یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه هوادار دیروز و منتقد امروز به «بزرگواری»/ روی پیری موحد حساب باز کرده‌اید؟

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری که خود را هوادار قدیمی حجه الاسلام سیدعلی محمدبزرگواری در نامه ای خطاب به وی نوشت:

 نامه هوادار دیروز و منتقد امروز به «بزرگواری»/ روی پیری موحد حساب باز کرده‌اید؟

اَفتونیوز| یکی از مخاطبان این پایگاه خبری که خود را هوادار قدیمی حجه الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری می‌نامد، در نامه‌ای خطاب به وی نوشت:

بسم تعالی

جناب آقای حجه‌الاسلام بزرگواری سلام علیکم

لطفا به عرایض حقیر توجه کنید:

کهگیلویه بزرگ محروم‌ترین بخش استان محروم کهگیلویه و بویراحمد است.

جالب اینجاست که در همه ایام، پرادعاترین نماینده‌ها از غنی‌ترین شهرستان‌ها به مجلس رفته‌اند اما نتیجه کار شرایط اسفناک کنونی است.

در اطراف کهگیلویه سدهای فراوانی ساخته شده اما متاسفانه در هیچکدام ذی‌نفع نیستیم.

پتروشیمی در بهترین زمین‌های کشاورزی شهرستان شروع  بکار می‌کند بدون پیش‌بینی اینکه فاضلاب آن باید به کجا برود.

در نبود سد آبریز آب مورد احتیاج پتروشیمی را چگونه در یک سال خشک از دبی بسیار محدود رودخانه تامین خواهند کرد؟ کسی نظری ندارد که چرا هر روز یک جوان با دست‌های خود به زندگی اش خاتمه می‌دهد؟ و هزاران سوال بی جواب دیگر که طرح آن‌ها هم مشکلی را حل نمی‌کند.

مهم برای من که مثل همه مردم کهگیلویه که دچار این تب زودرس انتخاباتی شده‌ام سوالاتی است که انتظار دارم کاندیدایی که بارها به او رای داده‌ام پاسخ بگوید.

آقای بزرگواری از ابتدای انقلاب شما همیشه یک سر ماجرای انتخابات بودید. ما یا به شما رای داده‌ایم و یا به سفارش شما به حمایت از کاندیدای مورد نظرتان پرداختیم.

خوب به یاد می‌آورم وقتی شما جناب آقای بزرگواری پس از دو دوره نمایندگی با انصراف از کاندیداتوری و یا به تعبیر ما ساده‌دلان با پشت پا زدن به  قدرت رفتید تا میدان را برای جوانان باز کنید، بالی برای پرواز نداشتم اما بر ابرها سیر می‌کردم و به انتخاب درست خود می‌بالیدم اما یک سوال بزرگ روحم را آزار می‌داد: اگر بزرگواری صادق و شجاع نیاید تکلیف چیست؟

تصویر لباس بسیجی شما یک لحظه از جلوی چشمانم کنار نمی‌رفت. طولی نکشید و مشکل حل شد. با رجوع به خاطراتم خیلی خوب به یاد دارم که وقتی شما آقای بزرگواری صادق در مراسم فاتحه خوانی مادر آقای سردار هاشمی با تلاوت آیه شریفه (تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ) رو به سردار هاشمی فرمودید بروید برای مردم کار کنید و از طعنه رقیب نترسید چقدر متعجب شدم اما، در مجالس زیادی به تعریف و تمجید از حرکت خداپسندانه شما پرداختم و دیگران را به دنیازدگی متهم کردم.

بزرگواری برای من نماد خدمت و صداقت بود و مثال مقاومت در مقابل وسوسه های دنیا و دنیازدگان. اما چه حیف که ناگهان رویای شیرین پایان یافت.

پس از سال‌ها که نه جوانی به مجلس رفت و نه تغییری در حال و روز کهگیلویه رخ داده است، همان آقای بزرگواری مدافع حرم که عکس کلاه کج معروفشان همیشه نقش صفحه گوشی حقیر بود بازگشته تا پا به همان مجلسی بگذارد که با افتخار اعلام کرده بود هشت سال برای پیاده کردن ایده‌های خلاق‌ترین مغزها کافیست و من دیگر ایده قابل اجرای مفیدی ندارم‌، پس می‌روم تا کسی تازه نفس این مسئولیت خطیر را به گردن بگیرد. آیا شما هم به یاد دارید؟

ذهنم به هم ریخته از خوابی عمیق و چندین ساله با کابوسی که اعتقاداتم را زیر و رو کرد بیدار شدم.

کم‌کم استدلال‌های دوستان برایم قابل فهم می‌شوند؛ حساب و کتاب که می‌کنم خیلی حرف‌ها درست از آب در می‌آید.

بزرگواری و من مغلوب همه‌ی انتخابات‌ها بودیم تا اینکه موحد به بهبهان رفت و تشکیلاتش را دودستی تقدیم بزرگواری کرد و من و کاندیدای همیشه بازنده‌ام طعم خوش پیروزی را چشیدیم. این را نیز به یاد می‌آورید؟

مثل اینکه پرده‌ای از جلو چشمانم کنار رفته باشد، امروز می‌بینم دور دوم آمدید و برنده شدید چون زمینه رد صلاحیت موحد فراهم شد.

وقتی موحد توانست از فیلتر شورای نگهبان بگذرد، بزرگواری هم تارک دنیا و قدرت شد و من چقدر احمق بودم خدای من …

چطور امروز دوباره سودای مجلس در سر پرورانده است و عازم رقابت با دو تن از قدرتمندترین کاندیداهای تاریخ کهگیلویه می‌شود؟ آیا روی پیرشدن موحد حساب باز کرده است؟

از آن‌سو زمزمه رد صلاحیت رقبا را دوستانتان در گوشه و کنار شهرستان به راه انداخته‌اند و سعی می‌کنند امثال من را از نتیجه مطمئن کنند.

آقای بزرگواری شما در سردسیر با تاجگردون دیدار می کنید و با افتخار در حساب توئیتری خود بر آن تاکید می‌کنید؟

به پاداش یک عمر حمایت هر چند اندک اما صادقانه آیا حق دارم از شما بپرسم اخلاق را کجا جا گذاشته‌اید؟

من هیچ‌وقت به موحد رای ندادم اما اینکه شما برای تصاحب خدمات نظام به نام خودتان سید روحانی هم‌لباسی خود را دروغگو خطاب کنید، اخلاقی است؟

آیا این شما نبودید که مقام معظم رهبری را مظهر همه خوبی‌ها معرفی می‌کردید و کمترین زاویه‌ای با فرموده‌هایشان را در حد کفر می‌دانستید؟ تکیه کلام فصل‌الختام فرمایش رهبر است را که فراموش نکردید؟

این تاجگردون که یک دیداردوستانه اش اینقدر برای شما مهم است همان کسی نیست که توسط مجلس، اعتبارنامه‌اش باطل شد؟

اینکه لیدرها و نزدیکانتان به اداره‌کل‌ها می‌روند و سهم‌خواهی می‌کنند مصداق سرپیچی از امر موکد مقام رهبری نیست؟

برگزاری میتینگ‌ زودهنگام انتخاباتی غیرقانونی و از این مهمتر مخالف فرموده مقام معظم رهبری نیست؟

اگر بنا بر عدم التزام عملی به مقام رهبری باشد عدم التزام شما بسیار محتملتر از موحد است.

به‌خاطر سال‌ها ارادت و اخلاصی که به شما داشتم برادرانه توصیه می‌کنم از همین نقطه برگردید و به تحریک دنیاطلبان آخرت خود را نسوزانید، نظام در شرایط حساسی است و دیگر آبروی نظام را هزینه برنده شدن افراد نمی‌کنند موحد و هاشمی رد صلاحیت نمی‌شوند دل به این اوهام خوش نکنید و به همان عهد و پیمان پایبند بمانید که خداوندحکیم میفرمایند؛ “أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا”

در پایان توجه شما را به این فرموده امیرالمومنین جلب می‌کنم.

«الْمُؤْمِنُ يَكُونُ صَادِقاً فِي الدُّنْيَا؛ مومن در امور دنیا راستگو است». یعنی در عمل او نیرنگ نیست و در معاشرت با مردم صاف و صادق است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 حقگو 1402/5/18 22:35:14

    ایشان حتماً بنا به تکلیف قانونی وشرعی جهت حضور حداکثری وارد میدان شده وهیچ ایرادی هم ندارد . این راهم بدان کسی که وارد سیاست می شود باید همه ی ترفند سیاسی رابلد باشد تعریف از هاشمی ، ویا تاجگردون این بازی سیاسی است جهت جلب آرا . پس سیاستمدار باید هرروز وهرساعت و وقتش سیاست پیشه کند ، همین تاجگردون را هم حزبی های آقای بزرگواری درمجلس رد کردند .

    پاسخ
  • 2 احمد کشاورز ۰۹۱۷۱۴۸۶۷۲۳ 1402/5/18 9:13:42

    سلام مدیر محترم لطفا نامه بدون اسم رو درج نکنید کسی که شهامت نداره خودشو معرفی کنه مطمئن باشید یک درصد صداقت در گفتار و نوستارش نیست. با توجه به عدم درج نویسنده امثال من این نامه را به مربوط به دیدگاه شخص مدیر سایت می دانیم.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/5/17 22:0:32

    دست موحدنمک نداره

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/5/17 21:56:38

    حاج آقا موحد خواهد آمد و بار دیگر بر صندلی بهارستان خواهد نشست، بزرگواری و عدل هر دو باید شکست بخورند چون در مقابل حاج اقا قدرتی ندارند

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/5/17 18:31:41

    سن که رسید به چندجا فشار میاد به چندجا قد آدم ریز می شه تیغ رقیب تیز میشه

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/5/17 17:58:59

    سلام خدمت مدیر محترم افتو نیوز اگه میخوای رسالت خودت را حفظ بفرمایی صادقانه بگو از تیم هاشمی چقد گرفتی تا این مطلب را بزنی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها