه های بانک برای پرداخت قبوض حامل های انرژی و عملیات مالی مانند دریافت و پرداخت پول (اسکناس) صرف می شد، اما چندی پیش شما از طریق عابر بانک در هر ساعت از شبانه روز این فعالیت ها را انجام می دادید و امروز شما در هر ساعت از شبانه روز و در هر کجای دنیا که باشید، تنها با گوشی تلفن همراه خود تمامی فعالیت های مالی و بانکی تان را انجام می دهید.

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

قدیم ها نظام دیکتاتوری حاکم در خانه ها در بسیاری موارد مانع شکوفایی استعدادهای نهفته در فرزندان و سرکوب علاقه مندی های و توانمندی های آنان می شد، اما امروز شماها در نظام خانه از آزادی حقیقی برخوردار هستید و هم می توانید به علاقه مندیهای خود دست یابید و هم می توانید استعدادهای خدادادی خود را به آسانی و با حمایت خانواده شکوفا نمایید.

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

قدیم ها برای بهره جویی از یک عالم و دانشمند باید فرسنگ ها راه را با دشواری ها راه می پیمودیم و یا برای پیدا کردن کتابی ماهها انتظار می کشیدیم و هزینه های فراوانی را برای آگاهی و آموزش حرفه ای، فنی و معارفی تقبل می کردیم، اما امروز همه دانش بشری در جهان در یک ابزار کوچک بنام گوشی موبایل در دست شماست.

خداوند شماها را خیلی دوست دارد!

قدیم ها دروازه آگاهی، آزادی بود و البته امروز هم دروازه آگاهی، آزادی است.

پس شکرگزار این همه نعمت خداوند باشید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها