یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد


۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از شرکت غله پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خرید بیش از،۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان گفت: ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از شرکت غله پرداخت شد

اَفتونیوز| ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج از خرید ۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا خبر داد و گفت: قریب ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد و مابقی در دست پیگیری است که با تامین اعتبار توسط جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی پرداخت شود.

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد و بیش از ۱۶۵ میلیارد پرداختی  کلزا بود.

وی با بیان اینکه کلزا با قیمت سال قبل پرداخت شد اما قیمت جدید گندم در خریدها لحاظ شده، گفت: خبری از افزایش قیمت خرید کلزا وجود ندارد و هر موقع در خصوص افزایش قیمت تصمیمی گرفته شد اعتبارات لازم تامین می‌شود.

این مسوول در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان در کارگروه آرد و نان استان بررسی می‌شود، در حال حاضر کارهای آنالیز قیمت نان نسبت  به سایر استان‌ها با همکاری حوزه اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، اتحادیه و اداره کل غله در حال انجام است و اگر به نتیجه برسیم در کارگروه استانی مطرح و افزایش قیمت لحاظ می‌شود، لذا افزایش قیمت بستگی به نظر کارگروه آرد و نان دارد و این کارگروه نظر نهایی را اعلام می‌کند.

صداقت‌کیش با بیان اینکه هیچ کشاورزی از سنوات گذشته مطالبه‌ای از حوزه غله ندارد، عنوان کرد: ۱۰۰ درصد قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان شهرستان‌های گرمسیری پرداخت شد و یک درصد باقیمانده مربوط به کشاورزان مناطق سردسیری است که ظرف ۱۰ روز اخیر به ما گندم تحویل دادند که قیمت آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورز مناطق سردسیری تا شهریور ماه ادامه دارد عنوان کرد: پیش بینی می‌شود خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۷۴ هزار تن برسد که تاکنون خرید این میزان گندم بی‌سابقه بوده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها