یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی با رسانه ها؛


بیمارستان جدید در دهدشت مطالبه عمومی است/«بابویی» استعفا داد و مورد پذیرش قرار گرفت/ به نمایندگان حق میدهیم مطالبی را عنوان کنند

نشست خبری سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد و جاودان سیرت در این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیمارستان جدید در دهدشت مطالبه عمومی است/«بابویی» استعفا داد و مورد پذیرش قرار گرفت/ به نمایندگان حق میدهیم مطالبی را عنوان کنند

اَفتونیوز| نشست خبری سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد و جاودان سیرت در این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتدای جلسه  به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: در سفر هیئت دولت ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد با اعتباری بالغ بر ۸۶۵ میلیارد تومان مصوب شد که این میزان اعتبار جدای از اعتبار بیمارستان دهدشت و درمانگاه پاتاوه بوده است.  
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای۵۰۰ ملک است که بالغ بر ۳۰۰ ملک آن دارای سند رسمی است.
جاودان سیرت تصریح کرد: اضافه شدن ۳ رشته تحصیلی در دولت سیزدهم، کسب ۳ مدال توسط دانشجویان در المپیادهای مختلف تجهیز بیمارستان سوختگی، تأمین آنژیوگرافی، تجهیز دستگاه رادیوتراپی، افزایش یونیت‌های دندانپزشکی از ۵۱ به ۶۰ یونیت، افزایش دستگاه‌های رادیولوژی از ۱۰ به ۱۳ عدد جمله افدامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این مدت بوده است.
وی در خصوص اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رایزنی‌ها انجام گرفته و با چند شرکت هلی‌کوپتری صحبت شده تا بتوانیم از هلی کوپتری با کیفیت برای اورژانس هوایی استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سئوالی پیرامون بیمارستان امام سجاد (ع) و حضور دانشجویان و پرستاران بالای سر بیماران و حواشی اخیر پاسخ داد و گفت: بیمارستان امام سجاد (ع) یک بیمارستان آموزشی است، بیمارستان‌های آموزشی باید از دانشجویان و پزشکان اینترن استفاده کنند، ولی این به معنای این نیست که پزشک متخصص بر سر بالین بیماران حاضر نشوند.
وی در خصوص انتقاد به یکی از متخصصان بیمارستان امام سجاد افزود: مسوولان بیمارستان امام سجاد(ع) خودشان باید پاسخگو باشند، تصور این هست که بیان احساسی داشته‌اند‌، امید داریم که این بخش بصورت حرفه‌ای فعالیت خود را داشته باشد.

این مسوول در خصوص نجات جان یک مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: این بیمار وقتی به بیمارستان مراجعه کرد دچار تشنج شد، امکان بردن این فرد به اتاق عمل وجود نداشت، لذا همزمان با رسیدگی به وضعیت تشنج‌ او، بصورت هوشیار بیمار سزارین شد و الان بیمار و کودک اش در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

جاودان سیرت افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت دارای ۱۶۳ تخت مصوب است ولی حدود ۷۰ تخت اضافه در این بیمارستان خدمات می‌دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای شهر دهدشت احداث یک بیمارستان ۲۵۰ تخت در دستور کار قرار گرفته و این یک مطالبه عمومی است.
جاودان سیرت در ادامه به مطالبات معوق دانشگاه اشاره کرد و گفت: مطالبات عموماً مربوط به پرسنل خدماتی و حراستی است، پیش از این کارها به چندین شرکت پیمانکاری سپرده می شد و می دیدیم که از یک خانواده چندین نفر به کار گرفته شده و حق بقیه خورده می شد، ولی با سپردن کارها به شرکت پیمانکاری آوای سلامت، پرسنل ساماندهی بهتری پیدا خواهند کرد و رضایت بیشتری ایجاد خواهد شد.
وی در خصوص تعارض منافع داروخانه‌ها، گفت: کمیسیون ماده ۲۰ مربوط به تخلف داروخانه‌ها هر هفته برگزار می‌شود و تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وجود بخش قلب در بیمارستان‌ها از نظر وزارت بهداشت و درمان ضرورت دارد، تلاش ما این است که برای راه‌اندازی بخش قلب از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون عملکرد معاونین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: معاونین دانشگاه باید فعالیت بیشتری داشته باشند و من هم قبول کردم که آنها در این مدت در سکوت خبری به‌سر می‌بردند. 
جاوادن سیرت در باره نظارت بر مراکز درمانی و کلینیک‌ها، گفت: بر روی کلینیک‌ها و مطب‌های مربوط به حوزه سلامت همواره نظارت‌ها وجود دارد، هر چند که انکار نمی‌کنیم، همیشه حق با بیمار است و در بین مجموعه پرسنل رفتار‌های ناشایست وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه به روستاهای بدون پزشک اشاره کرد و گفت: برخی از مراکز روستایی فاقد پزشک مقیم است، چون تعداد پزشک‌های در سطح استان در حدی نیست که بتوانیم پزشک مقیم تعیین کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به سئوالی پیرامون ام.آر.آی گچساران، گفت: یک سال و نیم است که کاملاً تعطیل است، دستگاه نیازمند یک قطعه بوده که از هلند وارد شد، گاز هلیوم‌ زده شد، پس از آن متوجه شدند سه بورد دستگاه نیز خراب است، به دلیل تحریم‌های ظالمانه نتوانستیم این بورد‌ها را خرید کنیم و تعمیر کنیم، و برای تعمیر به خارج کشور فرستاده شدند و ما هنوز منتظر یکی از این قطعه‌ها هستیم.


جاودان سیرت در خصوص تغییر معاونت‌ها فقط خندید و سکوت کرد. او همچنین در خصوص تغییر بابویی که یک ماه معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی را برعهده داشت، گفت: ایشان استعفا داد و مورد پذیرش قرار گرفت.
وی در رابطه با خروجی نمایندگانِ وزارت گفت: نامه هایی که مراجعین به ما دادند آن چیزی که خلاف قانون نباشد توسط ما اجرایی می شود ولی اگر خلاف قانون باشد یقین داشته باشد که از دست ما خارج است.
او همچنین به سئوالی پیرامون «نامه اعتراضی نماینده مردم گچساران و باشت خطاب به جاودان سیرت» گفت: ضمن اینکه سپاسگذار همه نمایندگان مردم هستیم، این حق را هم به نمایندگان می‌دهیم که گاهاً مطالبی عنوان کنند، ان شالله بتوانیم از توان و ظرفیت آنان استفاده کنیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 عدل علی 1402/5/25 0:6:27

    بیمارستان پاتاوه چیشد چرا پذیرش بیماران شهرپاتاوه روزانه 500نفر هستن ولی در جایی که ده نفر هم پذیرش ندارع احداث میشه چرا سیسخت ده نفر پذیرش میشه اونجا بیمارستان احداث میکنند ولی پاتاوه که روزانه چند جوان بعلت نبود امکانات جونش از دست میده کجاست عدالت کجاست قانونی که همیشه ازش حرف میزنید.جاودان سیرت گم شو

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها