یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ویژه اَفتونیوز؛


"سکوت" مصلحتی بزرگواری

از روزی صحبت از کاندیداتوری بزرگواری شده است وی به لاک سکوت فرو رفته است تا اجر آن مطالبه گری نیز بر باد رود .

"سکوت" مصلحتی بزرگواری

اَفتونیوز| علی محمد بزرگواری در طول سال ها به اعتراض های تند و شعار علیه این و آن و یا نوشتن پست های بسیار تند علیه مدیران شناخته می شده است . انتقادات و اعتراضاتی که در قضیه رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس یازدهم به اوج خود رسید و بعد از آن این انتقادات متوجه مدیریت فعلی استان و در نهایت شخص رئیس جمهور گردید .

حضور در صف اول نمایندگان مجلس در اتفاقات سال ۸۸   و بعد از آن فریادهای وی علیه کابینه حسن روحانی از یاد کسی نرفته است و در سال گذشته وی نیز بارها و بارها به عملکرد علی احمدزاده استاندار انتقاد کرد و حتی گفته می شود وقتی وحیدی وزیر کشور به یاسوج آمده بود بزرگواری دنبال دیدار با وی و شکایت خود از مدیریت استان بود .

بر انتقاد و اعتراض منوط به آن که در پی مطالبه به حق باشد نه تنها ایرادی نیست که یک ویژگی برجسته برای یک فعال سیاسی است . اما جالب آن که از روزی صحبت از کاندیداتوری بزرگواری شده است وی به لاک سکوت فرو رفته است تا اجر آن مطالبه گری نیز بر باد رود .

سکوت بزرگواری مصلحتی است که اگر غیر از این می بود وی باید در سفر رئیس جمهور به استان نیز صدای مردم می شد و از نابرابری ها و بی عدالتی ها در استان سخن می راند اما بزرگواری ترجیح داد چیزی نگوید تا حالا بعد از خلف وعده ای که در رابطه با کناره گیری از عرصه انتخابات کرده بود این بار در مسیر انقلابی گری خود مصلحت را بر حقیقت ترجیح داده باشد .

اگر روزگاری مردم از بزرگواری حمایت کردند اولا که بخش زیادی از آن حمایت نتیجه عدم حضور رقبای قدرتمند بود و در ثانی بخش دیگر آن به واسطه همان زبان انتقادی و اعتراضی وی بوده است و حال اگر قرار بر سکوت و مصلحت اندیشی بزرگواری باشد دیگر چه جای حمایت و امید نسبت به بزرگواری باقی است.

بزرگواری دل کنده از قدرت به همراه بزرگواری منتقد نسبت به سوء مدیریت ها و ناکارآمدی ها بزرگواری قابل قبول تر و محبوب تری برای مردم بود و عدول و عبور از آن ویژگی ها سبب فاصله مردم با بزرگواری و ایجاد یک ذهنیت منفی از طرف مردم نسبت به بزرگواری و سایر سیاسیون خواهد شد.

کهگیلویه و عرصه نمایندگی در کهگیلویه نیازمند افراد صادق و دغدغه مندی است که بتوانند از حقوق آنان دفاع کند و از حجم مشکلات موجود در این حوزه انتخابیه بکاهد . این حوزه انتخابیه جایی برای قهر و بعد برگشتن صرفا به خاطر میل به قدرت و "به به" و "چه چه" دیگران ندارد . بزرگواری در اوج حضور یک دولت همراه و درآمدهای نجومی نفت نتوانست برای کهگیلویه نجات بخش باشد حال او چگونه این رسالت را برای خود تعریف کرده است که در این دوره  به داد کهگیلویه می رسد.

بهترین کمک به کهگیلویه بزرگ از سوی بزرگواری و امثالهم آن است که عرصه به نمایندگان واقعی و کاربلد مردم سپرده شود. قصد ورود به مصادیق را نداریم اما همین اندازه کفایت می کند که بزرگواری اگر بر همان عهد خود می ماند هم اخلاقا به نفع کهگیلویه بود و هم می توانست به حضور و موفقیت یک نماینده مردمی و کارآمد در این حوزه کمک نماید .

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 محمد 1402/5/26 4:8:44

    کجای این آدم پاک است ، اون مدیرایی که فورا تو با آمدنش سر کار عوض کرد ، یا تو اون بیابان سردسیر اون همه پایه برق و ترانس برای فامیلهاش ، پس چرا برای بقیه این کارا را نکرد ، رییس اداره برق در زمان ایشان کی بود

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/5/21 23:25:27

    از تحلیل خوبتان تشکر می کنم ، حقیقت هم همین است . آقای بزرگواری را همه شخصیتی پاک ، انقلابی ، ازخانواده معظم ومعزز شهدا ، رزمنده و... می شناسند اگر ایشان با این شعارها ودراین شرایط وارد عرصه ی انتخابات نشود هم برای آبرو وجایگاهش پسندیده تر است به فرمایش افتونیوز محترم جا رابرای نیروهای جوان ، متخصص ، کارآمد ومردم پسند باز تر کند ووبهترین سیاست ایشان این باشد که از این نیرو نیز پشتیبانی نماید .

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/5/21 23:24:14

    سلام وعرض ادب اقای به اصطلاح خبرنگار واهل رسانه لطفآ صداقت داشته باشید وکامنت بتده را.... قضیه پول های کثیف تو انتخابات یادت هست؟ نمونه بارزش همین متنی هست که سایت امثال شما از اصحاب قدرت و ثروت گرفته واونوقت اسم خودت را هم گذاشتی رسانه و این از نمونه بارز عدم رسالت خبرنگاری شماست جامعه متاسفانه با امثال رسانه ای مث شما که پول میگیرید ومطلب سراسر ناشی از عقده میزنید دچار تشویش میشود به قول امام حسین اگه دین نداری حداقل ازاده مرد باش

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها