یادداشت
گفتگو و گزارش

در کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران چه گذشت


از افزایش ۵۸درصدی بودجه تا خبر خوش مدیرعامل آب منطقه ای

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد

از افزایش ۵۸درصدی بودجه تا خبر خوش مدیرعامل آب منطقه ای

 ‌اَفتونیوز|  جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گچساران در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد .

روانبخش دیهیمی خوب فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: مدیران باید اعتبارات خود را رصد کنند و جایی که تخصیص اعتبار انجام می شود بتوانند پروژه های خود را پیش ببرند .

فرماندار گچساران گفت: جمع کل اعتبارات سال ۱۴۰۲ شهرستان گچساران که از طریق اعتبار تملک دارایی های استان که به شهرستان اختصاص داده شد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است و به طور کلی جمع کل بودجه شهرستان از سفر دوم ریاست جمهوری و سایر منابع ۲۵۰۲ میلیارد تومان است که از این مقدار ۱۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به سفر دوم ریاست جمهوری است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث مسئولیت های اجتماعی نفت ،وزیر نفت ۲۲۰ میلیارد تومان به شهرستان تخصیص دادند و قول ۲۰ میلیارد تومان را به امام جمعه قول داده اند که این رقم در استان به ما ۳۰۰ میلیارد گفته شد و سهم مسئولیت های اجتماعی نفت در استان بالای ۵۰۰ میلیارد تومام است پس سهم کلی بودجه ۱۴۰۲ شهرستان گچساران بیش از ۳۳۰۰ میلیارد تومان است .

وی افزود: در سال گذشته  تخصیص اعتبار از منابع مصوب استانی ۵۴ درصد بوده است . تخصیص اعتبار یک سوم و دوسوم ۱۰۰ درصد ، تخصیص اعتبار توازن ۵۱ درصد و تخصیص اعتبارتوازن ۲ (سهم نماینده ) ۸۴درصد بوده ، تخصیص اعتبار استانی ۱۰۰ درصد و تخصیص اعتبار تملک دارایی سال گذشته ۸۳درصد بوده است .

دیهیمی خوب در ادامه گفت: به طور کلی میزان افزایش اعتبارات شهرستان در سال ۱۴۰۲ از منابع مختلف ۵۸ درصد بوده است که این بودجه در ۲۸ فصل توزیع خواهد شد.

فرماندار گچساران در پایان گفت: برای اولین بار است که این اعتبارات با این میزان تخصیص داده شده و پیگیری و رصد مدیران را نیاز دارد و می طلبد که مدیران پای کار باشند .

آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه ای استان در این جلسه گفت : افتتاح سد چمشیر را به مردم گچساران تبریک می گویم. اگر شاهد کاهش خاموشی ها هستیم به علت تولید برق از سد چمشیر و اضافه کردن برق تولیدی به شبکه برق استان است‌.

مصلح گفت: جمع اعتباراتی که در سال گذشته در حوزه آب منطقه ای در گچساران تخصیص و هزینه شد جمعا ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که اعتبار مصوب ما نیز همین مقدار بوده و این یعنی تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه که در تاریخ گچساران این توازن بی نظیر است .

مصلح در ادامه گفت: ۱۳ مناقصه سال گذشته و ۸ مناقصه امسال برگزار کردیم و در حال حاضر ۹ پیمانکار در حوزه آب منطقه ای در گچساران فعال هستند .

مصلح افزود : مطالعه سد کمبل شروع شده و مطالعه سد دیل در مرحله انتخاب مشاور است و جرقه یک نیروگاه برق آبی در سد کوثر را در آینده شروع کردیم.

مصلح افزود: در سفر ریاست جمهوری همه ی پروژه های ملی شهرستان گچساران در لیست مصوبات قرار گرفت .

مصلح از قول نماینده گچساران گفت : بعد از تذکر داده شده در مجلس به وزیر نفت و جمله ی آخر که آبیاری ۲۰۰۰۰هکتار معطل ۱۰۰۰میلیارد است وزیر نفت قول داده که کل هزینه این طرح را پرداخت کند .

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام جمعه گچساران در ادامه ی جلسه گفت : سدکوثر، سدمارون ،سدچمشیر و تنگ سرخ در استان ما هستند بهره مندی مردم استان ما از این سدها چقدر بوده است؟

وی در ادامه گفت: اگر گچساران نفت دارد آلودگی و معضلات فرهنگی و جسمی نیز دارد و انتظار می رود سهم شهرستان گچساران در بودجه ملی و استانی به بهانه ی نفت کم نشود .

وی در ادامه گفت: اولویت  اصلی هر شهرستان امنیت است و ساختمان سپاه و نیروی انتظامی اصلا در شان این دو جایگاه امنیتی نیست .

امام جمعه گچساران در ادامه گفت: ضروری ترین چیز امینت و در کنار آن صحت و سلامتی و بعد از این دو مورد اقتصاد و فرهنگ در اولویت است .

وی ادامه داد: ساختمانی مربوط به دختران بی سرپرست و یا بد سرپرست است که توقع می رود به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه گچساران گفت : توقعی از اداره گردشگری وجود دارد البته با گذشت نزدیک به ۴۵ سال از انقلاب هنوز این اداره در چنین شهری ساختمان ندارد که باید فکری اساسی شود اما توقع این است که فکر قبر و قیامت خود را کنند و هر جا با اراده ی الهی مغایرت دارد وارد نشوند.

وی افزود: خدمات نظام جمهوری اسلامی و بلاخص این دولت مورد عناد دشمن در فضای مجازی است و باید این فضا تقویت شود و فرهنگ و تفکر ایرانی،اسلامی ،استقلال و هویت تقویت شود و از آن طرف نیز از مسئولین خواهش دارم آن چیزی که انجام شده و خدماتی که انجام شده را به مردم بگویند که مردم حقایق را بدانند و آگاه شوند .

وی در ادامه گفت : دانشکده علوم حدیث جهت تقویت سایر دانشگاه های شهرستان و تقویت حوزه علمیه خواهران و برادران است که ثمره آن سد نفوذ ناپذیر مقابل دشمن است و بررسی کردیم حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که نیازمند همکاری است .

مریم پارسا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها