یادداشت
گفتگو و گزارش

آنچه در همایش تجلیل از خبرنگاران گچساران به میزبانی فرمانداری این شهرستان گذشت

همایش تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان گچساران در روز ۲۱ مردادماه به میزبانی فرمانداری گچساران و با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد .

آنچه در همایش تجلیل از خبرنگاران گچساران به میزبانی فرمانداری این شهرستان گذشت

اَفتونیوز|  همایش تجلیل از اصحاب رسانه و  خبرنگاران شهرستان گچساران در روز ۲۱ مردادماه به میزبانی فرمانداری گچساران و با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد .

جهانگیر علیزاده معاون سیاسی فرماندار گچساران در جمع خبرنگاران  پس از تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت امام سجاد (ع)  گفت:  مطالبه گری ،آگاهی بخشی،امانتداری ،بیان واقعیت ها و عدم محافظه کاری از خصوصیات بارز یک خبرنگار است و نقش خبرنگاران در شکل دهی افکارعمومی بی بدیل و بی نظیر می باشد و شما به عنوان سربازان نظام رسالت دارید خدمات نظام را تشریح و تدوین کنید و به دنبال امید آفرینی در جامعه باشید در این حوزه ها نقش شما حائر اهمیت است.

وی افزود: ۱۷ مرداد روز خبرنگار یادآور رشادت های این قشر فرهیخته است .

وی افزود: انتخابات امسال را در پیش رو داریم از دستاوردهای نظام مشارکت مردم در امر تصمیم سازی است که تحقق و تبلور این مهم در قالب برگزاری انتخابات است .انتخابات به عنوان مظهر اراده ی مردم در اداره ی امور یاد شده است . رهبر معظم انقلاب در این باره تاکیدات زیادی دارند بلاخص بر حضور حداکثری مردم و منویات رهبری در خصوص برگزاری انتخابات و راهبرد ۴گانه ی  رقابت ،مشارکت وامنیت و سلامت چراغ راه همه ی ما مسئولین است در بحث اجرای انتخابات اساس و اصول ما بر اجرای قانون و تاکید بر اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم و بلاخص بر حضور حداکثری است اگر چه راهبرد ارائه شده ۴ گانه است اما سلامت و امنیت همیشه در برگزاری انتخابات نظام جمهوری اسلامی رعایت شده و می شود بحث اصلی که مربوط به شما خبرنگاران است بحث مشارکت و رقابت است که شما بزرگواران در این حوزه رسالت خطیری دارید و می توانید زمینه ساز اصلی حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه مردم باشید شما خبرنگارها جزئی از ساختار سیاسی  ،اجتماعی و فرهنگی جامعه ی ما هستید و باید به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولین ایجاد انگیزه کنید که حضور حداکثری اتفاق بیفتد .

وی در پایان گفت :ستاد انتخابات شهرستان تشکیل شده و هرگونه اطلاع رسانی در حوزه انتخابات از طریق دبیر ستاد انتخابات شهرستان به اطلاع عموم خواهد رسید .

اورنگ نارکی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تبریک روز خبرنگار گفت وقتی  به بحث آگاهی سازی و اطلاع رسانی می رسیم می بینیم که زیر بنای یک جامعه، اطلاع رسانی مطلوب است و این موضوع برمی گردد به اینکه ما یک جمع خبرنگار پویا،بالنده و پرنشاط داشته باشیم.

یک سال در تمام موقعیت ها تلاش کردید اگرچه کنارتان نبودیم اما دورا دور رصد کردیم و اخبارها،عکس هایی که شما زحمت کشیدید را دیدیم .

وی در ادامه گفت: باید به اطلاع برسانم در جشنواره خبرخوب که برای اولین بار برگزار شد ۱۶ نفر از خبرنگاران شهرستان آثار خود را ارسال کردند که ۳ نفر از شهرستان برگزیده شدند .

 روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران بعد از تبریک روز خبرنگار و تسلیت بابت شهادت امام سجاد گفت : قدمت رسانه به خلقت انسان باز می گردد و زبان اولین رسانه و وسیله ارتباط است .

وی در مورد عدم ارسال پیام تبریک  مجازی روز خبرنگار گفت :هدف خاصی از عدم ارسال پیام تبریک مجازی نبود و هدف فراموش کردن روز خبرنگار نبود بلکه ترجیح من تبریک حضوری به جای تبریک مجازی بوده است .

فرماندار گچساران اظهار داشت از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کنیم.

دیهیمی خوب درباره گران فروشی در سطح شهر گچساران گفت :گرانی یک معضل کلی و کشوری است که همه با آن درگیر هستند و در شهر گچساران اختلاف درآمد باعث شده عده ای این گرانی را بیشتر از دیگران حس کنند و در این مورد تاکید بیشتری می شود که پیگیری شود .

وی درباره عدم پاسخگویی مدیران شهرستانی و منع مصاحبه توسط مدیران کل گفت: چنین توصیه ای وجود ندارد و اگر باشد صرفا در موارد امنیتی و محرمانه است و مدیران وظیفه دارند در هر ساعتی که خبرنگاری از آن ها سوال کرد پاسخگو باشند و اگر جایی کاهلی صورت گرفت یا مدیری پاسخگو نبود من جوابگو هستم مدیر وظیفه دارد پاسخگوی خبرنگاران باشد.

وی ادامه داد : میز دولت مربوط به قشر خاصی نیست و مربوط به همه ی مردم است و شما به عنوان رابطین مردم و دولت این حق را دارید که مطالبه ای داشته باشید و حق دولت نیز این است که اگر خدمتی ارائه می دهد شما آن را اطلاع رسانی کنید و این یک ارتباط دو طرفه است.

وی در ادامه گفت: وظیفه شما خبرنگاران با هر دیدگاهی این است که یک طرفه به قاضی نروید و همه را به یک دید ببینید و مطالبه ی مردم را ارائه دهید اگر از طرف مدیری،مجموعه فرمانداری یا بخشداری بی احترامی نسبت به خبرنگاری شد من جوابگو هستم.

وی در پایان گفت با توجه به خاص بودن انتخابات در شهرستان ما خواستاریم که اخبار و اطلاعیه های انتخابات را از طریق دبیر ستاد انتخابات شهرستان پیگیری کنید و از نقل قول پرهیز کنید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها